Het is over, het is voorbij...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:40

Veel sterkte hoor! Lijkt me heel moeilijk om je paard weg te doen..

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:50

Jeetje joh, da's niet niks.
Maar vertel eens, heb je een beetje goede baas voor Tiko kunnen vinden?
Wat willen ze met hem gaan doen?

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:54

veel sterkte, en succes met je studie. weet hoe moeilijk het is om een paard weg te doen waar je een hele goeie band mee heb. Die band zal altijd blijven, Ik weet zeker dat tiko je wel begrijpt en dat die vaak aan je zal denken net zoals jij doet en dat jullie elkaar nooit vergeten.

Veronakeuh

Berichten: 53
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:55

Heel veel sterkte en succes met je studie.
Het is altijd moeilijk een paard te moeten verkopen.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:06

Heel erg veel sterkte!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:16

heel veel sterkte er nog mee!! en probeer een x langs te gaan op de stal waar hij nu staat om te kijken hoie het nu met hem gaat! dat deed mij ook heel goed bij mn verzorgpaardje!

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:30

Ik vind het erg jammer..jullie pasten inderdaad goed bij elkaar..
Veel sterkte ermee,ik weet wat je doormaakt,mijn apachee is twee weken terug ook opgehaald geworden.. Scheve mond

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:42

Ik vind het ook jammer, jullie waren zo'n leuke combinatie, heel veel sterkte toegewenst Ach gut

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:52

sterkte ermee!
lijkt me echt moeilijk!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:29

Heel jammer dat je hem moest verkopen. Het is wel snel gegaan zeg! Maar soms gaat het niet anders.... Scheve mond Heel veel sterkte. Lachen Jullie waren een hele leuke combinatie vond ik altijd!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:39

brr, ik kreeg er helemaal kippenvel van en ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta.
Heel veel sterkte!!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:52

Ach gut Mooie foto's. Vind het echt een prachtige tinker en jullie samen pasten goed bij elkaar.sterkte de komende tijd.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:59

Jeetje meis, ik ken dat gevoel nog zo goed, zit hier ook weer met traantjes in mijn ogen.... heel veel sterkte meis...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:39

Ik wens je heel veel sterkte meis. Dappere maar heel moeilijke beslissing die je hebt genomen. Ik vind het heel mooi te zien op de foto's hoe Tiko is veranderd. Je hebt echt veel met hem bereikt en ik vind hem erg mooi en braaf lopen. Ik vond jullie een mooie combi. Sterkte!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:26

Sterkte meis! Ik heb in het eerste fototopic al wat woorden neergezet... maar ik kan je niet genoeg sterkte toe wensen met dit....

LindavanS
Berichten: 50
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:30

Ik heb het verhaal niet meegekregen maar in ieder geval heel erg veel sterkte Ach gut

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:44

tje wat vrezelijk zeg!! echt sterkte, vrezelijk echt waar heb helemaal een brok in mn keel van de verhalen, echt sterkte!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 21:52

imker schreef:
Eerlijk gezegd snap ik het niet meer: wel te koop, niet te koop, wel te koop, niet te koop….

Is hij nu definitief weg, ik weet het, klinkt erg onaardig, maar ik ben echt in de war door al je eerdere topics.



Ik heb hem één keer te koop gezet, en sindsdien heeft hij altijd te koop gestaan. Dus heb geen idee waar je het over hebt.

Ontzettend bedankt voor al het medeleven.

Denk dat ik het me nu nog niet echt realiseer. Natuurlijk wel toen ik hem daar achterliet, dat was super moeilijk, maar denk dat ik, als ik hem straks echt een week heb moeten missen, echt realiseer dat hij definitief weg is, ver weg....

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:06

ik heb een half jaar geleden mijn alles hebbende Sipke verkocht. ( fries)
Ik had hem toen hij 4 maanden oud was. en hij was 3 en half toen ik hem verkocht. Rich en ik waren uit elkaar en als alleenstaand moeder kopn ik geen paard onderhouden
Ik heb hem verkocht aan een goede kennis en hij staat nu 1 dorp verderop.

Nu zijn rich en ik gelukkig weer bijelkaar. Ik heb het geaccepteerd dat hij weg is. Ik heb vel paarden gehad in me leven maar met geen 1 zon band als met hem. Ze heeft zn naam ondertussen ook verandert en daat deed me zeer, Hij heet nu Tjedde.
Ze had me niks verteld en ik hoorde het via via.
Mijn vriendin rijd er nu op en rijd er ook wedstrijden op. ALs ik dar kom en ik zie dat zij er op rijd dan steekt dat dwars door me hart heen.
Maar dan ook zeggen dat ze alles hebben geleerd omdat hij niks kon ( hij kon wijken en galopeern en zo maar dat maakt niet uti)

Nu gaan we met de rijvereniging in september een weekend naar Kootwijk toe. met zn alle in een tent slapen en rijden over de veluwe.
Daar gaat zij dus ook heen met Sipke ( tjedde) ik hoorde dat dus gister en ik had zo iets ik ga niet meer.

En heb veel tranen moeten laten omdat wij vorig jaar samen daar gereden hebben. En nu heeft hij een ander baasje. Ik heb al pijn me buik bij het idee. Maar ik heb het geaccepteerd en heb er vrede mee. Ik heb TOEN met volle verstand gehandels./
Ik krjig hem niet meer terug en moet nu met Cayuse verder. Ik heb met Cayuse nooit een band gehad als met Sipke. mede omdat ik Sipke heb uite gekozen uit 8 hengsten, En rich had Cayuse gekocht en ik was er niet zo mee eens. Nu heb ik niks anders meer. ( offie is van rich)
Dus ik moet me nu gaan concentreren op Cayuse.

