Hoe verrot kan je je voelen:hoefkatrolontsteking

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 16:05

Zie echt op tegen morgen. Ook al kan ik me echt niet voorstellen dat binnen een jaar zijn hele gewricht aan puin ligt, en is het puur voor de bevestiging, ik vind het doodeng.

Youdid

Berichten: 18
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:15

Kan me goed voorstellen dat je het eng vind, heel veel sterkte morgen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:16

Ik kan me voorstellen dat je je op zit te vreten. Maar als het alternatief is dat je in de onzekerheid blijft zitten kun je het maar beter weten, want dan kan je wat doen. Als er op de foto's al wat naar voren komt natuurlijk.
Sterkte ermee, hoe laat ben je aan de beurt morgen?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:34

Citaat:
bubbels schreef:
Mijn paard is er overigens bijzonder vrolijk onder. Doet pogingen de wei om te ploegen en blijft zo goed als zuiver lopen. Snap er geen bal meer van.



Dit ken ik.

Wekenlang kreupel....dan afgekeurd door de DA en 3 dagen later weer super zuiver lopen.

En niet komen met dat ze er doorheen lopen..ik ken mijn paard al 10 jaar en wist precies wanneer hij last had en wanneer niet. Een kreupel paard loopt zowieso mee met de kudde. Vorig jaar hadden we er eentje staan met 2 peesklappen en weet ik veel wat en die galopeerde dus gewoon nog mee(paard is uiteindelijk na hard aandringen van iedereen op stal ingeslapen)

Ontstekingen komen vaak tot rust als er niet gereden wordt...is dus ook weer een aanleiding om te geloven dat het rijden dus niet in orde is!!!
HKO speelt vaak weer op als het dier weer gereden wordt.

Mijn haflinger is na die 6e mei (de dag dat ie weer zuiver liep) misschien nog 1x kreupel geweest voor ik de eerste x naar Antoine ging.
Na de les is ie ook niet meer kreupel geweest.

Dus bijdeze kan ik je zeker aanrijden om daar heen te gaan..helemaal nu je paard niet kreupel loopt.

Je zult misschien wel morgen zien dat ie wel weer kreupel gaan lopen bij de testjes(vooral de kleine volte).
Kijk dan ook eens goed naar je paard hoe hij loopt...met zijn hoofd een bepaalde kant op..hoe buigt hij in zijn lichaam....gooit ie al zijn gewicht op dat ene voorbeen.
Je kunt het zien hoor....helaas zien de DA het niet of ze willen het niet zien.

succes morgen.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 18:23

Daar was ik al op gaan letten inderdaad. Hij buigt zijn hals altijd iets naar rechts, morgen eens kijken of ik tijdens de tests iets opmerk. Ben om 11 uur aan de beurt, en ik ga niet alleen, dus heb iemand om het mee te bespreken. Daarna naar Antoine de Bodt, en op een andere manier laten kappen/beslaan. Zolang er echt geen spuiten in dat gewricht hoeven gebeurt het absoluut niet. Vandaag was de hoefsmid op stal voor wat andere paarden en ik heb het er al uitgebreid met hem over gehad. Ben heel erg benieuwd!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:18

Hoe staat jou smid tegen over inspuiten?

Mijn hoefsmid is er niet echt positief over . Hij zal het wel regelmatig meemaken en vaak werkt het niet.

Zo ook bij mijn paard dus..maar ja ik had het al laten doen voordat ik zijn mening kon krijgen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:53

Intussen is het bijna 1 uur, ik heb de hele ochtend aan je zitten denken.
Wat was de uitslag, viel er wat te zien?

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:39

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de uitslag.
Hoe is het gegaan?

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:17

ik zou zeker voor de second opinion gaan. Wij hadden een paard wat te weinig smeer aanmaakte in z'n kogel gewricht (ben de naam ff kwijt) onze 'eigen' da had haar afgeschreven maar een andere da adviseerde haar een behandeling en nu is ze weer kerngezond. ik wens je iig heel veel sterkte en kies wat jou het beste lijkt.

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:17

oops sorry, heb wat gemist een pagina overgeslagen

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:55

Ik heb zelf nog niks gepost in dit topic maar ik heb het wel helemaal gevolgd. Ik zit dit topic dus ook al de hele dag in de gaten te houden want ik ben erg benieuwd naar de uitslag. Ik hoop echt dat het toch allemaal minder ernstig blijkt te zijn.... Ach gut

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:14

daphne, we zijn erg benieuwd.
hoe is het gegaan??????

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 20:36

Ben ik al, ben ik al. Godzijdank, ik ben zo blij met de foto's (want bijzonder mooi). Geen aangetaste botten. Alles netjes op zijn plek zoals het hoort en prachtige gladde weefsels. Lachen Het probleem zit waarschijnlijk in geïrriteerde bandjes bij het kroongewricht. Omdat hij vrij steil op zijn hoeven staat hebben die het niet iets erger te verduren als een paard dat platter op zijn hoeven staat. Het is iets wat al maanden cq jaren in ontwikkeling is. Niks acuuts dus. Ik kon direct in laten spuiten met ontstekingremmers, maar dat heb ik niet gedaan. De arts vond het namelijk ook wel zo verstandig eerst een echo van die bandjes te laten maken om te zien waar exact het probleem zit en wat daar aan te doen is. Hij zegt dat er geen reden is om te denken dat het niet te genezen is. Geen onomkeerbaar proces dus. Dat was zo'n oplichting om te horen! Baduh was net een engeltje. Ik was heel rustig en hij ook. Toen zijn ijzers eraf moesten voor de foto wilde hij eigenlijk de hoefsmid zijn rug gaan staan wassen, om vervolgens met zijn ogen halfdicht te wachten tot ie klaar was. Hoefsmid was gelijk gek op hem, hihi. Ook voor de foto's gedroeg hij zich voorbeeldig. Toen we op de foto's moesten wachten heeft hij de röntgenruimte eens aan een nadere inspectie onderworpen. Vond ie wel interessant. Maar goed, wat we gaan doen. De komende dagen 2 tot 3 keer per dag een kwartiertje wandelen of 1 half uurtje. Donderdagavond brengen we hem naar Bodegraven en vrijdagavond kan ik hem ophalen en gaan we een behandeling samen stellen. Heb de beste man de oren van zijn kop gevraagd, en ben tot de conclusie gekomen dat we dit echt wel gaan overwinnen. Ben wel opgelucht, maar ook erg benieuwd wat er volgende week uit de echo komt.

