Des-illusie: Kieran afgekeurd voor Tinkerkeuring

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:01

Hè gatver wat balen zeg! Hopen dat het inderdaad niks ernstigs is.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:27

Na laten kijken en hopen dat het niets ernstigs is.
Ik hoop dat je volgende keer opnieuw kan laten keuren.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:44

Jammer, ik kan me voorstellen dat je er van schrikt! Sowieso is de afkeuring al helemaal neit leuk, en nu kun je er ook nog mee naar een veearts om te kijken of het niet erg is....

Succes, ik ben benieuwd wat er uit een verder onderzoek komt.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:14

Ik kom wel weer schrobben hoor volgend jaar Haha!

man wat een enorm baal moment, dacht echt dat ik het niet goed hoorde Huilen Boos!

en tja, ik vind ook dat ze ruinen en merries en hengsten gelijk moeten behandelen, het kan tenslotte iets erfelijks zijn, en dit zou dan ook gevolgen kunnen hebben voor familie van Kieran en dus voor de fokkerij. Superruk natuurlijk dat het bij Kieran is, maar wel terecht dat een paard daarmee afgekleurd wordt. Ach het is gewoon niks en volgend jaar staan we er weer! OK dan!

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 12:17

Talida schreef:
Ik kom wel weer schrobben hoor volgend jaar Haha!

man wat een enorm baal moment, dacht echt dat ik het niet goed hoorde Huilen Boos!

en tja, ik vind ook dat ze ruinen en merries en hengsten gelijk moeten behandelen, het kan tenslotte iets erfelijks zijn, en dit zou dan ook gevolgen kunnen hebben voor familie van Kieran en dus voor de fokkerij. Superruk natuurlijk dat het bij Kieran is, maar wel terecht dat een paard daarmee afgekleurd wordt. Ach het is gewoon niks en volgend jaar staan we er weer! OK dan!


En dan wordt ie wereldkampioen! Clown

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:28

Dan zullen wij jullie volgend jaar vast terug zien... Wij gaan voor graadverhoging dan....

Wel heel erg balen hoor, hij is echt leuk!!! Ik heb hem in elk geval eens in het echt gezien.

Ben benieuwd wat ze in Utrecht zeggen dan...

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:33


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:17

MelanieS schreef:
En dan wordt ie wereldkampioen! Clown



Tss, volgend jaar komt Snowdon voor graadverhoging, so be warned Schijnheilig

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 15:07

Wat jammer joh, en raar?? Liep hij er kreupel op ofzo? Maar wat een mooie buffel (positief bedoeld natuurlijk). Hoop dat zijn halfzusje op hem gaat lijken.. Lachen

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 15:13

Mariska_28 schreef:
Wat jammer joh, en raar?? Liep hij er kreupel op ofzo? Maar wat een mooie buffel (positief bedoeld natuurlijk). Hoop dat zijn halfzusje op hem gaat lijken.. Lachen


Nee, hij loopt als een zonnetje! Verward Maar je kan het wel voelen en ook wel zien, maar volgens mij heeft ie het altijd al gehad en het is mij niet opgevallen dat er iets niet klopte We hebben op stal meteen aan alle knieen lopen voelen Haha!. Vanmorgen natuurlijk meteen weer naar die van Kieran gekeken en het leek erop of het iets minder was, maar dat kan ook verbeelding zijn. Ik heb er tenslotte niet voor gestudeerd.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:54

jammer... maarja volgende keer weer beter

moon65
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:21

Hoi Mel

Wat een mooie foto's van je paardje.
Ik heb hem nog nooit zooooooooooooo schoon gezien,voor mij is hij hele maal goed gekeurd hoor!!!!!!!!!!!

Groetjes Monique

Chanel vindt hem ook wel iets leuker nu hij zo schoon is...................

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:21

Ik vind het een geweldig paardje,kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.
Ik ben erg benieuwd wat ze in Utrecht ervan zeggen..

