Wat gaat voor, jij of je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:05

Richtje schreef:
Geloof me.... ze zijn er Schijnheilig

Ander voorbeeld dan, je paard rent op een drukke kruising af en wil oversteken terwijl er van alles aankomt.


dan durf ik er niet af uit angst voor een auto te springen Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:08

Ik dacht er ook meer aan om er voor de kruising af te springen Haha!

Ik ben weleens (ok vanuit draf dan) van Tiko afgesprongen. Maar ik weet dat hij dan vaart minderd als ik eraf spring en ik kon de teugels vasthouden, zodat ik hem daarmee tegelijkertijd om kon trekken.

Of ik in een noodsituatie van Regina af zou springen.... misschien niet maar ik zou het wel willen.

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:09

een meisje die ik goed kende ging naar een nieuwe pony kijken ze kon kei goed rijden en ze had nog nooit iets ernstig gehad naar een val van haar pony. nou die pony waar ze op ging rijde steigerde en zei viel eraf ze viel net verkeerd en is eraan overleden die is vorig jaar 30 september gebeurt en ik begrijp het nog steeds niet!!!
dus het hoeft niet zo zijn dat je paard op een trekker afvliegt en je bent dood het kan ook zijn als je er gewoon van afvalt!
sorry dit moest ik even kwijt.
ik weet zelf niet wat ik zou doen waarschijnlijk eraf springen maar ik ga sowieso niet met een pony naar buiten als hij snel weg kan springe de meine is ook best sgittig buiten maar ik ga er nu vaak mee buiterijde en hij leert het vanzelf maar hij zou mij nooit in gevaar brenge

TessebesJarig

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:09

Richtje schreef:
Ander voorbeeld dan, je paard rent op een drukke kruising af en wil oversteken terwijl er van alles aankomt.


Ik zou proberen om m'n paard tegen een boom of zoiets dergelijks aan te trekken. Lukt dit niet, dan zou ik er denk ik toch wel af springen.

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:09

die=dit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:13

Richtje schreef:
Ik dacht er ook meer aan om er voor de kruising af te springen Haha!

ah, okee, nieuwe poging Haha!
ik denk dat ik eerst probeer jol van de kruising weg te krijgen. is ze zo erg in paniek dat ik vantevoren al weet dat dat me niet gaat lukken, dan spring ik eraf (voor de kruising uiteraard Haha!)

maar zoals gezegd, je weet nooit hoe je in het "echie" gaat reageren!

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:13

conny14 schreef:
hij zou mij nooit in gevaar brenge


dat zeggen er meer... dacht ik eerst ook maar een paard blijft een vluchtdier en je kan ECHT niet van tevoren weten of zo'n beest je ooit in gevaar zou brengen..

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:16

rommie: dat zeggen er meer... dacht ik eerst ook maar een paard blijft een vluchtdier en je kan ECHT niet van tevoren weten of zo'n beest je ooit in gevaar zou brengen..

ja okee daar ben ik het mee eens
maar toch vertrouw ik hem

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:18

Volgens mij zou ik alles proberen, maar als mijne echt op hol slaat beukt hij volgens mij gewoon door, maar denk niet( of er moet echt iets gebeuren waarvan hij echt heel hard schrikt) dat hij doorcrosst als hij er niet door kan, het is wel zo'n lomperik die snel nog even

voor een auto langsgaat, of midden op een weg blijft staan en geen stap verzet( of achteruit de sloot in) Maar goed eraf springen voor een drukke weg zou ik zeker proberen, als ik al op die weg sta dan vlieg ik wel door, hopelijk zien ze me nog op tijd, andere keus heb je niet, je kan er dan moeilijk afspringen, als je verkeerd terechtkomt dan lig je daar, en als iemand je dan niet ziet ben je zeker dood..

Dan maar beter op het paard denk ik, gaat altijd nog sneller... Maar ervoor zou ik het wel proberen, maar wel mijn paard vastpakken iig, aan zijn teugel proberen vast te pakken, mijn leven gaat wel voor die van hem, ik bedoel als ik nou nog een goede overlevings kans heb, en hij is met mij erop of niet toch niet meer te stoppen, kun je hem beter laten gaan denk ik, maarja je weet nooit hoe de situatie ervoor staat, straks kun je er niet afspringen, geeft hij midden op de weg een enorme bok of steiger van schrik en lig jij eraf en leeft t paard nog, er is geen pijl op te trekken, maar als het lukt, red ik natuurlijk wel mijn eigen leven als eerste, en als het een beetje wil ook dat van mijn paard, maar alleen als er niet teveel risico aan zit voor mij...

