blijft hij bijten :?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:34

Cayusejuhh schreef:
Dat ze haar goed wilt waarschuwen is goed hoor! Maar laat blijken dat het voor HAAR niet goed is om een hengst te houden! Maar blaas het fenomeen HENGST niet zo op. Daar zat mijn punt van disscussie eigenlijk.


Ik durf te beweren dat het op dit moment voor driekwart van de bokkers niet goed is om een hengst te houden, als het er al niet meer zijn. Dat wil ik met mijn waarschuwing zeggen. Daarom kun je beter het fenomeen hengst zo negatief mogelijk schetsen. Omdat ook de meest zoete hengst wel eens heel raar uit de hoek kan komen. In in heel veel gevallen de gevolgen niet te overzien zijn, voor ruiter en voor hengst.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 18:05

Anneketjuh schreef:
Hallo,
Ik heb een hengstje van ander half en bijt nogal. Nou hoorde ik van iemand dat als ik hem niet liet castereren dat hij dan blijft bijten en het niet afleert. Het liefst laat ik hem hengst want hij is verder poesmak. Ik straf hem wel steeds als hij bijt maar het lijkt wel of hij zich er niks van aan trekt. Wat moet ik doen... Verward


IK heb hier hele goeie ervaring mee, mijn hengstje bijte ook behoorlijk in het begin, je moet het absolute NIET toelaten... direct afstraffen, laat weten wie de baas ik.
Mijn pony deed precies hetzelfde, en ik heb met met veel moeite en zelf ook moeten leren om hem te kunne slaan, je moet opletten, wanneer hij jou wil bijten direct afstraffen, geef hem maar een goeie klap, en e.v.t een zware stem van dat die dat niet mag doen... Als hij niks van je aantrekt, dan is het puur dominantie, hij probeert jou nu net zo lang uit, en gaat dat oplossen met bijten, maar jij moet hem voor zijn, wanner hij jou wil bijten, niet wachten en direct ingrijpen, na verloop van de tijd gaat het beter.
En probeer hem wel genoeg aandacht te geven, want anders heb je kans dat het niks helpt... en wanneer je hem afstraft niet direct na die tijd lief doen, maar blijf een zware stem heffen, hou er wel rekening mee dat ze niet schuw worden aan hun hoofd... succes... ik heb hier ervaring mee dus voor vragen kun je komen.

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:09

Cayusejuhh schreef:
ja dat je sneller reageert mss. maar denk na dat een paard niet weet waarmee hij jou pijn heeft gedaan. mocht jij een keer een schijnbeweging maken of weet ik wat. staat hij wel met zn kop in de lucht van OEI
ik heb al 18 jaar ervaring met paarden en heb heel wat meegemaakt.
Tja het is jou paard en niet de mijne gelukkig.
ALs ik mijn verzorger ziet slaan op het hoofd heeft ze echt een probleem.

Ik sla nie top het hoofd maar op de lippen,en hij is ech tneit kopschuw ook niet als ik schijnbewegingen maak Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 01:09

Samanthaaaaa schreef:
Ik sla nie top het hoofd maar op de lippen,en hij is ech tneit kopschuw ook niet als ik schijnbewegingen maak Lachen


de lippen horen niet bij het hoofd?? Ik vraag me ook af of dit echt helpt..

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:30

vind het hoe je het went of keert toch echt geen goede manier van een paard afstraffen. maar goed... het is JOU paard. niet de mijne. ieder zn eigen dingen om opte lossen , Toch?

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:39

youngster schreef:
de lippen horen niet bij het hoofd?? Ik vraag me ook af of dit echt helpt..


hmm dat bedoel ik ook alweer niet >;)
het helpt iig wel bij mijn pony,mijn vriendin kreeg dit advies bij de hengstenhouderij waar ze stage liep,en zij gaf het advies aan mij en het helpt echt,hij bijt en hapt nu niet meer

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:39

Cayusejuhh schreef:
vind het hoe je het went of keert toch echt geen goede manier van een paard afstraffen. maar goed... het is JOU paard. niet de mijne. ieder zn eigen dingen om opte lossen , Toch?


Yups Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:41

Samanthaaaaa schreef:
hmm dat bedoel ik ook alweer niet >;)
het helpt iig wel bij mijn pony,mijn vriendin kreeg dit advies bij de hengstenhouderij waar ze stage liep,en zij gaf het advies aan mij en het helpt echt,hij bijt en hapt nu niet meer


goh kom dan ook eens bij mijn jaarling Haha! Hoe harder je slaat hoe leuker hij het vind.. Tong uitsteken

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:38

youngster schreef:
goh kom dan ook eens bij mijn jaarling Haha! Hoe harder je slaat hoe leuker hij het vind.. Tong uitsteken


Dat was bij amigo eerst ook het geval tot het hem echt pijn ging doen (lippen komen hard tegen de tanden) toen vond hij het niet meer een leuk spelletje Knipoog

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:09

Wat hebben mensen toch met Hengsten??? Ik rij al zo'n 20 jaar paard, heb ervaring met allerlei verschillende paarden, maar ik zou er niet over piekeren om een hengst te gaan kopen (weet ook echt niet of ik er eentje aan zou kunnen). Je haalt je zoveel extra problemen op je hals. Hengsten potentiele moordenaars noemen is misschien wat cru uitgelegd, maar je moet altijd blijven opletten met een hengst. Nooit lekker relaxed aan een halstertouwtje in een boogje over het terrein hobbelen, want al heeft hij nog nooit iets gedaan, er kan altijd iets gebeuren, en dan ben jij verantwoordelijk. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat mensen een hengst kopen omdat ze dat STOER vinden... Ik ben volgens mij net zo stoer als ik op mij ruintje lekker relaxed op het wedstrijdterrein kan losrijden zonder dat ik ieder ogenblik in uiterste concentratie mijn hengst en alle omringende paarden/merries in de gaten moet houden. En dat een hengst mooier toont is volgens mij ook onzin. Je hebt mooie paarden en minder mooie paarden, maar om dat nou direct te verbinden aan het hengst zijn....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:48

Fijn dat je er net zo over denkt Anoeska, maar ik denk dat je al enige tijd in de paarden mee moet draaien om te zien hoe gevaarlijk het is. Ik denk dat een heleboel eigenaren van hengsten een kinderdroom van zich in vervulling zien gaan bij het houden en rijden van een hengst...