Imker 6 weken na D-Day

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Imker 6 weken na D-Day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 09:59

Even een update over Imker.

Het is nu bijna 6 weken geleden dat Imker geopereerd is. Hij heeft zich goed hersteld, is erg baldadig en fris geworden en heeft een nieuwe truc uitgevonden. Vorige week vond ik ineens Imker achter mijn hek (terwijl ik 's avonds toch echt de stal goed had afgesloten).
Dat gebeurde niet 1x, nee, in een week had hij het 4x voor elkaar gekregen. Dan ga je je natuurlijk eerst afvragen of je niet kippig bent en gewoon vergeten bent om goed af te sluiten, maar na 4x check-check-dubbelcheck wist ik het zeker.
Daarom mag Imker nu ook gewoon weer in de wei, want als Ík hem niet eruit laat, doet hij het zelf wel.

Rijden gaat af en aan goed. Eerst was hij erg onregelmatig in de draf (galopperen mag nog niet), daarna herstelde hij zich erg goed. Afgelopen zondag was het perfect en merkte ik niets meer aan hem, maar gisteren was het pet.
Tijdens een buitenritje even gedraafd en toen zat er echt weer een duidelijk tic in zijn lopen. Pijn had hij niet volgens mij, want hij had de oortjes erop en was erg alert op zijn omgeving.

Vandaag heb ik om half 5 een afspraak bij de kliniek (was al gepland) en dan hoop ik dat ze mij met zekerheid kunnen zeggen of het alleen komt omdat Imker nu zijn voet niet meer voelt.
Kijk, een paard met een tic in het lopen is niet erg voor mij (toch geen wedstrijden meer nu), maar het gaat mij er puur om dat Imker geen pijn meer heeft.
Dus even duimen dat het vanmiddag allemaal goed is….

Toos paardloos


Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:08

Ik zat toevallig gisteren te denken dat ik al een tijdje 'nieuws' miste over Imker.
Ik duim met je mee vanmiddag. Ik vind het allen wel vreemd dat hij met een tic loopt (zoals je het zelf noemt) terwijl hij juist niets meer zou mogen voelen.

Succes vanmiddag!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 10:18

Omdat ik het vorige week ook niet vertrouwde, had ik al de DA gebeld. Hij zei dat het waarschijnlijk fantoompijn (ALS het al pijn is) is, of het is even moeilijk met het aanpassen aan het nieuwe gevoel van het lopen, nu hij zijn been niet meer voelt met neerzetten.

Persoonlijk gok ik op het laatste. Vanmiddag weet ik meer.....

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:53

Succes vanmiddag, zal voor je duimen!
Picasso vertoont ongeveer hetzelfde gedrag als Imker; stout....

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:01

Slim paard, zichzelf in de wei zetten Haha! . Toch ook en teken dat Im zich goed voelt lijkt me.

Laten we hopen dat het idd het laatste is, ik zal ook voor je duimen vanmiddag .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:21

ik denk dat hij idd een beetje aan het nieuwe 'gevoel' moet wennen... maarja daar krijg je straks denk ik meer over te horen... ik duim iig even mee

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:00

Vanmiddag om half 5, spannend...Ik hoop dat het nu meezit hoor, en neit weer iets Maar het lijkt mij heel raar om opeens een been neit te voelen, dus kan me voorstellen dat hij daarom vreemd loopt.
Succes!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:09

Tjonge, wat een uitbreker Haha! Slimme vent

Succes vanmiddag, ik zal voor jullie duimen!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:16

succes vanmiddag ik zal net als de anderen wel even duimen!!

<3

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:07

Sterkte vanmiddag. Laten we hopen dat het iets simpels is.

Fiesta, freiberger, what else?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:39

en hoe was het bij de kliniek? hoop dat alles goed is Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:47

Ik ben ook zeer benieuwd of je al wat weet

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 22:24

't Is al wel laat, maar alsnog de update over het hoe het nu met Imker is.

Waar zal ik beginnen? Het goede nieuws was dat hij vandaag op de harde volte niet kreupel is. Maar gisteren op het rechte, was hij dat wel. Dat is dus niet goed.
Na wat prikken met een pen, kwamen we erachter dat de binnenste hoefbal veel gevoel had, de buitenste wat minder. Eigenlijk mocht dat dus niet kunnen.

BAM, weg goede gevoel en hallo onzekerheid.... de DA zou gelijk met de chirurg gaan bellen, omdat dit natuurlijk na 6 weken niet zou mogen kunnen. Op mijn vraag of ik dan evt. wéér zo'n mooie rekening zou krijgen, kreeg ik als antwoord dat het hoogstwaarschijnlijk een eerzuchtige behandeling zou worden (hoe moet ik het anders zeggen: de chirurg kan het van zichzelf niet uitstaan als hij miskleunt, dus deze operatie zou een soort 'garantie' worden, indien hij overnieuw gedaan moest worden), indien het nodig zou zijn om het opnieuw te doen. Daar zit ik niet op te wachten: nog een keer al die ellende.
In ieder geval moet Imker snel fysio krijgen, omdat hij van voren vreselijk strak staat. Waarschijnlijk heeft dat te maken met het wennen aan zijn voet e.d..

