Woekerprijzen!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Woekerprijzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 07:45

Kreeg gisteren de scanrekening van de dierenarts: 47 euro! Nou, dat vind ik toch erg veel voor een scannetje. Heb besloten om die mini maar niet meer te scannen, heeft nu toch geen zin meer Is ze leeg, dan valt de volgende hengstigheid toch buiten het dekseizoen dus nou ja...hopen dat het deze 3e keer raak is en anders is het jammer...


Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 08:58

Bij dit soort ingrepen kun je beter van te voren vragen wat het kost.
Scannen moet je zien( bij een pony zonder grote fokwaarde) als pretingreep, het is alleen voor je eigen zekerheid. Dan kun je dus van te voren besluiten of het je de prijs waard is.
Maar het blijft een dure les, had je ook een rijbroek, singel, leskaart etc. voor kunnen kopen.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 10:27

Nou in dit geval had ik er idd wat leukers mee weten te doen Scheve mond Als het nu nog voor een waardevol veulen is...maar het is voor een mini die niets opbrengen, puur voor de hobby fok ik er ook mee, dus dan pas ik ervoor hoor

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:41

als ik me pony/paard laat scannen betaal ik maar 13 euro! Als ik zelf dan langs de kliniek rijd. anders komt daar de voorrijkosten nog bij.
Nooit zo veel als jij noemt..

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30590
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:46

Dan is scannen idd niet leuk.
Wij schouwen altijd wel, maar scannen doen we eigenlijk niet.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 21:05

Ja, het kost hier eigenlijk ook 'maar' 18 euro ex BTW en voorrijkosten zijn 22 euro ex BTW dus incl. BTW 47 euro in totaal Als je zelf langs komt rijden dan rekenen ze nog voorrijkosten Verward Die ze dan voor het gemak vast consultkosten noemen ofzo....nou ja, ik begin er gewoon niet meer aan, is niet meer leuk zo voor ons als hobbyfokkers.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 02:29

Ze beginnen ook altijd over foto's maken te zeuren als ie een beetje mank loopt. Kunnen ze dan helemaal niks meer zien, hoe deden ze dat vroeger zonder röntgen? Soms heb ik het gevoel dat ze wel heeeel snel zeggen "ja dat worden foto's". (150 euro ofzo)

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 07:20

idd alles is duur ik zou gewoon laten schouwen dan merk je het ook gauw genoeg Lachen en ze zeggen tegenwoordig als ze alleen al kijken ja daar moeten we foto's van maken!Kunnen ze niet eerst even voelen etc. Verward

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 08:39

zo te horen heb ik erg veel geluk met mn DA! komt misschien ook omdat mn paarden er heel erg vaak komen, helaas Scheve mond

maar als voorbeeldje, mn pony kreeg een infuus Tildren, een vriendin van me liet dat ook doen bij haar paard, maar dan in een kliniek(waar mijn DA mee samenwerkt,h ij heeft een eigen praktijk, maar bv peesscan en andere dingen waar je een bepaald duur apparaat voor hebt, laat hij ook bij die kliniek doen, foto's maken kan hij wel in zn praktijk, en bij twijfel bespreekt hij het met de DA's van die kliniek)

zij kreeg een rekening van rond de 500 euro

ik betaalde 336 euro, voor precies dezelfde behandeling!! alleen stond er op mijn rekening alleen ' 10 eenheden Tildren'

op haar rekening 'vervolg-behandeling' 'tildren' en nog een uur-tarief etc etc

ik betaalde dus alleen voor het infuus zelf, zij moest echt voor ieder dingetje wat de DA had egdaan betalen, en voor de tijd dat haar paard dus tijdens dta infuus in zo'n opvoelbox stond, mijn pony stond ook 1,5 uur in de enige opvoelbox die mn DA heeft, maar hij rekent daar gewoon niets voor!

maar ik zou dus of opzoek gaan naar een andere DA, met normale prijzen, of idd niet meer laten scannen maar bv schouwen, als je daar de mogelijkheid voor hebt.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-04 14:48

Ik had hele preken verwacht dat scannen toch moet voor de veiligheid en dat ik dan maar niet moest fokken Haha! Maar dat valt me weer mee dan Knipoog Ik ga kijken of ik kan schouwen bij een hengstje in de buurt...of anders een ruin, dat werkt toch meestal ook wel?

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:48

Kunnen ze bij de hengstenhouder niet scannen voor ze weer terug gaat?
Als er daar meerdere gedaan worden kan je de kosten delen.
Ik heb nu de hengst erbij lopen dus laat dit jaar niet scannen, ze zijn 1 maal gedekt en niet meer hengstig geworden daarna, dus geloof het wel.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 11:09

Nou, dat was idd een optie Meavey, ware het niet dat we erg laat in het seizoen zitten en alles al gedekt (en drachtig) is. Lekker balen als ik de enige ben met een guste merrie Scheve mond Nou ja...het is niet anders.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:11

Tja dat moet je een hengst zoeken waarbij je kan schouwen.... dat kost niet zoveel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, K_nolan, MairiMacBran, Neon, paardje2013, SunnyHorse en 35 bezoekers