Box+weiland !! = Happy!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 19:47

Je paardje kan zo last krijgen van koliek!! Boos! Boos!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 19:52

Miesie, is dat het enigste wat je over luchtzuigen weet?

Luchtzuigen zorgt voor gaskoliek, ja. Maar met een band om kan een paard niet luchtzuigen, dus ook geen gaskoliek krijgen. Ik weet zo precies niet meer hoe het zit. Door het zuigen komt de lucht ergens en wat daar zit en als die lucht samen komt krijgt de pony dus gaskoliek, nahja, zwellen de darmen op geloof ik. Verward Nouja, er was een bokker die er veel vanaf wist!?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 00:55

Oke, hier mijn commentaar op het lucht zuigen gedeelte... Haha! Ik persoonlijk heb geen ernstige problemen met een paard met stalgewoontes (ik hoef toch niet naar de OS ofzo...), veel luchtzuigers kan je helpen door ze een band/miracle collar om te doen, sommige paarden gaan daar echter dwars door heen. Mocht je werkelijk belangstelling in dit paardje hebben dan zou ik wel vragen of je bij de DA enige navraag mag doen over zijn medische verleden ivm zijn lucht zuigen. Een luchtzuiger hoeft namelijk niet perse gaskoliek te krijgen! En als hij dit in het verleden zelden of nooit heeft gehad dan lijkt het mij niet waarschijnlijk dat dit bij een nieuwe eigenaar wel opeens zal gebeuren...Maar als je geen navraag zou mogen doen dan zou ik denk ik wel genoeg weten...maar goed, wat mij betreft hoeft dit geen ernstig probleem te zijn hoewel je ideaal gezien natuurlijk liever een paard hebt zonder nare stalgewoontes...maar eerlijk is eerlijk, mijn meissie weeft af en toe (gelukkig niet vaak meer!!!) en ondanks dat ben ik echt blij dat ik haar gekocht heb en niet een ander paard!!! Wat me ergens anders op brengt...je mag anders wel een keertje een dagje naar mijn arabje komen met je ouders hoor... Haha! Ze heeft al menigeen met een cliche beeld over arabieren bekeerd! Haha! Haha! Haha! Dus wie weet bedenken jouw ouders zich dan ook over Sandor... Knipoog Er zijn kinderen op Scaal naar buiten geweest die nog nooit eerder paard hadden gereden...er heeft een meisje van bijna 3 op gezeten en zelfs een stukje gedraafd...etc. etc. etc. Schijnheilig

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 16:55

Wow, cool!
Ik zal het voorstellen aan ze, lijkt me tof!
Een mini-bokt meeting Haha!
Laat je het z.s.m weten.

Nog bedankttrouwens iedereen voor de reacties op het luchtzuigen.
We hebben een mail teruggekregen met daarin dat hij inderdaad ook de band draagt en dat het zo ook erg goed gaat *LOL* BLij,BLij