Verzorgster geen succes

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:23

Je zegt het al aan het eind van je verhaal...als je toch nog in zo'n vroeg stadium bent met je pony, dan laat je toch niemand anders erop en al helemaal niet zo...
ik zou idd zeggen dat ze voorlopig even moet wachten en pas als ze de basis goed beheerst onder begeleiding van jou er eventueel weer eens op kan. het is jouw paard...je moet toch sterk staan en jij bepaalt hoe ze gereden gaat worden!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:25

de meeste reacties zijn ook wel ok maar een paar vond ik iets te hard en tuurlijk probeer je elkaar te helpen op bokt!!! maarja dat kan ook op een andere manier die gelukkig de meeste wel hebben gedaan!!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:27

'Discussie' tussen mas76 en Kusia gaat verder via pb Knipoog

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

mas76
Berichten: 49
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:28

ha ha

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 22:35

Aardig van je om ze het voordeel van de twijfel te geven maar geef ze een goed ingereden maar eigenwijze shetlander die bij onrechtmatige handelingen (jaja Knipoog) het recht in eigen hand neemt.

Nee serieus, over 4 jaar zouden ze het van mij nog eens mogen proberen maar niet nu, want deze periode is te belangrijk om te verpesten.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 06:57

mas76 schreef:
meiden niet zo streng zijn hoor voor naomi !!! iedereen doet wel eens iets waar ze later spijt van hebben hoor!!!
en wat betreft die vriendinnen , ik zou het niet doen ze willen misschien iets te graag rijden!! ik hoop voor je dat je iemand vind die het leuk vind om gewoon te helpen en waarbij verzorging belangrijker is dan het perse moeten rijden. succes ermee , groetjes mas


Je haalt de woorden uit mn mond, idd lekker iemand zoeken die lekker wil poetsen en wandelen, dat is nl ook heel belangrijk...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:02

Jonge paarden beleren is een vak apart, Je hebt best wel kans dat je hierdoor nog langer bezig bent.

Niet echt handig dus.....

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:08

Mmm, als ik dat zo hoor zou ik haar niet meer op mijn pony laten
Als ze niet naar je willen luisteren als je uitleg geeft over dat ze nog niet zo lang onder het zadel is, en nog weinig kan, maar wel dingen gaan eisen, en als dat niet lukt harder gaan aanpakken is het voor mij al: doei!

Als ze niet naar jou luisterne over hoe en wat, hoe je met de pony moet omgaan, maar gewoon lekker op hun eigen manier verder gaan zagen, zou ik ze echt niet meer op mijn pony laten, en al HELEMAAL niet zonder toezicht!!

Die reacties avn: "Ik had haar al alang eraf gerukt", ik denk dat ik dat ook zou hebben gedaan! Niet mijn paardje op de manier aanpakken die zei s gewend, maar op zo'n manier met haar omgaan, daar kan ik echt niet tegen.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 07:21

ik heb sinds zaterdag een pony die nog niet veel kent, en de enige die er verder voorlopig op mag ben ik en m`n zus. dus ik zou als ik jou was er niemand oplaten

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:54

pff ik zou ze van mijn paard af schoppen....als hij het toch nog niet kent..

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:59

Wat ik niet snap is dat je iedereen ( ja iedereen ja, want iedereen kan zeggen dat ze al eeuwen rijden!) op jouw pony laat rijden zonder eerst op een ervaren pony te kijken of ze kunnen rijden! Ik vind dit ondoordacht en vind dat je zo absoluut niet om moet gaan met een jonge pony. Als je hem zelf niet in durft te rijden ( want waarom anders zet je andere mensen erop). Breng hem dan weg naar een goede stal of koop een oudere pony. Je moet je namelijk ook kunnen verantwoorden tegenover je pony en ik denk niet dat je dat in deze kunt.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:08

irish_lady schreef:
Als je hem zelf niet in durft te rijden ( want waarom anders zet je andere mensen erop). Breng hem dan weg naar een goede stal of koop een oudere pony. Je moet je namelijk ook kunnen verantwoorden tegenover je pony en ik denk niet dat je dat in deze kunt.


Dit is wel erg kort door de bocht hoor.. deze reactie! Je kan niet weten of Naomi zelf wel of niet op haar paard durft te rijden.. en dat kan je dus ook niet vaststellen..

Ik denk dat Naomi zelf er ook wel achter is dat het niet zo'n hele slimme actie was, maar de wereld vergaat niet hoor.

Naomi, ga voortaan lekker zelf met je pony aan de slag en zoek er iemand bij voor het poets/knuffelwerk. Als je dan zover bent met je pony dat je hem/haar vertrouwd, dan kan je altijd nog kijken of diegene ook op je pony mag rijden.. Veel succes met het beleren!

