Verkopen of houden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beauhanke

Berichten: 107
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:57

sterkte met je besluit!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:00

ik denk inderdaad ook dat je haar beter kan gaan verkopen. een ouder
iemand heeft misschien wel de juiste manieren om haar te kunnen her opvoeden. en dat is denk ik wat ze nodig heeft. ze neemt gewoon een loopje met je. dus zoek een lief paardje wat bij je past en gehoorzaam is, want op deze manier heb je er ook niet veel plezier van denk ik zo.
succes ermee. OK dan!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 16:00

Dank je allbei ik ga mijn best doen het beste te kiezen

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:03

Complimenten Nutiagek!!

Ondanks dat je maar 13 jaar bent vind ik dat je op een hele wijze en verstandige manier over je paardje nadenkt! Toppie! OK dan!

Gelukkig ook geen penny reacties van mensen die jou probleem wel even willen oplossen!

Ik denk dat je er een verstandig aan doet om haar te verkopen, maar ik snap dat dat niet makkelijk is!

Laat je niet in de maling nemen dat Fjorden en Haflingers ideale kinderponies zijn Schijnheilig

Wellicht is een Welsh of Connemarie iets wat beter bij je past

Nogmaals Succes!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 16:05

Dank je Dimple.
Het leven met de paarden is niet altijd leuk ik denk dat ik toch de keuze ga maken haar te verkopen en een super lief baasje voor haar te vinden

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:08

Vind het ook erg goed van je!
Nou dimple welshes zijn ook niet altijd de leukste Schijnheilig
Heb hiervoor hetzelfde mee gemaakt als Renske [nutiagek Knipoog ] en dan met een welshje was ook niet al te leuk.Maar heb nu een ander paardje waar ik super blij mee ben OK dan! en het komt bij jou ook allemaal wel goed!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 16:10

Allemaal super bedankt mensen met tips enz kunnen natuurlijk blijven reageren en ik ga maar eens met me ma praten vanaaf

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:48

heel veel sterke, wat Dimple ook zegt en de meeste anderen, heropvoeden. echt superknap hoor!!! liefs van Ilse

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 16:52

Dank je wel hoor Pattyrex

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:00

Ja, heropvoeden, nou ik kan je vertellen dat is een echte rotklus, waar je engelengeduld voor moet hebben.

ik zou lekker een leuke pony kopen die lief en betrouwbaar is en waar je veel ervaring mee op kan doen.

De fjord zou ik aan een lief ouder iemand verkopen die haar kan heropvoeden of waar ze lekker met een vriendje kan staan.

Maar toppie dat je er zo over denkt!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 17:02

Dank je Jubeltje en inderdaad.
Het is niet dat ik niet kan rijden(niet capsones achtig bedoelt) maar Heropvoeden laat ik liever aan iemand over die daar wta meer ervaring mee heeft!
Bedankt hoor!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:53

Jammer dat je niet gewoon kan genieten van je paardje, maar lijkt mij dat je er zelf goed genoeg over na denkt, dus de juiste beslissing zal wel volgen.

J hebt ook genoeg tips gehad, maar zoals je zelf al zegt is het voor de pony misschien verstandiger en voor jou leuker om idd van baas te wisselen...al lijkt het me wel een moeilijk iets.

Dus sterkte iig

adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:09

Dat is idd een moeilijke keus... Scheve mond Ik kan me voorstellen dat je er nu met tegenzin naar toe gaat en dat is toch ook niet leuk.. heel veel sterkte met het maken van de juiste keuze!! Ach gut

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:17

Maar is het niet zo, dat als ze zulk gedrag heeft het moeilijk is om dr te verkopen..? Scheve mond Scheve mond

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:55

Manuutje1990 schreef:
Maar is het niet zo, dat als ze zulk gedrag heeft het moeilijk is om dr te verkopen..? Scheve mond Scheve mond


dat denk ik ook, maar er zijn altijd wel mensen die het als uitdaging zien...

misschien kun je eens een zweep mee nemen, als ze van je weg rent dan jaag je d'r eens flink op, als ze wil rennen prima, maar dan wel zolang als jij wilt. gewoon net zolang door gaan tot ze dood moe is. maargoed ik weet niet hoe groot jullie wei is?

En de hand ook een zweep erbij, wil ze langs je heen, sla d'r maar eens terug hoor!
Zulk gedrag hoef je echt niet te pikken.

