de leeftijd kon ze niet weten>

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

de leeftijd kon ze niet weten>

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 00:40

okee ik weet niet waar het hoort, maar denk er nu even aan en het blijft maar spoken.

een paar jaar geleden mocht een vriendin van mij dan eindelijk een pony, ze koos voor een tinker, een al volwassen tinker voo ze bij de fokker aan kwam.

daar aangekomen liep ze het weiland in en het eerste en enigste paard dat nieuwsgierig naar haar toe kwam om te kijken was T.
nou eenmaal besloten en verliefd te zijn op dat paardje koos ze voor hem, ook al was hij nog niet ingereden.

de fokker deed T voor als een tinkerhengst eigenlijk een klophengst, van 3,5 jaar oud.
mijn vriendin vond hem al wat klein en verwachtte toch nog dat hij 1.50 meter zou worden.
rustig aan begon ze thuis dan ook met longeren, en later longeren met zadel en hofdstel. na dat een tijd gedaan te hebben klom ze erop en reed ze hem in.

weer een paar maanden, kwam ze in paniek naar me toe, T was kreupel. ze reed al fanatiek op hem. maar ze wist niet hoe die nun kreupel kon worden van het een op het andere moment onder het rijden.
DA was er bij geweest en verteldee dat dit paardje nog maar 3 was, dat betekent dat hij TE vroeg is ingereden en waarscheinlijk op een leeftijd van +- anderhalf jaar. de fokker heeft hier nooit iets over gezegd behalve dat hij toen 3,5 was.

nun snap ik iets eigenlijk niet.
want dit had ze toch kunnen weten, ,ook toen de DA er voor het eerst bij kwam om hem na te kijken (dat was toen ze hem op proef had bij haar thuis). en die had er toen ook niets over gezegd...

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 00:53

Tja als je er niet naar vraagt....

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 08:01

zou je mij via pb de naam van de fokker willen geven, ik heb namelijk al een vervelend vermoeden!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:45

Ze had het nartuurlijk moeten vragen...
mja, gewoon het land opgooien tot z`n 5de? end an lekker laten spelen met andere maatjes, En dan weer heeel rustig opbouwen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 09:56

Monster schreef:
Ze had het nartuurlijk moeten vragen...
mja, gewoon het land opgooien tot z`n 5de? end an lekker laten spelen met andere maatjes, En dan weer heeel rustig opbouwen


RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 10:48

hm dat van dat land opgooien en opbouwen dat kan ik me wel indenken. maar zie dat ik er wat vergeten was bij te zetten.
de pony werd onrijdbaar verklaard dooe de DA, zijn benen waren versleten en zijn rug was versleten.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:16

Gossie wat sneu zeg!
Heeft je vriendin stappen ondernomen tegen de fokker?


Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:24

Wat erg!! Kan ze de fokker niet aangeven bij de politie ofzo?

http://www.metjeppe.nl clickertraining |
equicoaching | equitherapie

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 14:25

nee ze heeft niets gedaan, ze wilde haar paardje niet kwijt. maar op een gegeven moment heeft ze hem doorverkocht ivm tijd te kort enzo.

tenminste dat is wat ze zei...

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 14:55

Heeft ze niet naar de tanden gekeken dan toen ze hem kocht?? Dat doe ik eigenlijk standaard, al heb ik vorig jaar een veulen gekocht dus was het niet zo moeilijk, maar verder eigenlijk altijd..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 22:04

youngster schreef:
Heeft ze niet naar de tanden gekeken dan toen ze hem kocht?? Dat doe ik eigenlijk standaard, al heb ik vorig jaar een veulen gekocht dus was het niet zo moeilijk, maar verder eigenlijk altijd..



ik weet niet precies hoe het is gegaan, wat ik wel weet is dat de fokker zei dat het beestje 3,5 jaar is (was, toen)
er is een DA bij geweest en zei dat alles in orde was.

toen de 2de DA dus kwam vertelde hij dat dit beestje dus nog heel jong was en te vroeg was ingereden op 1,5 jarige leeftijd.

die vriendin had het volgens mij niet echt kunnen weten, maar wat ik van hem heb gezien is dat hij er erg jong uitzag... gewoon een veulen zeg maar dat heb ik toen ook gezegd, maar zei vertelde dus dat alles gewoon goed was.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 22:22

bij mij is er ook gelogen over de leeftijd...
ze zeiden dat sya 6 was maar bleek 10 te zijn

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 22:37

en wat heb jij toen gedaan?

