Verkopen of houden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:18

fancylover schreef:
maar ze heeft ook NH al geprobeerd hoorde ik! en dat hielp ook niet tot haar grote spijt Huilen


NH helpt wel, maar moet gedaan worden door iemand die er verstand van heeft. Als Renske zelf geen ervaring heeft met NH en het dat paard wil leren, dan gaat dat idd niet lukken. NH is een manier met het omgaan van het paard, je hele instelling tegenover het paard moet veranderen, en dat lukt nu eenmaal niet met een uurtje.

Nogmaals, 27 Augustus is er een demonstratie op stal Wennekers in Aalsmeer. Er wordt een cursus PNH level 1 gegeven op dezelfde locatie. op 26,m 27 en 28 Augustus. Je kunt bellen of er nog plek is, en er met Nutia eventueel heen gaan. En kijk dan wat Eddy er van zegt....Lips are sealed

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 01:01

ja NH lijkt mij ook best wel een goeie oplossing denk ik en moet zeker weten door iemand met verstand gedaan worden.
jammer van de pony maar als je het zelf gewoon niet meer ziet zitten zal ze idd naar iemand moeten die haar goed de baas kan zijn.
heel veel sterkte nog!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:08

nutiagek schreef:
Dank je Alwiene wij weten zeker dat ze verwent is(door oude eigenaresse)

sorry, maar ik MOET even reageren Boos!
Ik KEN nadja, de vorige eigenaresse heeft met Nadja bij mij op stal gestaan. Nadja is absoluut niet verwent, maar zeer zeker niet een van de makkelijkste in omgang.
Ze heeft heel wat mensen over het erf heen gesleurd, en ze is daarvoor op een NH cursus geweest en sindsdien was er niks meer aan de hand.

Dit is dus niet een onbekend probleem, maar zeker weten ook goed op te lossen als je je ervoor in wil zetten.

erg sneu voor Nadja dat ze alweer een nieuw baasje moet gaan krijgen

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-04 20:59

Dank jullie wel allemaal!

Ik ben er toch van overtuigt dat het voor haar beter is om een volwasse iemand als baas te hebben die haar bter aankan!

En ik wordt er heel verdrietig van dat mensen zeggen dat ik te snel heb beslist en dat NH de juiste oplossing is enz enz!
Ik geloof wat jullie zeggen maar het doet me verschrikkelijk veel verdriet dat ik niet lekker op het land kan grazen en dat ik niet nad kan pakken en met een halster kan rijden

geeek

Berichten: 1026
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:03

lastig probleem
maar als ik jou was dan zou ik haar een flink aangaan pakken!
want volgens mij is ze vreselijk verwend en neem ze echt een loopje met jullie
klink niet erg aardig maar ik bedoel het niet zo
net als hier boven proberen opniew optevoeden vind ik ook een goed idee maar misschien mag het wel iets harder dan dat je een veulen behandeld
mijn haflinger heet af en toe ook van die trekjes zoals de stal in rennen ik geef haar nu gewoon een beste mep en moet ze wachten tot ik het halster heb afdedaan en dan mag ze er pas in het gaat nou goed maar af en toe probeert ze het toch weer maar ik hou gewoon vol!
in de bak wou ze ook nooid naar me toe komen nou ik de lange longeerzweep gepakt en net zo lang laten lopen tot ze moe was en dan vragen als ze komt dus niet ophalen en ze komt wel hoor! heel af en toe probeert ze het nog wel eens maar dan hoef ik de zweep maar te halen of ze komt.
natuurlijk werkt het bij elk paard anders (somigen zijn bang voor de zweep dus dan raad ik het af)
maar je moet goed duidelijk zijn en later worden jullie dan echt wel weer vrienden! ik hoop dat je er wat aan hebt en anders is inderdaad de beste oplossing om haar te verkopen maar ik zou het toch nog proberen! Lachen

kimmegie

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:52

Ik sluit me volledig aan bij de mening van Marloes-Joy.
Ik ken Nadja ook en nee het is geen makkelijk paard in de omgang.
Maar verwent nee absoluut niet.

Bij de vorige eigenaar heeft het ook even geduurt eer ze goeed met haar kon rijden maar daarna ging het super.
Ze deed alles met haar.
Buiten rijden, lessen, springen...

