Verkopen of houden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 19:10

Dank je Alwiene wij weten zeker dat ze verwent is(door oude eigenaresse)

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:20

Hey Renske!
Heb je al een beslissing genomen?

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 19:35

Ja we gaan haar verkopen

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:35

nutiagek schreef:
Ja we gaan haar verkopen


Moeilijke beslissing.. Scheve mond Maar als je dr echt niet aan kan doen jullie er alletwee goed aan Lachen .
En dan kan je op zoek naar een paardje dat je wel aan kunt, en waar je dan waarschijnlijk ook met meer plezier naar toe zult gaan.. *LOL*

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:52

Ok, je hebt in elk geval besloten.

Om even ergens op vooruit te lopen, msschien hierna geen fjord/tank meer?
Deze pony's zijn nl. vrij intelligent, en vaak eigenwijs, e als ze kun eigen kracht kennen ben je best ver van huis.. (spreek uit ervaring Scheve mond).
Als je toch opzoek bent naar een familiepaard (wat mij wel lijkt, gezien je vader er ook op rijdt?) kunnen jullie misschien ook eens kijken naar een stevige e-pony/ gewoon rijpaard?

Succes met de verkoop in elk geval Lachen

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 10:30

Dank jullie wel en we gaan inderdaad ove rop een gewoon groter rijpaard!
Vind ik opzich wel jammer en later ga ik vast wel weer over op de fjord maar nu nog even een gewoon rijpaard!

lisa12
Berichten: 27
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:02

ja meisie het is een moeilijke keus als hij voor jou te sterk is en het wil allemaal niet lukken wat heb je er dan aan en als die je met rijden er afgooit is ook vet kl*te maar ik weet niet hoe vaak die je er afgooit maar als die het elke keer doet had ik hem verkocht want dan heb je er tog ook geen plezier meer in ???? Verward

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:19

heb je misschien al een reden waarom ze dat telkens doet?

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:11

Zoals mensen hiervoor al zeiden : een fjord is een trekdier = buldozer. ik spreek uit ervaring Knipoog. Een fjord is geen kinderpaard. Ikzelf heb al de meest absurde dingen meegemaakt met de mijne. Een fjord heeft een (sorry dat ik het zo moet zeggen) harde leider nodig.
Toen onze Nils nog een Nilske was heb ik hetzelfde meegemaakt, er met mij vandoor gaan etc... Maar harde aanpak werk echt!
Aangezien jij niet die kracht hebt is het inderdaad beter haar weg te doen en voor een ras kiezen met iets meer bloed.
Succes met je zoektocht!!

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:34

jeejtje!! wat erg voor je!! die Nad en je was nog wel zo blij met dr!! op ponykamp ging et echt super met jullie!!! ik hoorde dus net dat ze verkocht wordt! jeej wat schrok ik!! een tijd geleden had je het er al wel over met me maar toen ging het denk k weer beter want toen hoorde k maar nix meer! echt erg joh!!

Sterkte!!!!! ik hoop dat Nad goed terecht komt!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 21:50

Ik heb de eerste pagina van het topic gelezen en dacht: ik heb de oplossing voor je!

Nu lees ik de laatste pagina en zie dat je al een beslissing hebt gemaakt, en het niet verder wilt proberen. Heel erg jammer.

Toch wil ik je mijn advies niet onthouden: kijk even op www.parelli.nl
Eddy Modde zou je adviezen kunnen geven hoe je wel met je pony allerlei dingen kunt gaan doen, er voor kunt zorgen dat je pony op je afloopt i.p.v wegrent. En hij kan je ook helpen met het leiden van je paard. Zodat ook een keertje grazen aan de hand geen probleem meer is.

Jammer. Heel erg jammer. Het had nog goed kunnen komen tussen jullie twee.

En bedenk dat paarden tegenwoordig niet meer zo snel verkocht zijn. En vervelende paarden al helemaal niets opbrengen (als ze al te slijten zijn...)

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:02

Ja Cassidy, het besluit is naar mijn idee vrij snel genomen. Ik ben van mening dat je heel goed moet nadenken wanneer je een paard aanschaft (wat wil/kun je met het paard en is het dier daar geschikt voor) en nog vééél langer moet nadenken om het weer te verkopen. Zeker een paard dat je wegdoet omdat hij 'onopgevoed' is, de markt voor zulke paarden is wel heel klein.

Kijk, als het echt niet gaat dan kun je je paard het beste een andere baas geven maar ik vind wel dat je tegen jezelf moet kunnen zeggen dat je echt alles geprobeerd hebt.

Nutiagek, is dit trouwens je eigen beslissing of die van je ouders?

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:07

volgens mij heeft ze dit probleem al een tijdje! een tijd geleden zei ze al zoiets tegen me dat nadja misschien weg moest! dus het is zeker niet even snel besloten hoor!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:08

Dan is misschien de verwijzing naar Parelli DE TIP waar ze al die tijd op heeft zitten wachten...Haha!

