Vandaag is Mientje ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-01 18:54

Bijna precies een jaar geleden, de dag voordat mijn oma overleed, hoorden we dat Mientje, een van onze 4 katten, kanker had. Ze is toen twee keer geopereerd, en eigenlijk dachten ze dat ze het nog een maand ofzo vol zou houden. Gelukkig hebben we nog een jaar van haar mogen genieten, al ging de laatste maand moeilijk, de tumore kwamen uit haar buik gegroeid, ze liep moeilijk en stonk. Maar eten deed ze nog als de beste. Toch had mijn moeder van de week het besluit genomen dat ze nu toch maar in moest slapen. Vandaag is de dierenarts aan huis geweest, heeft haar in dr mandje een prikje gegeven zodat ze rustig insliep. Gizmo, mijn kat, heeft het vanaf zijn kleedje gezien, en de andere twee hebben ook een beetje verward toegekeken. Nu is ze overleden en hebben ze haar in haar mandje in de gang gezet, en zijn de andere katten wezen kijken. Ik ben erg blij dat die het nu snappen, en niet verward zijn over waar Mientje is. De dierenambulance komt haar vanavond halen en dan wordt ze gecremeerd. Ik ben er niet bijgeweest, maar dat s misschien maar het beste. Ik had al afscheid van haar genomen. Verdrietig


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 18:58

aaah...
ik vind het altijd heel moeilijk om afscheid te nemen van dieren... vooral als je er aan gehecht bent...
veel sterkte ermee

Love the life that you live, live the life that you love

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 20:08

veel sterkte, ik heb bijna hetzelfde met 1 van mijn katten mee gemaakt, ik denk nog vaak terug aan de goede herinneringen.. Verdrietig maar ik heb nu twee andere lieve katten met wie ik ook heel erg Lachen ben.

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 21:37

Ik lees alleen maar berichten over doodgaan... Mèn, daar word ik echt alleen maar depressiever van...

Heel veel sterkte!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 23:05

Ohhh, jammer zeg. Maar het is waarschijnlijk wel beter zo. Als zo'n diertje het zo moeilijk heeft....
Sterkte iig!!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

minoush
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 00:36

Hai Laura,

Ik had toen ik nog thuis woonde ook een poes die kanker aan haar tepels kreeg, ze is 2x geopereerd en dat ging goed, helaas kreeg ze daarna een tumor in haar koppie, waardoor haar ogen op een gegeven ogenblik volliepen met bloed. Ze is uit haarzelf doodgegaan bij ons thuis en ik ben blij dat ik daar bij was. De andere kat heeft ook afscheid kunnen nemen en dat was erg aangrijpend. Ik weet hoe je je voelt, maar het is wel beter zo.
Heel veel sterkte met het verwerken van je verdriet.
Liefs

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 02:29

Laura, wat een rotbericht, maar wat fijn dat het zo is gegaan. Dieren begrijpen instinctief wel wat 'dood' is, ik geloof wel in afscheid nemen van soortgenoten. Het stalgenootje van Manjo heeft na zijn overlijden nog dagenlang lopen rennen en gillen door de wei, het werd wel minder maar je kon toch merken dat ze donders goed wist wat er aan de hand was.

Wij zijn ook twee katten verloren aan een tumor. Pluis was 12 en had een tumor in z'n buik, m'n ouders moesten hem laten inslapen toen ik op schoolkamp was. Rotkamp gehad, alleen maar gehuild en toen ik thuiskwam (ik was 11) was Pluis er niet meer, mijn maatje met wie ik was opgegroeid. Droppie was 14, had een tumor in z'n mond en kon de laatste maanden niet meer zelf eten. Hij is op een zondagavond achter de bank gaan liggen en rustig ingeslapen.

Het is altijd vreselijk om een huisdier te verliezen, ook al heb je er nog een paar rondlopen. Heel veel sterkte met dit verlies!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 13:22

Triest lijkt me dat om afscheid te nemen van een dier ook al weet je dat het het beste is...

Wel heel mooi om te lezen hoe jullie dit aangepakt hebben, ik wist niet dat dierenartsen ook thuis dieren in laten slapen. Ik hoop dat ik dat voorlopig niet nodig ga hebben, maar ik vind het een heel fijn idee.

Sterkte Laura.

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 15:26

Gatsie wat sneu!! Maar waarschijnlijk het beste voor hem.

Gelukkig heb je de andere kattebeesten nog, dat troost in elk geval een beetje, als er dan helemaal geen beessie is om tegenaan te praten is het ook zo ontzettend kaal.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KirstenHorse, Lanoca, Poety en 136 bezoekers