ouderdom...dat gaat toch geleidelijk?

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

vencedor

ouderdom...dat gaat toch geleidelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 09:28

een paardje bij ons op stal is een D-er van ongeveer 26 jaar. altijd heel fel geweest werd nog vol op gereden..nu is 2 weken terug in de wei gevallen en kon niet meer overeind komen...hij is op zn kniëen(!) naar stal gestrompeld.. ging weer beter weer de wei op..lag ie weer plat (waarschijnlijk gebeurt dat als ie moe wordt)...dik keer kon ie met geen mogenlijkheid zelf overeind komen...zn kniëen begaven het gewoon (ik was er gelukkig niet bij maar schijnt dat t bloed uit zn kniëen liep Verdrietig ) DA erbij spierversterkers ingespoten en gewoon op stal laten..alleen nu komt het de eigenaren zijn op vakantie en nu moet ik er voor zorgen..ik ben zoooo bang dat er iets met hem gebeurt..durf hem nie alleen te laten in de wei. en wandel gewoon wat met hem aan de hand...alleen het lijkt de laatste dagen wel beter te gaan hij rolt gewoon weer en staat gewoon *HUP* op... Verward hopelijk blijft het zo!!! OK dan!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:36

Zijn altijd moeilijke dingen, zeker als de eigenaar op vakantie is. Kan zijn dat het paard al langer last heeft, maar zo sterk is en niks heeft laten blijken. Helaas kan dat niet altijd zo blijven, botten worden brozer. Ga elke dag minstens 1x bij hem langs. Kijk of er geen veranderingen in het doen of laten optreden. Blijft tie goed eten? Vraag aan de DA waar je op moet letten. Twijfel je echt, vraag dan iemand die hem ook in de gaten houdt of stel de Da hiervan op de hoogte. Iniedergeval succes...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:39

helaas herstellen oudjes veel langzamer, botten worden broos en spieren en pezen slapper
elke dag wandelen is erg goed !
ik zal duimen dat ie weeropknapt!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 09:50

met het wandelen gaat het heel goed..niet te lang want als ie moe is gaat hij slechter lopen..ik ga zo ie zo iedere dag kijken hoe het met hem is want mijn eigen paard staat er ook..maar hij is nog steeds heel vrolijk en eet goed..alleen heb ik ook het idee dat hij niet zo goed meer hoort Verward ik roep hem minimaal 3 keer en best hard en dan sta ik voor zn stal en schrikt hij zich nog dood Verward maarja zolang hij nog lol in zn leven heeft..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:10

ouderdom komt met gebreken
vaak gaat het bij oudere mensen en dieren op een gegeven moment heel hardachteruit
dan is er geen stoppen aan
t lichaam is dan gewoon op

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:02

Precies wat crossmonster zegt. Het paard wil wel maar het lichaam niet meer. Het enige wat je (de eigenaar bedoel ik) kan doen, een zo goed mogelijk oude dag geven. Totdat het paard teveel gebreken en daarbij pijn gaat krijgen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:14

wij hebben er een op stal van 27, er zijn dagen bij dat ik echt denk dat ze de ochtend niet haalt.
ze ziet er dan zooo oud uit.. maar dan na een paar dagen huppelt ze weer rond alsof ze 10 is...

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie