verzorgster;maar nu kwam mijn vader met wat punten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:18

goede afspraken maken, even haar eerst leren kennen een beetje misschien? En haar natuurlijk eerst laten proef komen, om te kijken of ze wel goed met je pony omgaat e.d.
en echt alles opschrijven met van beide partijen een handtekening eronder

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:27

xtwisterx schreef:
Waarom zou je met een contract terug krabbelen?
Dat is toch juist duidelijk voor beide partijen, mocht er iets gebeuren?


nee als zn iemand een contract aan mij zou voorstellen zou ik gelijk al met een niet fijn gevoel beginnen.
en dat begint dan niet fijn....
als er iets zou gebeuren met het paard, door mijn schult zou ik best wel mee willen betalen in de kosten. geen probleem, maar een contract vind ik zo vast....

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:31

over punt een,het is jouw paardje hoor,zij komt hem alleen verzorgen,dus dierenarts kosten zijn gewoon voor jouw hoor,dat punt snap ik dus niet echt?

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:43

beautyfull_mickey schreef:
over punt een,het is jouw paardje hoor,zij komt hem alleen verzorgen,dus dierenarts kosten zijn gewoon voor jouw hoor,dat punt snap ik dus niet echt?


Ja, maar als er nou iets gebeurt met die pony terwijl de verzorgster erop zit of door haar schuld o.i.d. dan is het niet meer dan eerlijk dat zij tenminste meebetaald... Het is gewoon banketstaaf dat als de verzorgster iets stoms doet en het paard raakt kreupel dat zij er dan voor mag opdraaien...

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:27

Hele duidelijke afspraken maken, desnoods dingen op papier zetten. Enne Da kosten , lijkt me logisch als die gewoon voor je zelf zijn. Met mijn nieuwe verzorgstertje heb ik duidelijke afspraken met haar ouders gemaakt ( met haar ook natuurlijk ) Alle kosten qua hoefsmid en DA zijn gewoon voor mij ( het is mijn paard ) en ze betaalt een kleine maandelijkse bijdrage. Verder koopt ze afentoe iets nieuws samen met haar moeder voor kane ( en mij natuurlijk ) denk aan een sjabrakje, frontriem, zak meusli enz enz..

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:43

en wat doe je als je paard kreupel is en ze er dus niet op kan rijden? geef je haar dan (een deel van) het bedrag terug?
verder hoop ik voor je dat ze zich aan de afspraken houd. zo heb ik deze week tegen mn verzorgster gezegd dat ik het niet echt fijn vond voor de mensen van stal dat ze steeds met allerlei kinderen aan kwam, vandaag zag ik haar wéér met een ander meisje er naar toe gaan. tuurlijk kan ik het wel begrijpen, vzpony staat nu dichtbij dus al je vriendinnetjes kunnen hem nu zien. maar goed, we hadden een afspraak... gelukkig zijn die mensen heel makkelijk en vinden ze het niet erg, en als ze het zat zijn zeggen ze het ook wel (tegen de persoon zelf).

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 23:22

Ptries schreef:
Ik zou gewoon hele duidelijke afspraken maken, goed van te voren bedenken wat wel en niet mag.

Over de punten die jij noemt zou ik de volgende afspraken maken (ik heb geen verzorgster, maar ik zou dit afspreken)

- Dierenartskosten voor mijn rekening, tenzij de verzorgster ernstig nalatig (bijvoorbeeld vlak na het voeren rijden) is of onvoorzichtig is (omtrekken in een wending). Alhoewel dit natuurlijk niet altijd aan te tonen is.

- Ik zou zelf afspreken dat als ze een vriendinnetje mee wil ze dat (iedere keer) moet vragen. Een keertje zou ik namelijk geen moeite mee hebben, maar wil het wel weten. Als ze zich niet aan deze regel zou ze van mij meteen mogen stoppen.

- Gewoon vooraf laten betalen, dus de kosten van september vóór 1 september, etc.

Voor de rest moet je ook goed opletten met de verzekering. Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik dacht dat als de verzorgster minderjarig is en ze breekt bijvoorbeeld wat doordat ze van jouw pony valt, de verzekering jou aansprakelijk stelt. Dit weet ik niet helemaal zeker, maar het is iig iets om rekening mee te houden.

Ik zou als ik jou was de afspraken op papier zetten (dan kan er achteraf ook geen discussie over ontstaan) en als ze zich niet aan die afspraken houdt/wil houden dan moet ze maar weer stoppen.

Je kan ook een schriftje nemen, waarin jullie aan elkaar kunnen schrijven hoe het ging en wat er met je pony gedaan is enzo.

Dit is hoe ik het zou doen.


Ben ik het helemaal mee eens!!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:43

blabla duidelijke afspraken maken enzo.. is allemaal al gezegd
en samen op papier zetten.
(slechte ervaringen met afspraken die later niet werden nagekomen)
zo'n schriftje is ook handig.
ik zou ook inderdaad even checken hoe dat zit met de verzekering enzo!
maar eigenlijk heb ik niet veel toe te voegen aan het verhaal van ptries.
succes ermee trouwens!