shetlandstreken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

shetlandstreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 16:56

Gisteren gewandeld door het bos met onze nieuwe shetlander Nickey. Ging allemaal prima. Wat gesprongen aan de hand en lekker door het bos gewandeld. Na een uurtje richting huis. Pieter loopt voorop met Nickey en ik er achter met Hero. Ineens draait Nickey de kont om en begint keihard te rennen met de kop omlaag. Pieter rent er keihard achteraan, heeft het touw nog vast. Pieter: HO NICKEY, HOHOHOOOOO... Hij hielt hem niet meer en moest loslaten. Gelukkig rende Nickey naar stal maar hij is hier pas een week dus dat kon ook anders. Pieter hem weer gepakt en het hek open gemaakt. Nickey het weer op het rennen de stal in. Pieter weer: HOHOHO. Ik Nickey nog even aan de longe in de bak. Weer omdraaien en wegrennen. Bloed onder de nagels vandaan dat snap je zeker wel. Het is een echte shet zoals je wel kan lezen (AAAAAAHHHH.....)

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:59

Jee dat lijkt me niet echt leuk! Gelukkig dat die gewoon naar huis is gerend.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:03

pfoe wat een geluk idd dat die naar huis is gerent... heeft die er verder nog iets aan over gehouden?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 18:10

De shet of Pieter?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:24

jahaaaa vertel mij niks over shetjes , draakjes kunnen het zijn

beestjes zijn niet alleen heel ondeugend en snel maar ook bere sterk !

de ideale kinder pony Knipoog Schijnheilig

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:38

Gelukkig dat die naar huis is gerend Lachen.. ..

idd de ideale kinderpony :p

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 20:40

napie schreef:
De shet of Pieter?

beide? Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:39

Opvoeden die handel. Door zulke pony's krijgen shets nou een slechte naam (geen verwijt naar jullie aangezien jullie het beestje net hebben, maar wel naar diegene die hem op heeft gevoed (althans, een mislukte poging heeft ondernomen)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 01:00

Ik heb 1 geweldige shet die echt geen shet (of oliebol) karakter heeft. Nooit bijten of het gras in duiken. De shet die naar Texel is gegaan net zo. Deze is gewoon niet opgevoed. Wanneer hij het zat is rent hij weg. Vandaag gelongeerd en hij rent weer weg. Daarna een kwartier langer gelongeerd als geplant en flink laten werken want zulk gedrag tollereer ik niet

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:19

hihi komt me wel bekent voor hoor!! Haha!

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:17

Bij mij op stal had de eigenaar van de stalling en de manege een keer een heel zielig (vond hij Tong uitsteken ) shetje opgekocht.
Beestje stond stijf van de schimmel... en had echt nooit een goede opvoeding genoten Scheve mond
Was als 'kinderpony' gekocht en lekker door de kids zelf op laten voeden Rolleyes
Met die shet was geen land te bezeilen... hij heeft mij meerdere blauwe knieƫn en beurze schenen gekost Verdrietig Tong uitsteken
Echt verschrikkelijk zonde... want een goed opgevoede shet is echt leuk, alleen zo'n ongeleid projectiel waarbij je met wandelen in de knup komt aangezien meneer hard rondjes om je heen ging galopperen aan de longeer lijn, geeft shet's toch weer een slechte naam

[edit: woordje vergeten Tong uitsteken ]

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:17

Idd opnieuw proberen op te voeden..Dit mag hij natuurlijk niet zomaar altijd gaan lopen doen Tong uitsteken
Heeft die shet of pieter er nog iets ana overgehouden?

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:26

Nou het kan ook zijn dat omdat de shet er net is hij gewoon moet wennen!! Om nu al van onopgevoed te spreken vind ik erg vroeg! Kijk gewoon het even aan en gewoon bestraffen als hij vervelend doet. Mijn shet was toen ze de eerste dagen bij mij op stal kwam was juist weer heel erg teruggetrokken, gelukkig begint ze nu al wat meer praatjes te krijgen > op een leuke manier Haha!

Laureentje
Berichten: 485
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:06

HIHIHIHIHIHI, sorry, kan er niets aan doen. Heb ook een shet. Weliswaar 100 jaar oud (overdreven, maar hij is oud) en hij heeft zijn streken nog lang niet verleerd. Heb hem nu 5 jaar, ken hem al bijna 15 jaar.
Nog altijd kan hij zomaar het op een lopen zetten en sterk dat hij dan is. Ik moet dan lachen (is ook nog nooit wat gebeurd, gelukkig) want hij is gewoon shet. Bij mijn vriendin is zijn gedrag wel erger, maar ja ik voer hem dus hij moet wel een beetje lief zijn voor mij.
Succes met je shetje.