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:10

ja misschien zou ze dat kunnen proberen! ik ben nu een boek over NH aant lezen en zo te zien gaat het dan allemaal veel makkelijker enzo! het is zeker het proberen waart lijkt me! alleen zal het wel een tijdje duren voordat het zo ver is Knipoog het is natuurlijk geen werkje van een paar minuutjes!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:15

Dat moet je voor je paard overhebben. En het is ook geen training van je paard alleen. Het is een training van de mens, die moet leren hoe hij anders met zijn paard om kan gaan zodat hij wel naar hem luistert.

Cursussen bij Parelli zijn niet goedkoop. Maar je investeerd in jezelf, en zult er de rest van je leven plezier aan hebben.

Er is trouwens op 27 Augustus een clinic in Aalsmeer, bij stal Wennekers. Voor Nutiagek een mogelijkheid om te zien wat het inhoudt, en of ze dat met haar pony ook wil doen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:21

fancylover schreef:
volgens mij heeft ze dit probleem al een tijdje! een tijd geleden zei ze al zoiets tegen me dat nadja misschien weg moest! dus het is zeker niet even snel besloten hoor!


Okay. Maar in het begin van het topic stelde ze eigenlijk de vraag van houden of verkopen, vandaar dat ik dat dacht.

Ze geeft ook niet zo veel informatie. We weten niet hoelang ze hem (haar?) al heeft en wanneer het probleem begonnen is enz..

Ik vind het altijd jammer om in zo'n situatie je paard te verkopen (ook al besef ik goed dat het soms niet anders gaat). Het lijkt me ook als eigenaar behoorlijk frustrerend en ik zou me altijd af blijven vragen of ik wel alles geprobeerd heb. Maar ja, iedereen is natuurlijk weer anders.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:23

Ik denk dat je van een 13 jarige niet kunt verwachten dat ze tegen de beslissing van haar ouders in het paard gaat houden. Het zijn uiteindelijk wel de ouders die de kosten dragen. Een niet te besturen paard is dan erg gevaarlijk.

En ik krijg de indruk dat er al een opvolger aan de horizon is. Of zie ik dat verkeerd?

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:52

ellenlouise schreef:
Nutiagek, is dit trouwens je eigen beslissing of die van je ouders?


Vandaar mijn vraag.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:21

Cassidy schreef:
Ik denk dat je van een 13 jarige niet kunt verwachten dat ze tegen de beslissing van haar ouders in het paard gaat houden. Het zijn uiteindelijk wel de ouders die de kosten dragen. Een niet te besturen paard is dan erg gevaarlijk.


Ben ik dan zo erg, dat ik met m'n 11 jaar mams heb weten overtuigen onze haflinger te houden, zelfs toen ze eraf was gevallen en haar enkel had gebroken, en mevrouw de haflinger mij al diverse keren had geplet/omgerend? Bloos

NH is misschien idd een oplossing voor nutiagek en haar fjord.

Voor mij werkte gelukkig hengstenketting + zweepje nog ...

Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 11:24

ooh! jeemig wat erg! ik las jhet in je naam..
en tsja idd zoals Fancylover zei ging het op ponykamp erg goed! je was ook helemaal gek op der.Nou heel veel sterkte!K vin et echt erg voor je!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 11:44

@Feetje, ligt helemaal aan de persoon zelf (en aan de ouders) of hij of zij in staat is om ze te overtuigen. En als de opvolger al is uitgekozen (die indruk krijg ik wel) is dat al een verzachting van het leed.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 12:01

Nutiagek zat hier al langer mee, en Nadja deed dit al een langere tijd, een tijdje terug waren ze ook al aan het twijfelen haar misschien toch te verkopen en dat hebben ze toen niet gedaan, maar nu dus wel...

Sterkte Rens... Ach gut

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:27

Heranda schreef:
Nutiagek zat hier al langer mee, en Nadja deed dit al een langere tijd, een tijdje terug waren ze ook al aan het twijfelen haar misschien toch te verkopen en dat hebben ze toen niet gedaan, maar nu dus wel...

Sterkte Rens... Ach gut


ja idd! het is dus al een tijdje bezig en het is zeker niet 1,2,3 besloten om nadja even weg te doen! ze hebben echt al heel veel geprobeerd maja soms gaat het gewoon echt niet meer hoor! je kunt wel makkelijk zeggen van je moet dit proberen en dat! maar ze heeft ook NH al geprobeerd hoorde ik! en dat hielp ook niet tot haar grote spijt Huilen

HEEL veel sterkte renske!!!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:27

Heel veel sterkte met jullie beslissing, hopelijk vinden jullie een goed tehuis voor haar...
Had het best graag als uitdaging gedaan..., maar we hebben er al teveel!