wat een rotopmerking!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:00

nou niks van aantrekken hoor die beesjes zijn echt veel sterker als je denk...

Ik weet wel wat je voelt mij paard liep niet zuiver (heeft operatie gehad) enzow en bij mijn zus liep ze wel beter dacht ik dan he... ik zei ga er niet op ben te zwaar ze kan me niet dragen... Het is een fries van 170 ongeveer. ik weeg ook geen 100 maar ben 180 lang en ook wat stevig en dus ook niet echt zelfvertouwe..

Heb serieus een tijd niet op mijn paard gereden enkel vertoeteld en die dingen. Me zus reed dan op ro.

Ze kon me gewoon dragen hoor maar ik was gewoon onzeker over mezelf.

Nu rij ik wel hoor Knipoog

door veel steun en hulp en ben er achter gekomen dat ze me wel kan dragen hoor Knipoog

XLiekeX

Berichten: 4
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:39

ik was ook een x een buitenrit aan het maken op een shet.. toen liep er een man langs en die zei dat ik veel te groot was en dat die shet het nie kon dragen.. en bla bla bla.. en ook dat hij bij een paardenkeuring werkt en hij vroeg wrom die shet geen hoeven had.. Scheve mond .. ik zei zo van jah ze heeft tog egt hoeven hoor.. maar ik hoor nix zegt die man.. .. hij bedoeld ijzers zegt iemand anders.. egt zooo vaag.. als je bij een paardenkeuring werkt weet je tog wel hoe dat heet.. en je moet je er nix van aantrekken hoor.. doe ik ook niej..

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:00

Ach, onze paso peruano is ook een gangenpaard en er was eens een man die zei dat het paard kreupel liep tegen mij toen ze voor het eerst toltte (we oefenden in het bos met zadelmak maken enz, zodat ze afleiding heeft). Hij klonk ook net alsof hij er alles van af wist.

Dus zo zie je maar weer, aan dit voorbeeld en die van XLiekeX, mensen weten er vaak helemaal niet zo veel vanaf als ze denken. Tong uitsteken

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:01

Haha ja, 'hij heeft geen hoeven' Pfff zo iemand neem ik dus meteen al niet serieus meer he Clown

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:13

Echt te stom voor woorden.... tis geen poedel!!!! Mijn oom van ca 70 kg zit wel eens op zijn shetlanders, vinden ze geweldig! Kan je nagaan... Als het paardje sterk is is het goed! Lekker doorrijden en niet omkijken, hahaha of volgende keer er over heen.... hihihi

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:18

Alet schreef:
Haha ja, 'hij heeft geen hoeven' Pfff zo iemand neem ik dus meteen al niet serieus meer he Clown


Haha, dat dacht ik dus ook al...

Ik denk zelf ook dat shetlanders best wat kunnen dragen, soms hoor ik een max. van 35 kilo maar volgens mij kan een beetje getrainde shet best wat meer dragen... Het is denk ik ook een kwestie van goed opbouwen als je zo'n klein ding hebt maar ik geloof best dat ze behoorlijk sterk zijn. Haha!

Bij een D-fjord zou ik me dus al helemaal geen zorgen daarover maken, aan de foto's te zien ben je bij lange na niet te zwaar voor dat beest. Knipoog

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:18

loes-freke schreef:
net zo'n op merking als je het over een leuke dekhengst heb dat best wel aan de prijs is.
vaak zeggen de mannen "ik doe het wel voor minder" dabn gewoon er meteen achter aan zeggen dat je geen muilezel als veulen wilt.
ook weer uit gelult.

Die vind ik cooooool *LOL* Lachte me helemaal dood Haha!ie ga ik onthouden Vingers aflikken

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:33

Slaat nergens op, gewoon negeren, je past er nog goed op!!!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:36

als ik in je profiel kijk. zie ik niets waar jij je zorgen over hoeft te maken hoor!1

benzelf ook een volslanke en heb schijt wat mensen daar van denken!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:40

Gaat best hoor, jij op die pony. Gewoon niets van aantrekken, ze weten niet waar ze het over hebben....

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:50

Joh, voordat jij te zwaar bent voor je fjord zijn we nog wel eventjes verder. Mijn vader van ruim 100 kg ( Bloos ) rijdt ook gewoon op onze fjord, nou hij doet er niet veel anders om hoor! Jij lijkt helemaal niet te groot voorje beestje! Trek je er niets van aan, die kerel is niet wijzer!

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:16

Mensen die er geen verstand van hebben, letten ook heel vaak op de grote van je paard/pony. Dus als jij een heel rank paard hebt van 1.60m, en je weegt 90 kilo, vinden ze dat prima, want het is tenslotte een paard. Maar als je met 65 kilo op een Mérens gaat zitten, is het ineens een probleem.. als je paard je kan goed kan dragen, jullie er allebei geen last van hebben en andere mensen (die er wel verstand van hebben) vinden dat je er goed op past, écht niets van aantrekken.. Ten slotte weten veel mensen níet waar ze het over hebben..

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:20

Chade schreef:
Die vind ik cooooool *LOL* Lachte me helemaal dood Haha!ie ga ik onthouden Vingers aflikken


Ik vind hem ook ge-wel-dig! Alleen jammer dat ik nooit mensen tegenkom die zulke dingen zeggen Verward

muppetmayo

Berichten: 3396
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:24

lekker piep zeg!! heb natuurlijk even in je profiel gespiekt (kon het niet laten) maar je kunt echt makkelijk op je fjord rijden hoor!! je bent echt 100% absoluut niet te zwaar voor je paardje!! dus lekker laten l*llen die stomme meneren!!

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:08

Stoom uit je oren steamy steamy steamy Stoom uit je oren

Nou Fjordjes zijn anders oersterk!! Tegen mij wordt dat ook best vaak geroepen: zo, je paard zakt bijna door midden, Ja meneer maar ik overleef een hongerwinter tenminste, of dan heeft 'ie wat te dragen dat is goed voor z'n conditie!!!!!

>>>>>>>>> Catagorie SUKKELS <<<<<<<<<<<<<<<<<<
Laatst bijgewerkt door paardenmaf op 21-08-04 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:10

Niks van aantrekken! Ik zag een foto van je in je profiel en daar vind ik je helemaal niet zo dik hoor! Dus wat zeuren ze nou.!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:26

Oei die man moet mij maar niet samen met mijn vriend op mn mérens zien zitten.

Samen zijn we 125 kilo (ik 55, hij 70). We zijn ook nog is 1.78 en 1.90 lang en mn mérensje is 1.45 m.
En weetje, als hij een rondje mee is gereden achterop is ze meteen een stuk vrolijker!

Ik heb in je profiel gespiekt en die man moet echt niet zeuren. Wij kunnen met zn tweeën zitten op je fjordje Tong uitsteken.

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:24

SuzanneHk schreef:
Ik heb ook even in je profiel gekeken, maar het past gewoon goed hoor. En idd fjorden kunnen wel wat hebben.


OK dan! helemaal mee eens heb ook ff gekeken nou sorry hoor maar het kan echt MAKKELIJK!!!!!
KiZz... Pling

DanielleJ

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 14:34

Nou ja, wat een belachelijke opmerking zeg!
Echt duidelijk weer van iemand die er absoluut geen verstand van heeft... Tsss...

Fjorden zijn ijzersterk. Die kunnen wel wat gewicht dragen..

Belachelijk..