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:18

ja ik vertrouw mn paard ook! maar ik zeg nooit meer dat hij nooit iets onverwachts zal doen of me in gevaar brengen...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:19

conny14 schreef:
ja okee daar ben ik het mee eens
maar toch vertrouw ik hem

Als ik mijn paard niet vertrouw ga ik er ook niet mee naar buiten. Maar dat wil niet zeggen dat het altijd helemaal veilig is.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:20

)En mochten er bomen zijn dan stuur ik hem daaropaf, of de bosjes in of ik ruk hem om, of weet ik veel wat, maarja als hij dan weer zijwaarts de weg opvliegt schiet dat ook niet erg op... ( of tegen de boom parkeren en dan snel eraf springen en hem van de

weg weghouden, dan stopt die van mij wel, op wat gehuppel om me heen dan... ( gelukkig is mijne wel bomproof, en als hij al wta doet is dat pure treiterij en shetlander kuren( nee het is geen shetlander maar t lijkt t wel Knipoog ) en denk niet dta hij zich dan de dood in jaagt..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:21

Tessebes schreef:
Ik zou proberen om m'n paard tegen een boom of zoiets dergelijks aan te trekken. Lukt dit niet, dan zou ik er denk ik toch wel af springen.

Ik zou uiteraard ook eerst proberen me paard op wat voor manier dan ook te stoppen Lachen

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 15:47

Mijn leven gaat toch echt voor, al ben ik zo gek met een paard.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:07

Tessebes schreef:
Natuurlijk gaat m'n eigen leven voor. Wat een rare vraag...

Inderdaad Scheve mond

Levi93
Berichten: 50
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:15

Piaffe schreef:
Mijn leven gaat toch echt voor, al ben ik zo gek met een paard.


idd

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:36

beetje rare stelling maar ik zou doen wat er denk ik op dat moment in me opkomt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:41

Mijn leven is altijd belangrijker dan die van een paard........ zo zijn er bijvoorbeeld paarden waar ik niet meer op ga zitten............

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:42

Er zijn paarden waar ik helemaal nooit op ga zitten, probeer het nieteens Lips are sealed

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:50

Tuurlijk gaat mijn leven voor..
Maar er zijn indd paarden waar ik never nooit niet op zou stappen..

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:50

Mijn leven gaat voor, maar ik weet niet wat ik in zo'n situatie zou doen. Misschien ben ik niet eens in staat om helder na te denken of eraf te springen.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 17:54

Ik heb 1 keer een dergelijke situatie meegemaakt, waar ik had kunnen kiezen mezelf te redden. De situatie deed zich voor juist omdat mijn paard NIET bang is van vreemd of groot verkeer

We stapten over een landweggetje, bij een boerderij kwam een kraan uit de oprit die dezelfde kant op wilde als wij....dus ik liet hem voorgaan, mijn paard (Gardy) stapte er gewoon achteraan op afstand van zo'n 6-8meter. Komt die idioot ineens achteruit gereden Boos! klinkt vreemd maar ik koos er op dat moment voor om m'n paard in de achteruit te zetten ipv om te draaien (dat kost tijd met een paard van 1.78cm!) dus we waren al zo'n 10 m achteruit voordat die eikel mijn gegil hoorde ! Boy heb ik hem toen eventjes duidelijk gemaakt waar zijn spiegels voor dienen

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:14

Mijn leven vind ik toch wel iets belangrijker dan die van mijn (verzorg)paard.
Hoeveel ik ook om die beestjes geef, als ze er echt in paniek vandoor zouden gaan en niet meer te stoppen zijn, zou ik toch maken dat ik eraf kwam Scheve mond

Godzijdank zijn het Tinkers en bomproof, en als ze al schrikken, wijken ze een paar meter opzij en dat is het.
En als ze ervan door gaan is dat omdat de ruiter ze niet kan houden als ze in galop willen, maar dan zijn ze niet in paniek en als je ze omtrekt/ erafvalt, staan ze direct stil

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:24

Ik heb geen idee, volgens mij zou ik niet eens meer nuchter nadenken op zo'n moment.

Kruispunt, trekker of wat dan ook, eraf springen durf ik denk niet, dus dan zal het waarschijnlijk een soort van hangduik worden met de teugels in 1 hand aan 1 kant en kijken of ik dat verrekte dier om kan trekken Haha!

Maar joh, misschien wordt ik wel heldhaftig op zo'n moment en spring er vanaf...denk sowieso dat ik erl de teugels beethou dus trek hem dan alsnog hoop ik dan om, als de teugels het houden.
Teugels vasthouden is namelijk wel een erg sterk reflex bij mij.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 19:32

teugels vasthouden doe ik ook altijd, maar als een paar ECHT heel hard gaat heb je vanaf geen gewicht ineens een enorme klap op je teugels en vaak is er dan niks meer aan te houden