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:37

tja wat kan je doen... ik ben helemaal gek van mijn meis en zou haar nooit terug brengen... ik heb haar zo gekocht en ben dus akoord gegaan en volgensmij kan je dan ook niks doen, of wel?
ze hebben ook gelogen over het rijden ze zeiden dat ze compleet ingereden was maar toen ze kwam wist ze niet wat links of rechts was laat staan stoppen.
en haar stokmaat ze zeiden dat ze 1.53 was maar bleek 1.48

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:15

Ik denk dat ze hem dan een huis moet gunnen zij heeft hem uiteindelijk verpest, ookal wist ze het niet, ze had het altijd kunnen vragen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:03

irish_lady schreef:
zik heb namelijk al een vervelend vermoeden!


Ik ook, triest dat het gebeurd... Maar dan hoop ik wel dat het dezelfde is, en niet een andere die loopt te klooien .

Morgen.
...

Glorie.

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:24

Die DA kon toch ook niet weten dat je vriendin dacht dat die tinker al 3,5 was.. Wat ik trouwens wel vreemd vind, is dat je het verschil niet ziet tussen een paard van anderhalf en een paard van 3 en een half..? Lips are sealed Verward

Niet beledigend bedoeld hoor.. Bloos!

En wat natuurlijk ook afschuwelijk is, is dat dat soort mensen alleen denken aan het geld wat ze voor zo'n paardje kunnen vangen, en niet het welzijn van zo'n beestje..! ze zouden dat soort handelaren harder aan moeten pakken..! Boos!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:55

irish_lady schreef:
zou je mij via pb de naam van de fokker willen geven, ik heb namelijk al een vervelend vermoeden!


Jep, het is weer dezelfde... Heeft ze via pb gezegd...

Morgen.
...

Glorie.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 19:58

is er met die fokker vaker 'gekloot' geweest en nog steeds aan de gang?

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:58

Cow_horse schreef:
is er met die fokker vaker 'gekloot' geweest en nog steeds aan de gang?


Jep...

Morgen.
...

Glorie.

Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:34

Ik ken dat, tegen ons zeiden ze 8 jaar eenmaal thuis met pony, bleek hij allen zadel mak ... en wat nog erger 4 maanden later begon hij ineens zijn achterste tanden te wisselen, nou komen er ruinentandjes dus zal die misschien 5 zijn???? Bleek achteraf dat ze helemaal geen verstand had vna paarden maar dat ze al jaren honden fokte daar bij haar. pfffff

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:12

Zhivago schreef:
Jep, het is weer dezelfde... Heeft ze via pb gezegd...


Wat erg, er is dus een fokker die dit al vaker gedaan heeft Boos! ???
Kan die rotzak niet aangeklaagd worden of zoiets? En staat er al een waarschuwing op Bokt over deze persoon of mag dit niet?

https://www.petpictures-andmore.nl/ : Een ander licht op je mooiste foto`s

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:16

Ik vind dit wel een typische beginnersfout.. Ik controleer toch altijd zijn gebit, en laat de dierenarts er ook goed naar kijken als ik een paard koop. Maar die van mij wordt natuurlijk klinisch en rontgonologisch gekeurd, dus dan kun je deze fouten niet maken. Ik ben benieuwd of het nou echt zo moeilijk is om het verschilt te zien tussen een 1,5 jarige en een 3,5 jarige, bv zijn staart?? Ze hebben dan echt nog een baby staart!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:51

Manuutje1990 schreef:
Die DA kon toch ook niet weten dat je vriendin dacht dat die tinker al 3,5 was.. Wat ik trouwens wel vreemd vind, is dat je het verschil niet ziet tussen een paard van anderhalf en een paard van 3 en een half..? Lips are sealed Verward


Dat wou ik nou net zeggen. Je onderscheid toch wel een 1,5 jarige van een 3.5 jarige Verward Het paard is dan nog helemaal niet volgroeid, heeft nog een veulenstaart, heeft veulen tanden, gedraagt zich anders... etc.

[o]

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:52

Idd, op die leeftijd moet er normaal wel verschil te zien zijn en in ieder geval zou ik soewieso altijd aan de VA vragen bij het eerste bezoek of alles wat men vertelde wel klopt!


Mijn paard zou ook 8 jaar zijn, blijkt dat ze 18 is! Zo zie je maar, het verschil is dat ik er 7 veeartsen voor heb moeten doen voor iemand het met zekerheid kon zeggen! (Ze hapt lucht en haar tanden waren daardoor niet echt in orde, waardoor de eerste veearts zei dat ze maar 5 was, maar dat vond ik niet echt kloppen!)

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Bentuh, Clmr, laura22, Mark0919, onpaard, tienus63, Vagabondo en 34 bezoekers