Op hol geslaan...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Op hol geslaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 00:27

Ik zat gewoon lekker buitenritje te maken, maar plotseling gaat me pony de bocht om en in rengalop er vandoor naar huis en het was nog wel op de stenen! Hij struikelde bijna van stoepje en was zo bang dat hij ging botsen tegen de auto's en hij bleef maar rennen want de vorige x dat hij op hol sloeg kreeg hij er flink van langs dus hij was bang dat hij weer klap kreeg ofzo. Probleem is, hoe moet ik dit oplossen dat hij het niet meer doet?

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 01:04

[RT] in rengalop terug naar huis.....

Deze persoon had zo'n soortgelijk probleem en daar is al de nodige reactie op geweest. Ik zou zeggen, lees dat topic ook even door.

Mijn reactie is, blijf buitenritten stappen en hou je pony in als hij ook maar iets harder wil. Hou hem vooral in op de terugweg. LAAT hem gewoon niet in rengalop gaan. Ik ken het paard in kwestie niet natuurlijk, dus kan niet voluit oordelen... Maar mij lijkt het een slim idee om er eerst voor te zorgen dat het paard in stap naar je luistert en tot die tijd alleen in de bak harder dan stap te gaan. Want zoals je zelf al aangaf (bang dat ie op een auto klapte) is het levensgevaarlijk, voor jou, je pony, en omstanders!

Nog veel succes ermee!

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 01:31

Ja inderdaad dankje voor de reactie ik zie die topic nu ook die ga ik even lezen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:48

Sluit me aan bui Roskur.
Veel succes.