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:55

Ik vind Kieran ook supermooi, heel spijtig dat hij geweigerd werd vanwege zijn knieen. De DA die de keuringen doet heeft mij laatst goed uitgelegd dat je eigenlijk nooit mag spreken van afkeuren want Kieran hoeft helemaal nooit iets te gaan mankeren hierdoor.

Ik geloof dat overvulde knieen kan wijzen op OC of OCD (loslatende of al zwevende botstukjes) en dat wil geen enkel stamboek binnenhalen. Zonder foto's kan je het natuurlijk nooit zeker weten, dus hopenlijk bewijzen die dat er geen sprake is van OC(D).

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:18

Vasthi schreef:
Ik geloof dat overvulde knieen kan wijzen op OC of OCD (loslatende of al zwevende botstukjes) en dat wil geen enkel stamboek binnenhalen. Zonder foto's kan je het natuurlijk nooit zeker weten, dus hopenlijk bewijzen die dat er geen sprake is van OC(D).
Maar dan nog? Wat nou als hij pas over een half jaar wat was gaan mankeren? Had ze dan de papieren weer in moeten leveren?? Of moet een KWPN`er die wat gaat mankeren opeens alle papieren weer inleveren?? Kijk, hij zal er nooit dekhengst mee worden, maar die ambitie had hij toch al niet.. Schijnheilig Haha!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:28

Gatsie dat is wel balen zeg dat je niet met de keuring deel hebt kunnen nemen. Nou even laten controleren door je dierenarts en hopelijk is er niks aan de hand met hem en kun je volgende keer met hem mee doen. Ik blijf het een prachtige tinker vinden.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:44

Mariska_28 schreef:
Maar dan nog? Wat nou als hij pas over een half jaar wat was gaan mankeren? Had ze dan de papieren weer in moeten leveren?? Of moet een KWPN`er die wat gaat mankeren opeens alle papieren weer inleveren?? Kijk, hij zal er nooit dekhengst mee worden, maar die ambitie had hij toch al niet.. Schijnheilig Haha!


Nee, het blijft een momentopname. Die van mij is 2 jaar geleden gekeurd en kwam erdoor. Dit jaar hoefde ze dus niet nog eens, maar wie weet heeft ze ook wel OCD. Bij de WPN'ers wordt een dekhengst via zijn nakomelingen uiteindelijk wel uitgeschakeld als hij zijn OC(D) doorgeeft.
Ik vind het wel goed dat dezelfde normen gehanteerd blijven bij ruinen, hoe sneu ik het ook vind voor Kieran Ach gut

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:53

Vasthi schreef:
Nee, het blijft een momentopname. Die van mij is 2 jaar geleden gekeurd en kwam erdoor. Dit jaar hoefde ze dus niet nog eens, maar wie weet heeft ze ook wel OCD. Bij de WPN'ers wordt een dekhengst via zijn nakomelingen uiteindelijk wel uitgeschakeld als hij zijn OC(D) doorgeeft.
Ik vind het wel goed dat dezelfde normen gehanteerd blijven bij ruinen, hoe sneu ik het ook vind voor Kieran Ach gut

En da`s nou mijn bezwaar tegen het nu wegsturen van Kieran. Ze hadden hem gewoon op kunnen nemen, en dan bij de premiekeuring kunnen weigeren of lager zetten met als opmerking dikke knie. Nu heeft hij helemaal geen papier (behalve een veulenpapier maar dat is ook niets) en alleen omdat hij een wat dikke knie heeft. Het blijft wel hetzelfde paard. En juist omdat het een momentopname is.. Als je echt iets wilt bereiken hiermee zou je in principe alle paarden elk jaar moeten keuren. Want als ie nu niets mankeerd, wie weet over een jaar dan wel. Op deze manier scheep je iemand op met zorgen, extra kosten door ze naar Utrecht te sturen i.p.v. naar de eigen veearts, en een teleurstellende dag.. En natuurlijk moet er naar die knie gekeken worden, maar om hem daarom voor het stamboek te weigeren.. nee

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:08

Ben ik niet helemaal met je eens, als je dat met een ruin doet moet je dat ook met merrie en hengst doen en dat staat me een beetje tegen. In mijn ogen moet een merrie die is opgenomen in het stamboek (met of zonder premie) vrij zijn van erfelijke gebreken. In elk geval op het moment van opname. Het is heel erg vervelend voor de eigenaars van Kieran, maar mi wel het best en eerlijkst...