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:31

het geen wat er in jou verhaal is gebeurt is er met mijn pony in haar jonge jaren ook gebeurt..en ik pluk hier nog steets de vruchten van.
Toen mijn pony nog van iemand anders was ze niet helemaal lekker in gereden en toen had ze iemand anders op haar gelaten die wel even zou laten zien hoe het moest..gevolg paradje verot getrapt en geslapen..en nu is mijn pony heel erg bang voor het been en als ze een zweep ziet schiet ze er vandoor ook durft ze niet te galoperen op een volte (zal der wel mee te maken hebben)
rij lekker zelf je pony in.
want wat die meisje bij je pony deden is gewoon niet eerlijk tegen over je pony die snapte er natuurlijk niks van.
suc6 met veder in rijden!!

ps.ik laat zowie zo al niemand anders op mijn pony rijden als het niet nodig is.

kadans16
Berichten: 1709
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: ergens in het limburgse boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:00

Nee voorlopig zou ik haar er niet oplaten en haar duidelijk vertellen dat dat zo niet kan.Gewoonweg omdat het diertje zelf nog niks snapt dus ook niet als zij zo gaat schoppen en schreeuwen!

Kadans -->Z2
Graciano SJ --> Z1
En waar blijft mijn nieuwe crack ?

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:35

ik zou zeggen zoek een verzorgster voor te poetsen, wandelen, longeren enz. maar niet voor te rijden!! laat haar zich eerst maar zo bewijzen. en klikt het dan goed, kan je altijd nog zeggen dat ze hem mag berijden!
GRz Angela

Flygill von Wilhelmstein

Fjölnir van 't Slingerbos

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 16:30

Citaat:
Wat ik niet snap is dat je iedereen ( ja iedereen ja, want iedereen kan zeggen dat ze al eeuwen rijden!) op jouw pony laat rijden zonder eerst op een ervaren pony te kijken of ze kunnen rijden! Ik vind dit ondoordacht en vind dat je zo absoluut niet om moet gaan met een jonge pony. Als je hem zelf niet in durft te rijden ( want waarom anders zet je andere mensen erop). Breng hem dan weg naar een goede stal of koop een oudere pony. Je moet je namelijk ook kunnen verantwoorden tegenover je pony en ik denk niet dat je dat in deze kunt.


ik heb 6 jaar in de les bij ze gereden .
Ik durf haar zelf wel in te rijden, heb zelf alles gedaan.
Een tijd geleden kon ze nog geen eens fatsoenlijk naast me lopen op de weg, dus dat zegt al heel wat.
Een oudere pony? ze is al 10 jaar Lachen

Verantwoorden in deze pony kan ik wel, want ik ben degene die alles hefet gedaan de laatste tijd voor de pony.
Ik werk er hard voor en doe alles op mn gemak.
Dat dit voorval plaats heeft gevonden had ik van te voren ook nooit geweten.

En ja ik heb er van geleerd. en ben te weten gekomen dat ze niet geschikt zijn voor mn pony.
Als ik eerder had ingegrepen, had ik nooit kunnen weten hoe ze verder zijn tegen mn pony.
Wat dan, als ik er niet ben de volgende keer?

Ik had zulke reacties verwacht maar dat vind ik niet erg.

Ik heb tegen haar gezegd dat ze niet geschikt zijn.
Dat ze beter een eigen groot paard kunnen kopen van 3 jaar, want zo'n beest zet ze wel op hun nummer.
Maar de mijnes is 10 jaar oud en laat het allemaal maar toe.

Uiteindelijk zijn ze er ook af gegaan omdat ze dat door hadden en dat wat ze deden geen zin had.

en hebben ze sorry gezegd.

Ik heb op stal gezegd, joh we hebben jonge paarden te koop staan van 1.70 enzo.
Koop zo'n paard.

En vandaag hoorde ik dat ze van plan zijn om 1 van die paarden te kopen.


Nogmaals ik heb er van geleerd, maar sommige mensen nemen het iets te erg op.
Het is heus niet zo dat ze mn pony hebben vals gemaakt ofzo.
Ze zijn alleen te hard voor paarden die weinig kunnen.

En dat is jammer, want dat zie ik heel vaak.


Dus ik ga op zoek naar iemand anders.
En diegene komt er pas op, als ik er gewoon op kan rijden.


Dus wie wil ? Knipoog[/code]

Terug van weggeweest

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:45

mhhh tja handig is het niet wat je hebt gedaan en ook een beetje zielig voor de pony. Zij snapt geen bal van de hulpen krijgt schoppen en later ook de zweep.en waarom? zij heeft geen idee wat ze misdaan heeft.
Jij bent fout dat je haar erop liet. maar dat je haar een zweep gaf was helemaal niet handig van je.

Op zich lijkt het me duidelijk dat je haar niet als verzorger neemt. iemand die zo onverantwoordlijk met een 'jong' paard omgaat (hem slaat omdat hij iets niet snapt) vertyrouw je toch voor geen meter?
hoe wil je je paard verpest hebben? Nu wilde ze al niet naar je luisteren.wat denk je dat ze allemaal wel niet doet als jij er niet bij bent?