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:13

Super OK dan! Ben blij dat het positief is afgelopen, ik heb ook de hele dag zitten wachten op de uitslag Lachen Hou je ons wel verder op de hoogte?Er hebben een hoop mensen met je meegeleefd vandaag.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 21:25

Ja, vind ik super hoor. Lachen Zal jullie zeker op de hoogte houden!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:28

Ik denk ook dat je vanavond wel wat lekkerder gaat slapen Haha! We hebben op de manege ook een pony gehad met geirriteerde bandjes die heeft 3 maanden stil moeten staan voordat hij genezen verklaard werdt, maar hij is genezen dat is het belangrijkste Lachen

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:37

Wat een goed nieuws.
Hopelijk komt alles weer goed met medicijnen

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:46

Zo dat is goed nieuws! Dat het niet zo ernstig is OK dan!
Hopelijk wordt ie weer 100% oké

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:10

Fijn dat het nieuws zo positief was, iig niets engs.
Ik hoop voor je dat de revalidatie voorspoedig verloopt. En een bezoekje aan AdB kan iig nooit kwaad.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 14:11

Klopt, de arts was vrij duidelijk over AdB; hij kan je paard absoluut niet genezen, maar het rijden wel comfortabeler en minder belastend maken voor je paard. Dat vind ik wel een goeie.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:20

Gefeliciteerd, dat viel dus gelukkig mee!!
Nu maar snel beter worden.
Succes verder, ik hou je verlag in de gaten.

LISWA

Berichten: 381
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:28

gelukkig is het niet zo erg...
dat was echt schrikken
hoop dat hij snel beter word

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:54

poeh wel een beetje een opluchting denk ik en een arts die redelijk positief staat tegenover antoine.\(ik hoor ze steeds vaker gelukkig)

Nou ben benieuwd wat de scan laat zien....dan kan ik nog net even meepakken voor mijn vertrek. Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:33

bubbels schreef:
Klopt, de arts was vrij duidelijk over AdB; hij kan je paard absoluut niet genezen, maar het rijden wel comfortabeler en minder belastend maken voor je paard. Dat vind ik wel een goeie.


Ik heb ook nooit beweerd dat AdB je paard kan genezen. Maar ik heb met eigen ogen de verbeteringen gezien die ontstaan door zijn manier van rijden, en ik ben blij dat de DA er ook zo positief tegenover stond.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 12:08

Baduh gisteravond opgehaald na een dagje Bodegraven. Voelde me een hele slechte moeder, want Baduh was ronduit boos op me. Ging met zijn hoofd in de hoek van de stal staan met zijn kont naar me toe, en hij was niet van plan met me mee te lopen. Uiteindelijk liet hij zich overtuigen en kon hij weer naar huis. De diagnose na de echo: een gaatje in een diepe buigpees (die over de hoefkatrol loopt) en veranderingen in het weefsel van de ophangbandjes aan zijn hoefkatrolbeentje. Dat hij ook rechts kreupel loopt is door een duidelijke overbelasting, maar van binnen zien ze niet meer als irritatie. Allebei zijn gewrichten zijn ingespoten met een ontstekingremmer, en de komende 6 weken wordt het stappen. Ik mag er ook op, maar dan het liefst buiten op een stevige ondergrond. En dus alleen stappen. Op zich zit ik er niet mee, deze diagnose hoor ik veel liever als hoefkatrol en de vee-arts heeft duidelijk gesteld dat hij geen redenen ziet om aan te nemen dat Baduh niet gewoon geneest. Vooral met dat laatste was ik vreselijk blij. Ik ben gewend om bijna elke dag te rijden, en die tijd ga ik besteden aan wandelen met hem. Kan ie grazen, zijn pootjes strekken en lekker buiten zijn. Als ie heel rustig is kan hij een uurtje de wei in, maar hij mag absoluut niet rennen of vliegen, dus ik moet er dan wel bij zitten en in de gaten houden of hij de kolder in de kop krijgt. Over 6 weken "keuren" ze hem en gaat ie weer op de echo. Ik ga er vanuit dat ie dan al een stuk beter is, want de verwachte genezingstijd is 3 maanden. Ik heb drastisch voer vermindert omdat een hyperactieve kerel als Baduh anders helemaal gek wordt, en ik voer Equinyl en Osteo-Cure van VSM bij (nog bedankt voor die tip trouwens Haha!) . Gister op stal had Baduh nog verband om zijn onderbenen, en ik heb hem even uitgebreid die "ziekenhuislucht" van hem af laten rollen en hij heeft een uur rustig en gelukkig met Pride in de wei gestaan. Toen ik daarna het verband van zijn voeten haalde moest ik wel heeel erg lachen. Zijn voeten zijn helemaal kaal geschoren voor de echo en de spuiten, en het leek net of ie een zwarte legging aan had (heel erg hip dit najaar Knipoog ). Ik zie de toekomst heel zonnig in. Baduh is een knokker en ik ben ervan overtuigd dat hij snel weer de oude is!