Ik vind het heel erg sneu voor het paard dat ze weer naar een ander moet.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:04

En ik sluit me weer aan bij Kimmegie en Marloes. Ik ken Linda. De vorig eigenaresse. Tuurlijk zal er heus een keertje iets niet goed gegaan zijn, maar Linda heeft Nadja absoluut niet verwend!

Denk ook dat het door het vele verhuizen komt. Voor Nadja bij Linda kwam is ze een keer verhuisd. Met Linda nog een aantal keren omdat die door omstandigheden is verhuisd en Nadja meenam, naar meerdere stallen. Nu is ze weer naar jou gegaan.

Als jij continu van de ene school naar de andere wordt gestuurd door je ouders hou je ook weinig contact met de mensen in je klas, want je moet toch weer weg. Zo zal Nadja ook denken.

Je hebt je besluit genomen, denk dat het ook de goede is, want dit paard heeft al zoveel meegemaakt die moet nu een goede vaste veilige plek krijgen.

Succes met het zoeken van een nieuw paard! Lachen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:06

wat een lastig probleem,
dit paard moet eens terug op de plaats gezet worden,
moet accepteren dat de mens de baas is,
en zo te lezen heeft ze geen respect meer,
anders loopt ze niet door alles heen,
als ik jou was zal ik iemand erbij halen die misschien meer ervaring heeft,en die probleem met je wil aanpakken,
ik zeg niet dat jij het niet kan,
maar soms is het juist goed als iemand anders je even mee helpt !
lees anders het boek :Beter omgaan met uw paard eens,
die baseren alles op het vertrouwen,
een echte aanrader dus !

succes meid !

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 01:34

nutiagek schreef:
Ik geloof wat jullie zeggen maar het doet me verschrikkelijk veel verdriet dat ik niet lekker op het land kan grazen en dat ik niet nad kan pakken en met een halster kan rijden


En daar kun je dus aan gaan werken. Maar dat heeft tijd nodig en die gun je haar en jezelf niet. Net zo min als de begeleiding en de adviezen die we je aanreiken. Jammer hoor!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 11:09

Jemig mina allereerst:
Ik heb het niet over Linda dat ze verwent is maar over de eigenaresse daarvoor en Linda heeft dat ook tegn me gezegt dat ze daar aan huis stond en ze kon toen doen en laten wat ze wou.

Ik probeer wat te doen met jullie adviezen maar dat gaat zo makkelijk nog niet!
Mijn ouders zijn er ook nog die willen n iet iemand die haar gaat trainen of weet ik veel wat als het aan me pa lag was ze al een maand of 2 geleden verkocht!

Ze is al een stuk liever en dat zegt wat in het begin deed ze niks wat ze niet owu en kon je alleen aan de hand lopen met een hoofdstel in anders smeerde ze hem!

Ik heb er verschrikkelijk veel tijd in gestoken om haar te laten worden wat ze nu is ze loopt nu aardig met je mee gaat de wasplaats in je kan haar zelfs wassen nou dat hoefde je in het begin echt niet met haar te doen!
Onder het rijden kan je nu doen wat jij wil en als je naar buiten gaat gaat dat ook aardig maar als er ook maar 1 takje verkeerd staat rent ze naar huis!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:59

Dus ondanks het feit dat er verbetering in zit moet ze alsnog weg?

Tip: als je niet weet wat je aankomende vrijdag moet doen:

http://www.parelli.nl

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 12:04

Nogmaals ik ben niet de enige die beslist dat ze weg moet!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:51

Laat je ouders dit eens lezen dan.

Ik vraag me af: Houd jij eigenlijk wel van je pony of maakt het je niks uit dat ze weg gaat? Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:29

nutiagek schreef:
Nogmaals ik ben niet de enige die beslist dat ze weg moet!


Ik had al zo'n vermoeden dat je ouders in dit geval het voor het zeggen hadden.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 15:54

Feetje: Ik vind het natuurlijk niet leuk dat ze weg gaat maar ik vind het ook niet leuk dat ik elke keer hoop dat zed op stal staat omdat ik haar gewoon niet te pakken krijg en dat ik in de bak moet rijden omdat ze buiten aan de kletter gaat!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:55

Nutiagek, daar kun je aan werken (het niet te pakken kunnen krijgen) maar ik krijg niet de indruk dat je het op een andere manier probeert .