Conclusie van vandaag: het is dus nog steeds niet goed met Imker. Ik ben bang dat ik volgende week weer naar Someren mag rijden om Imker weer weg te brengen, iig voor een onderzoek, misschien gelijk voor een 2e operatie... Bij deze wil ik dan wel zelf aanwezig zijn.

Ik baal stevig, ik dacht alles al gehad te hebben en nu toch weer dit. Op zich had ik wel een vermoeden dat het niet helemaal goed was (hij bleef toch af en toe een tic houden), maar dat het dít zou zijn, had ik in een donker hoekje van mijn gedachten gedrukt..... Verdrietig

Toos paardloos

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:34

jammer dat het dus niet helemaal goed zit met Imker
maar ik heb weleens gehoord dat zenuwen uit zichzelf een 'omleiding' leggen om zichzelf dus zo te herstellen na een zenuwsnede

de vader van mn vriend heeft erge reuma en ontstekingen daardoor in zn voeten en tenen, bij hem hebben boedvaten en zenuwen ook zelf omleidingen gelegd, niet onmogelijk dus dat het bij een paard ook zo gaat

hopenlijk kunnen ze er achter komen waardoor hij weer wat gevoel in zn hoef heeft gekregen, en waar dat dat dan precies vandaan komt

en snel evelien bellen voor fysio! niet vreemd ook dat imker heel erg gespannen is, hij loopt natuurlijk anders en misschien wat verkrampt nu hij zn ene hoef niet meer voelt, of iig anders voelt dan hoe het vroeger was.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 22:38

Renske, dat opperde de DA ook al, maar 6 weken en dan al omleidingen, kan gewoon niet. Dat sloot hij na enig denkwerk uit.
Het is alleen stug dat hij gewoon weer gevoel in die bal heeft. Vanaf het kuiltje onder de kogel had hij niets meer mogen voelen en dat doet Imker dus wel.

Toos paardloos

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:42

jeetje imker wat k*u*t nou veel sterkte!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:42

Het blijft maar met ups en downs gaan bij Imker.

Veel sterkte in ieder geval maar weer Ach gut .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 23:48

Jeetje, daar word je ook niet blij van zeg!
2004 is niet ons geluksjaar...
Sterkte, meis, en een dikke knuffel voor Imker.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 04:44

jeetje wat vreselijk balen zeg!
zo schiet het natuurlijk niet op....
sterkte!

Dag lieve mama...

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:02

Bah, wat een tegenvaller voor jou en Imker.
Sterkte deze week!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:08

Heel veel sterkte met Imker Ach gut
Is echt heel erg balen.

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:37

Je kan gewoon niet straffeloos zenuwen doorsnijden en dan denken dat het over is. Daar is bij mensen in de pijnbestrijding nu al heel veel onderzoek naar gedaan. Je kan in een gebied dat gevoelloos is gemaakt heel veel pijn hebben helaas. Dat komt omdat het niet één zenuw is, maar het zijn netwerkjes. Bovendien kan je in de voet de zenuw wel doorsnijden, in het ruggenmerg vind hierop ook een reactie plaats. Dat is de reden waarom ik er zo tegen ben. Erkan inderdaad in een geamputeerd been nog veel pijn aanwezig zijn. Die mensen voelen hun oude pijn nog steeds in de voet die er niet eens meer aanzit!! Ik hoop van harte dat het beter wordt, maar kijk uit wat je er nu allemaal aan laat doen. Misschien stelt de chirurg voor om de zenuw iets hogerop door te nemen......dan kom je dus van de regen in de drup, want ook dan kan hij je nooit en te nimmer garanderen dat je paard dan van de klachten af is.
Ik wens je heel veel succes!!!!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:47

Jeetje Veerle wat een pech, ik was er al bang voor eerlijk gezged...Je gaat niet zomaar terug, dan zit er al iets niet goed!

Naja, afwachten maar weer en totdat je de laatste strijd gestreden hebt, de moed niet opgeven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:27

Scheve mond Wat een k...... nieuws zeg!
Bah, het schiet lekker op zo voor Imker en jou!
Sterkte meis! Ach gut

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 13:11

Paars, alles wat ik doe gaat in goed overleg. Ik wil het beste voor mijn paard. Kan ik hem dat niet meer geven of geen garantie krijgen dat het met een andere zenuwsnede verholpen kan worden (of met enige andere medicatie) dan neen ik de juiste beslissing. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Eerst maar weer eens afwachten wat de kliniek in Someren ervan zegt.

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FenrisLoki, fokfanaat, Gigixponys, mamabird, Miran, Padoertje, redbutton, Renkle, stefanie33, Syb_sem, vilheide en 211 bezoekers