Superpaard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepje

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: België

Superpaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 23:11

Hey hey!
Vanmiddag ging ik dus naar stal om te gaan rijden. Ik had er ontzettend veel zin in, want toen ik Yaan gisteren even kort reed, voelde hij al heel fijn aan. Dus ik begin met hem te knuffelen, lekker poetsen (hij blinkt altijd zo mooi!), en zelfs bij het opzadelen bleef hij nog redelijk staan (hij vindt het onderdeel aansingelen meestal niet zo tof). Dus ik kruip erop, rijd wat voltetjes in stap met een lange hals, probeerde me niets aan te trekken van mijn rug (zit nogal vast en dat doet pijn als je rijdt), en draaf wat. Toen ik hem had losgereden, begon ik met wat scherpere wendingen, zwaarder galopwerk, schakelen, en vooral: scherper aan het been krijgen (is regelmatig een probleempje Knipoog ). En plotseling begint hij daar te lopen! ONGELOOFLIJK! Hij was ontzettend actief, achterhand eronder, hoofd-halshouding perfect, en maar gaan met die beentjes! Zo trots liep hij daar rond Kwijl ! Dat was ergens tussen mijn overgangen stap-draf. Dus ik zet hem aan in draf en denk van: laat ik eens doorzitten. Meestal is dat een heel gedoe, hopse-botse van het zadel tot aan het dak... Maar wat zat ik nu goed! Ik kon zonder enig probleem aan het zadel plakken Lachen ... Heerlijk gevoel! Maar ja, zoals gewoonlijk, wil ik toch nog een stapje verder gaan en ik probeer eens een middendraf op de lange zijde... Njammie, ik voelde hem komen van-achteren-uit en hij liet een hele nette middendraf zien, met een ronde rug zodat ik heerlijk bleef zitten... Wauw, wat een paard... Wat ben ik trots dat hij zo leuk begint te lopen!

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 08:33

Geweldig zeg. Volgens mij heb je met een big smile op je paard gezeten.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 12:17

Klinkt goed Biepje! ik zou zeggen ga zo door! Voelt goed he?

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 17:47

ZO dat klinkt aardig goed... Heerlijk is dat he dat hij gewoon SUPER loopt...

Biepje

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 18:22

Ja, mijn lach gaat nu al een dag niet van mijn gezicht, en vreemd genoeg, toen hij gisteren zo goed liep, zat ik plotseling kaarsrecht! Het heeft echt positieve gevolgen!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 18:25

Lekker door blijven lachen en er volgende keer met dezelfde gedachte erop gaan zitten.
Niet gefrustreerd raken als hij volgende keer niet zo geweldig loopt als deze keer, want het blijft nu eenmaal een dier. Gewoon lekker doorgaan en hopelijk gaat hij steeds vaker zo lopen

Biepje

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-04 23:21

Neejoor, weet ik... Meestal rijd hij een tijdje goed en dan een keer barslecht. Maar hij is en blijft een dier, maar hij doet wel lekker zijn best voor me ! En die lach gaat echt niet van me gezicht Haha! !