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 15:58

Dan denkt je dat verkeert ik doe verschrikkelijk me best maar het besluit van mijn ouders staat vast en ik probeer er nu nog het beste van te maken maar met dit weer gaan ze ook de wei niet meer in!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:06

Dan ben je van het probleem af dat je haar niet te pakken kunt krijgen en kun je meteen met het grondwerk beginnen. Tegen de tijd dat de verhoudingen zijn rechtgezet, denk ik ook niet dat je een probleem gaat hebben om haar te pakken te krijgen.

www.parelli.nl , 27 Augustus demonstratie Parelli Natural Horsemanship bij Stal Wennekers in Aalsmeer.
Ik kan het jou en je ouders alleen maar aan het hart drukken om daar te gaan kijken. Het is beslist nog niet te laat voor jullie twee. Het kan echt nog goedkomen.

Jacqui

Berichten: 57
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:35

nutiagek schreef:
Dank je wel Dimple!
Ik ben het helemaal met je eens maar ik ben denk ik niet de persoon om haar op te voeden ik ben tenslotte pas 13 en doe toch het meeste met haar daarom lijkt het me beter om haar te verkopen aan een volwassene die veel tijd voor haarheeft!



Jij bent juist wel de persoon om haar op te voeden! JIJ bent haar baas en niet andersom, ongeacht je leeftijd. Oke, misschien ben je te onervaren en heb je goede begeleiding nodig, maar uiteindelijk moet jij het toch zelf doen. Succes.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 00:04

Waaaatttttttt ik heb precies het zelfde met mijn paard!!!!! Hij staat al 7 jaar op pensionstal daar staan ze in kuddes...wij hebben hem pas 1 jaar en hij is een keer in elkaar geslagen in de wei omdat hij nooit de wei uit wou iedereen geprobeerd telkens als je hem had smeerde hij hem net als jouwe doet om draaien en in volle galop weg. Toen hebben we iemand met hem laten praten zeg maar iemand die in beelden met paarden kan praten. Die zei dan mijn paardje trots was als ikerop reed....ik had nog nooit geprobeerd uit de wei te halen volgende dag gedaan en verrekt hij leip als een mak schaap mee!!!!! Ik helemaal blij maar na 10x...begon het weer maar nju met stilstaan en neit lopen alleen als iemand hem duwd of er schuin achter loopt! Maar dan als je bij het hek staat wil hij omdraaien maar als je dan schuin erachter staat en hand naar voren doet lukte het! Het is bij hem feit dat hij neit bij de kudde weg wil en bang is geslagen te worden! Hij kotm alleen naar binnen als de rest van de paarden naar binnen komt. Maar om hiervoor je paard te verkopen?? eergister riep ik mijn paard * met bijnaam dikkerd* en hij kwam voor het eerst van zn leven naar het hek en ik kreeg hem er zo uit hij twijfelde wel dacht dat hij ging omdraaien maar hij liep mee!....Nu gaan we iemand laten komen die met de magnetische velden van het paard werkt en die daar storingen kan ontdekken en oplossen misschien zijn die 2 dingen (iemand die met paard kan praten of iemand die met magnetische velden werkt) ook iets voor jou paardje?

Met dat paarden praten dan kan je gewoon je probleem aan diegene zeggen en dan kan diegen aan het paard vragen waarom hij dat doet....zo kun je het misschien oplossen...Succes ermee maar ik zou om zo´n reden mijn paardje niet verkopen als het eerst een lieverd was dan moet er een verklaring/oplossing voor zijn!

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 00:09

Ook dat met een halster rijden dat kan je alleen als je een paard dat echt hebt geleerd of echt mak paard hebt dat kan echt bijna niemand neem dat maar van mij aan...owja als je het bos in gaat moet je aan iets langere teugel rijden dan kan ze het bit niet vast pakken en als ze dan naar huis wil rennen kun je aan 1 teugel omtrekken omdat ze dan het bit niet vast heeft kunnen pakken! Dit probleem heeft mijn paard namelijk ook die 2 lijken wel op elkaar geloof ik alleen is mijne 1.70m en iets zwaarder als jouwe maar als je je niet laat kennen dan krijgt je paardje steeds meer vertrouwen en respect voor jou met mijne gaat het ook steeds beter ik zie het nou gewoon meer als een deugniet Tong uitsteken