Veulen als prijs loterij? belachelijk toch?!?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:26

Volgens mij is het verboden dieren als prijs uit te loven.
Toen ik in het bestuur van de afd.NH van het NRPS zat hebben we het ook gedaan(jaren geleden).Wij zagen er altijd wel op toe dat de veulens goed terecht lwamen en de winnaar kon altijd kiezen voor een geldbedrag in plaats van.Maar buiten of het wel of niet mag ,vind ik dat het niet kan!


Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:40

het komt wel vaker voor..
en meestal mensen die winnen hebben er geen stalling voor en moeten die pony dus weer ergens anders dumpen...

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:41

Ik heb nog heel veel oude lotjes van onze fokvereniging, die loofden ook een veulen uit! Maar dat was in de tijd dat iedereen nog boer was, dus als je een veulen won, had je daar de ruimte voor en was je ontzettend blij mee!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:42

Toen ik nog klein was had mijn manege ook jaarlijks een veulen als hoofdprijs van een loterij. Daar zijn ze na een aantal jaar ook meegestopt, omdat het toch niet zo verantwoord was. Ik wilde het veulen altijd zo graag winnen!

Persoonlijk vind ik nu dat het echt niet kan. Hoe groot is de kans dat het veulen wel bij een goed tehuis komt... volgens mij kleiner, dan dat het niet zo is en er dus mee gesold wordt. Komt nog bij, dat beestje de hele dag in zo'n klein stukje, met al die kinderen er constand omheen (ik vroeger dus zelf)


Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:32

Bah daar hou ik helemaal niet van! Stel je voor dat zijn nieuwe thuis goed oogt, maar ondertussen weten ze toch helemaal niet hoe dat beestje behandelt wordt!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:30

In het dorp waar onze manege staat is ook wel eens per jaar een fokpaardendag. Daar word ook ieder jaar een shetlander (veulen) verloot.

Ik heb er eigenlijk nooit echt goed bij nagedacht dat pony's zo ook heel verkeerd terecht kunnen komen. Niet zo'n prettig idee eigenlijk Maargoed het is daar nu eenmaal traditie. Ik hoop dan vanaf nu ook maar dat die beestjes goed terecht komen.

Dat het niet mag heb ik nog nooit gehoord. Er komen daar ontzettend veel mensen en het is een heel bekend spektakel waar ook wel eens politie agenten rondlopen dus als het niet mag... waarom is er dan nog nooit wat tegen gedaan?!

.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:08

Mijn vorige club had ook elk jaar een loterij, met als hoofdprijs, jaja... een ponyveulen! Ik geloof dat ze er nu mee gestopt zijn, omdat ze het niet verantwoord vonden. Maar ze hebben het vele jaren gedaan!

Odessa & Assedo

SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:42

Dat slaat nergens op, straks komt ie bij zo'n familie in de stad met amper een grasveld enzo, of bij iemand die niks van paarden weet.
Slaat nergens op


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bente_sat, dierenfan, Dnies90, GoogleAdsense, Maanon_, PetalBot en 6 bezoekers