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:09

Mariska_28 schreef:
En da`s nou mijn bezwaar tegen het nu wegsturen van Kieran. Ze hadden hem gewoon op kunnen nemen, en dan bij de premiekeuring kunnen weigeren of lager zetten met als opmerking dikke knie. Nu heeft hij helemaal geen papier (behalve een veulenpapier maar dat is ook niets) en alleen omdat hij een wat dikke knie heeft. Het blijft wel hetzelfde paard. En juist omdat het een momentopname is.. Als je echt iets wilt bereiken hiermee zou je in principe alle paarden elk jaar moeten keuren. Want als ie nu niets mankeerd, wie weet over een jaar dan wel. Op deze manier scheep je iemand op met zorgen, extra kosten door ze naar Utrecht te sturen i.p.v. naar de eigen veearts, en een teleurstellende dag.. En natuurlijk moet er naar die knie gekeken worden, maar om hem daarom voor het stamboek te weigeren.. nee

IUk ben het wel enigsinds met jou eens eigelijk
Ik vind dat een paard recht heeft op een papier. Ok als hij stokkreupel is dan nog. het paard wordt met 3 jaar aangeboden voor een VOLWASSEN papier ipv een veulen papier.
Ik vind dat het er bij moet gezegd worden dat ( als het een merrie of hengst betreft) Niet mee gefokt mag worden dan . omdat het fokresultaat erg slecht zou worden( of what ever)

En dat Kieran BV mag proberen de premie keuring op de gaan en als hij er dan door de jury niet geprimeert wordr dat hij dan niet meer aan geboden mag worden ( OK IK ZEG OOK MAAR WAT)

dus ik ben het er wel mee eens wat je zegt mariska_28

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:10

Dat was idd precies wat ik bedoelde met een aantekening op het papier Nadine. Potverdikkie zijn we het toch ooit eens eens!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 21:20

Dat kan idd ook. wat dan alleen jammer is is dat iemand het paardje bijvoorbeeld voor hobby heeft, er eens een veulentje uit wil fokken voor eigen gebruik, dan kan dat weer niet. Ik zou dan de eigenaar de keuze laten, ofwel met papier maar nooit de mogelijkheid tot fokken, of geen papier en vrijheid... Moeilijk verhaal. Moeilijk om eerlijk te zijn tegenover paard, eigenaar, andere paarden en evt nakomelingen van het paard...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:09

heey melanie ontzettend balen voor jou en kieran! voor mij ook een beetje want oa voor hem kwam ik naar houten

het belangrijkste is nu denk ik, dat het niks ernstigs is! Ach gut

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:13

WenK schreef:
Dat kan idd ook. wat dan alleen jammer is is dat iemand het paardje bijvoorbeeld voor hobby heeft, er eens een veulentje uit wil fokken voor eigen gebruik, dan kan dat weer niet. Ik zou dan de eigenaar de keuze laten, ofwel met papier maar nooit de mogelijkheid tot fokken, of geen papier en vrijheid... Moeilijk verhaal. Moeilijk om eerlijk te zijn tegenover paard, eigenaar, andere paarden en evt nakomelingen van het paard...
Dan kan je hem altijd toch nog eens laten herkeuren? Maar dan heb je nu tenminste een papier bij je paard en ben je niet voor niets naar de keuring geweest

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:44

Tja, het stamboek heeft nu eenmaal standaarden gesteld en geeft papieren af aan paarden die aan die standaarden voldoen. Voldoen die paarden er niet aan dan geen papier. Wat zijn papieren nog waard als er van die standaarden wordt afgeweken?

Een paard kan ook worden afgewezen op over- en onderbeet van ik dacht meer dan een halve cm. Is zoiets nu zo erg? Volgens het stamboek wel en ook paarden met zo'n erfelijk gebrek zullen niet worden opgenomen bij het stamboek.