Les... *zucht* (Lang, lang)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Les... *zucht* (Lang, lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:21

Hey Bokt,

Even mijn hartje luchten over de groepsles vandaag. Eerst even over de lesgever:

Juist B-brevet gehaald, neemt onmiddelijk een hulpteugel erbij (bij het rijden) terwijl de persoon in kwestie alleen maar denkt aan het hoofd, zegt wel de achterhand erbij houden, maar weet niet over wat die persoon spreekt. De hulpteugels in kwestie: Slof, bijzet, thiedemann & elastiek.

Ik reed vandaag op een pony die nogal redelijk goed is (wat je van een manegepony kan verwachten, ja, m'n Zaim is nog te jong hoor en dan zou'k daar niet rijden ). Ik dacht me te amuseren in de les met de pony. Niet dus.

De pony liep perfect, was geen klagen aan. Mooi nageven, voorwaarts, neerwaarst, enkele passen schoudervoor, af en toe de achterhand echt al ondergebracht (enkele passen), etcera.

Maar de lesgever Hij (ja, HIJ) zit eerst dan bezig tegen een meid met haar eigenpaard. Haar had hij zijn elastiek uitgeleend. Het was eigenlijk privéles voor dat meisje (ja, zij heeft juist haar B-Brevet gehaald, ik had dat al eeuwen voor hen Stoom uit je oren.) Hier gaat het niet om. Groepsles gaat toch over de héle groep? Dus de andere minder ervaren ruiters hebben behoefte aan tips, ookal zijn ze waardeloos.

Een halfuur later (nog steeds tegen dat meisje) zei hij dit tegen mij: Rustig met die handen terwijl ik alleen rustig contact hield en mijn handen zachtjes mee lieten gaan met de beweging van het paard (enkele milimeters). De reden dat hij dit zegt is dat ik inderdaad (toen ik nog niet op bokt zat ) zaagde in de mond van het paard Bloos!. Ik heb het afgeleerd en houdt nu mijn handen stil. Bokt heeft mij geleerd hoe het moet en er zelf uitsluitend opletten ook. (Ik spreek over een jaar terug)

Ik begon echt pissed te worden en heb luidkeels gezegd tegen hem: Ik doe niks! Toen was het mij te veel. Ik werd lekker koppig Bloos en gaf de pony af en toe langere teugel (geen spierpijn voor haar *LOL* en dan riep hij: Geen lange teugel! Tja, ik heb natuurlijk 5 minuten gewacht eer ik ze terug op maat nam Schijnheilig.

Nadat ik tegen hem had gezegd dat ik niks deed, begon hij commentaar te geven aan mij. Hij was aan het praten tussendoor maar ik was te druk bezig met mijn gedachten in mijn hoofd: "Stomme kl..." Haha, super Lachen

Paardje uitgestapt, naverzorgd. En toen moest ik nog mijn leskaartje afgeven. Ik nam het uit mijn bodywarmer en deed de deur open (stond in de hoek van de piste, zoals altijd! Lips are sealed Staat bijna nooit in het midden ofzo of beweegt niet ), hij nam het aan, en ik deed de deur terug open en stapte voort. Op de achtergrond hoorde ik nog: Wat is er? Ben je boos?

Ik dacht in mijn eigen "Nee, vooral niet, sloffy." Doei, doei

Tooeet
Berichten: 2260
Geregistreerd: 26-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:26

haha.. dat is idd een poedersuiker.. Gelukkig weet je zelf wel beter.. je hebt er altijd zulke mensen tussenlopen;) naja.. veel succes.. hoop dat je een betere gaat zoeken;)

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:34

Ik ga stoppen met lessen bij die lesgever Lips are sealed

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:27

ZaimFahd schreef:
Hey Bokt,

Even mijn hartje luchten over de groepsles vandaag. Eerst even over de lesgever:

Juist B-brevet gehaald, neemt onmiddelijk een hulpteugel erbij (bij het rijden) terwijl de persoon in kwestie alleen maar denkt aan het hoofd, zegt wel de achterhand erbij houden, maar weet niet over wat die persoon spreekt. De hulpteugels in kwestie: Slof, bijzet, thiedemann & elastiek.

Ik dacht in mijn eigen "Nee, vooral niet, sloffy." Doei, doei


Ik kan je ergernis goed begrijpen, vooral de kwestie van de hulpteugels is erg. Reden dat ik geen les meer neem op de manege.
Ik vind dat een groepsles inderdaad groepsles moet zijn. Algemene opmerkingen en liefst ook even de uitleg hoe het dan wel moet. (Ontbreekt bijna altijd) En ja.....als er niveau verschillen tussen de ruiters zijn, een oefening kan soms aangepast worden voorbeeld: makkelijker; wat binnenstelling vragen, wat moeilijker; rij naar een schoudervoor toe.
Maar ja, t allerbelangrijkste ; de lesgever moet weten wat hij zegt, niet na-apen wat hij vroeger heeft gehoord of afgaan op de slof-ervaring. Wat zijn ruiters met een manegepaard daar nu mee??? En ook de eigenaars die meerijden.... Verward Hij kan niet zeggen hoe het moet zonder hulpteugel, dus zijn die dan verplicht er zich ook één aan te schaffen?? (De gemakkelijke oplossing?) >;)

Lichtjes grof misschien, maar ik erger me daar al een paar jaar aan op de manege. Boos!