Laat je paard rustig aan de hulpen wennen.
niet te snel willen.Nu was je gewoon 4 stappen te hard gegaan voor haar

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 17:00

dr komt ook niemand anders meeer op, dat heb ik wel geleerd

Terug van weggeweest

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:47

Mikkie schreef:
Oke deze reactie wilde je eigenlij niet.
Maar ik ga het toch zeggen.
Ik vind het niet echt heel slim dat je iemand erop laat nu je pony nog niet helemaal is ingereden. Oke, dat je weet niet hoe ze kunnen rijden en misschien deden ze het wel voorkomen alsof ze 800 pony zadelmaken hebben gemaakt. Dan kom je tot de conclusie dat het niet zo is en dan geef je ze/ haar nog een zweepje ook...
Nou ja, jij hebt er waarschijnlijk ook wat van geleerd. Doe het op je eigen manier en vertrouw mensen niet al te makkelijk. Er lopen heel wat koekenbakkers rond op deze aardbol.


Hier sluit ik mij volledig bij aan OK dan!
Wilde er nog wel aan toevoegen dat ik haar er na een rondje al had afgerukt

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:42

Naomi schreef:
Ik heb als ik naar school gata en de pony's gaan stal iemand nodig die haar een paar keer doet.


Er kan beter niks met je pony gedaan worden dan dat er op deze manier mee omgegaan wordt!

Daarbij, ik weet niet hoe je pony is, maar een keer of 3, 4 keer is zat voor een net ingereden dier (mits ie geen hele dagen op stal staat natuurlijk).

Deze meisjes zouden pertinent niet meer op mijn paard komen. Ik begrijp ook niet waarom je ze een zweep gegeven hebt.
En nu was je er nog bij om ze af te remmen, kun je nagaan wat ze doen als je er niet bij bent.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:44

Oh, zie nu dat het die leuke 10-jarige pony is die je via bokt gekocht hebt. Meis, een paar keer per week is zat voor een dier wat al 10 jaar geen klap heeft uitgevoerd.

Veel plezier met je pony en ga vooral op je eigen intuïtie af!

There is no reality, only perception.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 21:30

ellenlouise schreef:
Er kan beter niks met je pony gedaan worden dan dat er op deze manier mee omgegaan wordt!

Daarbij, ik weet niet hoe je pony is, maar een keer of 3, 4 keer is zat voor een net ingereden dier (mits ie geen hele dagen op stal staat natuurlijk).

Deze meisjes zouden pertinent niet meer op mijn paard komen. Ik begrijp ook niet waarom je ze een zweep gegeven hebt.
En nu was je er nog bij om ze af te remmen, kun je nagaan wat ze doen als je er niet bij bent.



ja idd, daarom doe ik het voorlopig ook nie, iig niet deze meisjes

En het is heus niet zo dat ik elke dag uren op dr zit, om de dag 10/15 min. als het goed gaat stop ik.
Vandaag weer erop gezeten, los gestapt in de buitenbak.
Dat ging goed en ze luisterde prima, dus gelukkig heeft de pony er niets van aan getrokken en reageerd ze bij mij wel

Terug van weggeweest

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 21:31

ellenlouise schreef:
Oh, zie nu dat het die leuke 10-jarige pony is die je via bokt gekocht hebt. Meis, een paar keer per week is zat voor een dier wat al 10 jaar geen klap heeft uitgevoerd.

Veel plezier met je pony en ga vooral op je eigen intuïtie af!


Dank je, ik doe verder ook heel rustig aan

Terug van weggeweest

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 21:51

Gemma schreef:
Niet... Als ze meteen met zweep en sporen en bladiebla willen gaan rijden omdat die pony nog niks kan (omdat het hem NOG NIET GELEERD IS) dan vind ik niet dat ze het verdienen om nog een keer op je pony te rijden. Dit lijkt nergens op, een beetje respect voor dat paard zou geen kwaad kunnen... Als ze dat bij mij hadden gedaan dan had ik ze meteen verteld waar het gat van de deur was... Ga gewoon lekker rustig bezig met je pony en doe gewoon lekker rustig aan en niks aantrekken van wat ze gezegd hebben... Kom op zeg, een pony die drie keer gereden is en verder nog niks weet met zweep en sporen rijden...


Amen! Haha!

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:37

Ik denk dat het meeste al wel gezegd is, ik hoop dat deze meiden geen jong paard ergens gaan kopen, arm paard...
Maar als je iemadn zoekt zoek dan door totdat je er zelf een goed gevoel bij hebt, en laatz e eerst maar eens wat weken uitmesten enz. je hoeft toch niet alleen te rijden? Een pony verzorgen is zoveel meer...

En als jij en je pony wat verder zijn kun je altijd nog een ander erop laten rijden, maar neem de tijd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ninaka, Poety, wollenmuts en 40 bezoekers

cron