En met rijden zou je ook bij de basis kunnen beginnen met goede instructie, gewoon de basis, stap, draf galop... en als ze niet luisterd samen met je instructie een goede oplossing vinden...

Maar ik snap dat het wel erg lastig is,
sterkte met je beslissing!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:37

Probeer alleen als je haar verkoopt alsjeblieft een leuk baasje te vinden ne niet iemand die hel eens eventjes gaat oplossen (eruitslaan) want dat zou zonde zijn...

Overigens is een paard heropvoeden een van de moeilijkste dingen die er is, en het is fijn dat je dat aangeeft dat je dat niet kan. Dat alleen is al een compliment waard!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 21:18

Dank jullie wel allemaal de zweep enzo hebben we geprobeert maar dat helpt niet!

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:18

Ik ken het gevoel maar al te goed, m'n dochter d'r pony had ook altijd van die nukken. Alleen met het verschil dat het bij haar kwam uit pure angst en dat werkt toch op een andere manier dan gewoon dwars zijn.

Je wordt er moedeloos van, onze pony reargeerde gelukkig heel goed op Natural Horsemanship (?), en dat heeft een hoop opgelost.
Je kan kijken of je haar respect op de een of andere manier kan krijgen, maar ik weet van mijn eigen fjordjes dat die toch heel anders reargeren dan m'n andere pony's, het intresseert ze gewoon niet.


Ik ken het dillemma van je paardje om deze reden te willen verkopen en eigenlijk moet je dat ook doen als je alles al geprobeerd hebt. Als je geen plezier aan je paard beleefd is er toch ook niets aan. Ik ben toevallig een heel geduldig iemand, maar m'n dochter rijd al lang niet meer op haar pony om deze reden. En om niets met haar te kunnen doen heb je haar ook niet voor gekocht.

Succes met je beslissing.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 21:31

Dank je Shemar

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:57

ja nog een tip van mij, ga haar alsjeblieft neit met de zweep achterna,zoals waterkippie zei!Bij dit soort paarden is dat iets wat je echt niet moet doen, dan kan je ervan opaan dat zenog minder respect voor je krijgen.

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 09:43

Ik heb besloten haar te verkopen Verdrietig
Ik ga jullie tips allemaal nog proberen heel erg bedankt!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:58

Heel veel sterkte meis...
Maar jou eigen keuze is de beste. Je moet kunnen genieten van je pony! Je pony krijgt vast en zeker een heel lief nieuw baasje en jij krijgt vast een pony die je wel de baas bent en waarmee je plezier krijgt!

Nogmaals, sterkte meissie! Ach gut

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:06

sterkte!!
ik hoop dat je snel een goed thuis voor haar vind!
ga je zelf nog wel opzoek naar een andere pony?

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 10:13

Dank je ja we gaan op zoek naar een nieuw paard

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:34

Hoi, een paar jaar geleden had ik zelf een Fjord samen met mijn zus.
We hadden hem van de manege gekocht en hij was al begin 20. Op de manege was hij altijd superbraaf maar toen wij hem hadden werd hij steeds vervelender. In de wei niet laten pakken, schrikken van vanalles en nog veel meer. Mijn zus is er toen nog 2 keer keihard van afgevallen en zo werd het steeds minder leuk. Uiteindelijk hebben wij besloten hem te verkopen. Hij loopt nu bij een ponygroep in de buurt en heeft het daar super naar zijn zin. Zij hebben aan de hand van zijn brandmerk uitgezocht wie hij was en wat zijn verleden was en toe bleek dat hij altijd in de groep gelopen had en nu zo vervelend werd omdat hij steeds alleen moest lopen. Hij is dus absoluut beter af waar hij nu is. Ik zeg dit ook om aan te geven dat een paard met gedragsproblemen niet altijd inhoud dat ie niet opgevoed is, maar dat het dus ook een oorzaak kan hebben. Onthoud wel altijd, paardrijden is een hobby en het moet dus leuk blijven. Als je met tegenzin naar je paard gaat is dat niet leuk meer en kan voor altijd je plezier in paardrijden en paarden bederven. Ik denk dus dat je met verkopen een goede keus gemaakt hebt, Ik wens je veel succes met verkopen en heel veel succes en plezier met het vinden van een ander paard of pony.
Groetjes Alwiene