Die band met sipke krijg ik nooit met Cayuse *( denk ik nu)
maar het doet zeer erg zeer.
het is net als jke afscheid neemt van iemand die dood is. Je accepteerd het wel omdat je met GOEDE verstand heb gehandeld. je beseft het niet.

Maar je komt ooit met beide benen op de grond.
Spijt kan ik het niet noemen. WAnt TOEN kon ik niet anders. Maar me maatje, me buddy. me alles is nu weg.
Ik heb gister voor het eerst giga gejankt er om.
TOen defenititef het bod werd geacpeteerd van SIpke kwamen er een paar tranen maar daarna niet meer.
Nu ga ik hem missen....

Ik weet hoe je je voelt.
Ik ga kapot als ik er aan denk. Ik hoop een leuk weekend te hebben en ik weet ook best dat ik daar op hem mag rijden. Maar die naam he,... ze heeft het altijd over Tjedde.. GATVER ! ik heb het daar zo moeilijk mee omdat Ik die naam heb verzonnen.( sipke)

Maar ja.. zucht.. waar me verhaal eigeljik nu om draait.. dat je het moet accepteren . maar dat gaat en mag ook met verdriet gaan hoor!!!!!

NU op dit moment dat ik dit typ voel ik de tranen achter me ogen branden. ik ga er mee stoppen

veel suc 6 en sterkte meid!!! echt ! geef je zelf NOOITI een schuld gevoel hoor!!

gr Nadine

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 22:18

Ontzettend bedankt voor je lieve woorden. Het verdriet komt ook op van die onverwachtse momenten opzetten. In mijn omgeving zijn veel mensen verbaasd dat ik zo gewoon doe, de dagen erna. Maar ga ik nu alleen ergens stil zitten, alleen even op mijn kamer zetten. Brrrr, dan gaat het mis.

Het vrolijk doen voor het oog is gewoon een manier om mij niet constant rot te voelen. Ik wil niet constant lopen te janken, niet constant mij de 'zeikerd' voelen, niet constant het medelijden van iedereen op de hals halen.

Ik weet ook niet goed wat ik hiermee wil zeggen, maar wil je bedanken voor je uitgebreide stukje. En jij ook heel veel sterkte, lijkt mij zelfs na zoveel jaar nog moeilijk....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:23

Die naamsverandering kan inderdaad héél pijnlijk zijn! Ik ben dan zelf ook erg blij dat tot nu toe al m'n dieren hun (roep)naam hebben mogen houden na hun vertrek (Filly, Zoë en Figor) en de pony met naam die hier gekomen is heeft ook gewoon z'n namen gehouden (Quicky). Dat hoort bij hen!! Afscheid nemen is altijd een beetje sterven ... Maar wat in je hart leeft is onsterfelijk!

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:29

wow ik kwam heel triestig door dit toppic te lezen.
en ik akn me het eigenlijk niet voorstellen hoe het moet zijn.
maar ik wens je toch ontzettend veel sterkte

ik moet nu wel nog eventjes bekomen. hopelijk moet ik zoiets nooit meemaken. zou ik zelf mmijn ergste vijand niet toewensen (niet dat ik die heb hoor)

maarja, dingen gebeuren, of we het nu willen of niet
dus ik wens je massaal veel sterkte toe

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:31

Tiko schreef:
Ontzettend bedankt voor je lieve woorden. Het verdriet komt ook op van die onverwachtse momenten opzetten. In mijn omgeving zijn veel mensen verbaasd dat ik zo gewoon doe, de dagen erna. Maar ga ik nu alleen ergens stil zitten, alleen even op mijn kamer zetten. Brrrr, dan gaat het mis.

Het vrolijk doen voor het oog is gewoon een manier om mij niet constant rot te voelen. Ik wil niet constant lopen te janken, niet constant mij de 'zeikerd' voelen, niet constant het medelijden van iedereen op de hals halen.

Ik weet ook niet goed wat ik hiermee wil zeggen, maar wil je bedanken voor je uitgebreide stukje. En jij ook heel veel sterkte, lijkt mij zelfs na zoveel jaar nog moeilijk....


Ja ik ken dat. Ging ook vaak in zn oude stal zitten. Of lekker jank leidjes op zetten en dan heerlijk HUILEN!! daarna voelde ik me dan weer opgelucht.
Gewoon een potje zielig zijn is ook fjin op zn tjid. en dat mag ook best! want er is ook iets om verdrietig om te zijn. Scheve mond
Ik was ook altijd bang als ik weer bleef praten over hem dat mensen me zat waren. met me gezeik.
De pijn slijt..... met de jaren....maar alle verwerking heeft zn tijd nodig. Die moet je nemen!!!! want afsluiten heeft geen zin. Want iets wegstoppen, daarmee schop je de verwerking voor je uit,. want OOIT komt het er uit. Dus neem de tijd voor die verwerking en geef het een plekje.

( ik lijk mona wel Bloos Haha! ) maar ik heb in me leven zo veel meegemaakt Ellende. en dat ik dat altijd heb weggestopt. Stoere meid dacht ik. maar ik ben er 2 jaar lang depresief van geweest omdat ik altijd me verdriet heb wegestopt en er nooit over pratten.Dat heeft uit eindelij kgeleid dat ik de verkeerde weg ben ingeslagen en BIJNA me MANNETJE RICH aan de kant schoof. en bijna gescheiden was!! Maar praten lucht op dus ik raad je tot dat mensen er schijt ziek van worden.. lekker je hart te luchten hoor!!!! AMEN Knipoog Knipoog Knipoog
Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog

Kendera

Berichten: 892
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:56

ik zit hier echt met tranen in mn ogen... heel veel sterkte

Bertus_Suzy

Berichten: 855
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:02