buitenritje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-01 09:29

Eens in de zoveel tijd heb ik een "schijtaannetjesrijdenenalttijdmaartrainen" bui. Zoals vandaag dus. Ik kwam vrij laat thuis van m`n werk en had allerminst zin in een potje dressuurknokken met Perry. Per had de hele dag in een klein paddockje gestaan dus die moest er even uit. Dus wat doe je dan? Dan pak je een halster en touw, zet een cap op je kop en springt bovenop je van energie bruizende super frisse 4 jarige. Lekker aan een halstertje het achterland ingegaan. Ik was daar al heel lang niet meer geweest en de trails waren helemaal dichtgegroeid maar Perry trekt zich niets van dicht struikgewas aan en al briezend walste ie dwars door het alle struiken heen. Hij was echt supervrolijk, ik had het touw loshangen en zat alleen maar een beetje te liften terwijl Perry de paadjes uitzocht. Echt heel grappig, je zag hem echt zoeken naar de leukste paadjes. De enige keren dat ik moest ingrijpen was wanneer hij paadjes wou nemen met laaghangende takken waar hij wel onderdoor kon en ik dus niet. Daarna nog gegallopeerd, ik zeg ho en bam hij staat meteen stil haha! Kan me niet echt herinneren dat ik hem ooit een sliding stop heb aangeleerd! Maar goed, toen kwamen we uit op een grote berg kaphout. En natuurlijk walst Per er dwars door heen. Begint ie op een gegeven moment te bokken! Ik vloog wel een meter op (nou ja goed beetje overdreven, ik had geen meetlint bij me Haha! ) en landde weer op zijn rug om bijna opnieuw gelanceerd te worden. Net toen ie weg wou spurten kon ik er gelukkig afspringen. Wat bleek nou? Hij was in een bijennest getrapt! Er hing een zwerm bijen onder zijn buik en aan zijn benen. Dus ik met Per aan de hand als een gek door het superdichte struikgewas rennen, man, ik heb nog nooit zo hard gerent! Een heel end verderop gestopt en toen zaten er nog maar een paar bijen op zijn benen en buik. Terwijl Perry een indianen dansje op zijn achtebenen hield probeerde ik de bijen van zijn buik te trappen. Dat lukte gelukkig. Toen ik weer terug kwam bij stal kon ik eigenlijk helemaal geen bulten ontdekken. Dus waarschijnlijk waren die bijen vanwege het jaargetijde niet zo actief meer. En Per is ook best een aansteller, hij kan al hysterisch worden van een vlieg, dus laat staan een zwerm bijen. Maar het was toch een interessante buitenrit haha!


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 10:42

Zo, jij durft wel!!!!!!!!
Wel sneu van die bijen!!! gelukkig heeft ie er nisk aan over gehouden!
Goed idee, met een halster en touw rijden, ga ik ook eens doen *LOL* !

Groetjes Marije

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 11:29

Arm paard, gelukkig maar dat hij niet onder de bulten zat!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 12:07

Whahaha, ik doe je het zeker niet na...poeh hee, zomaar met een halstertje... Nee, hoe braaf Jur ook mag zijn, daar waag ik me niet aan.. Zeker niet zonder zadel haha. Haha! Wel leuk verhaaltje haha.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 13:09

hihi en jij zeker denken wat is m'n paard opeens erg fris geworden Lachen . is het een bijennest! nou je paard heeft er vast wel de schrik in zitten voor kleine vliegenen beesjes die nog geluid kunnen maken ook. Haha!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 14:51

ha ha, dat heb ik ook eens in de paddock gedaan, met alleen een halster er dan op gaan zitten.
Ik stapte via het hek op, greep me vast in de manen, voorbereid op alles behalve ......
dat ze een rondje met me rondstapte en me weer bij het hek afzette.

Dat ga ik met dit koude weer toch maar niet nog een keer doen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Jihama, josien_m_, Marcato, Natasjaa, noordje, paardje2013, redbutton en 125 bezoekers