Eindelijk weer gereden! en bedankje voor bokker!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Eindelijk weer gereden! en bedankje voor bokker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 18:35

na maarliefst 6 weken en 1 dag niet te hebben gereden ivm mn nek, heb ik afgelopen zondag voor het eerst weer gereden op Quentin, met dank aan moniek en mario (griebels op bokt dus)
want in mn eentje was ik er nooit zomaar op gaan zitten, iig niet zonder ongelukken Clown

Quentin deed het super, ik had hem eerst nog ff gelongeerd, en daarna ben ik erop gaan zitten, moniek was dee aan t rijden(paardje van mn moeder) en mario stond in het midden van de bak, foto's en filmpjes te maken, en hij had de longeerzweep vast voor het geval Q zou gaan staken Haha!

maar hij liep echt fijn, op beide kanten liep hij hetzelfde, ik had steeds evenveel druk op beide teugels en ik heb echt het idee dat het kraken, wat de donderdag ervoor was gebeurd door harrie hoevers, echt heeft geholpen!

dinsdag heb ik nog een keer gereden, toen was moniek zo lief om hierheen te komen en er in de bak bij te staan(Q staakt en steigert eigenlijk altijd als ik in mn eentje in onze bak wil rijden, in de les en op wedstrijden is het gestaak er allang uit *even afkloppen* )
en weer deed hij het goed, al had hij wel wat spierpijn, maar dat had harrie hoevers al gezegd, omdat Q altijd zn rechterachterbeen minder had gebruikt en wat scheef was, moest hij anders gaan lopen, dat kon nu hij gekraakt is, maar dan zou hij wel wat spierpijn krijgen

maar nogsteeds was hij superbraaf OK dan!

gisteren zijn moniek en ik weer gaan rijden, en toen was ik wel helemaal verbaasd, moneik stapte op dee, en ik had net bijgezet om ff te longeren, en ineens komt dee een stukje van de grond en draait om, Q hangen, want ja die schrok en die ging er bijna bij zitten, omdat hij dus al vastzat, en helaas in beide mondhoeken zitten weer kloofjes, die hij al had toen ik hem kocht maar nu met die 6 weken rust eindelijk wegwaren, maarja, ff paar dagen geen bitje in en mondhoeken maar weer goed insmeren!

Dee is 19 en kliert alleen als ze buiten over straat moet, in de bak heeft ze nog nooit vervelend gedaan, ja een keertje opzij springen oid, maar dreigen met omhoog te komen, en alsmaar omdraaien Verward
maargoed, ik Q ff snel gelongeerd en erop gegaan, zodat moniek dee ff kon longeren want dee was niet van plan om ook nog maar 1 stap vooruit te doen
daarna is ze er weer opgegaan en toen ging het wel goed, en ineens stopte dee weer, en waarom Verward
oke t was donker, er staan koeien in de wei meteen naast de bak, en er zat een gans in onze wei naast de bak, die bij de buren hoort te zitten, maar dit had ze de avond ervoor tijdens het longeren ook allemaal al gezien, en ze was hengstig, maargoed ook dat is ze vaker, geen idee waar dr debiele gedrag dus vandaan kwam, hoop dat t bij deze ene keer blijft, want 1 staker is genoeg Knipoog

dus Q moest even 'voorbeeld-paard' zijn en een stukje voor dee lopen, nooit verwacht dat mijn stakertje ooit nog eens zo braaf zou worden Haha!

maar gelukkig liep dee daarna wel weer normaal, dus wilde nog ff tegen moniek zeggen dat ik blij ben dat ze door heeft gezet OK dan!

ook gaat het super in mn nieuwe huisje(als je de explosie bij Diffutherm, hier vlakbij waardoor ik niet meer naar mn huis mocht waar mn hond nog zat, even wegdenkt, is ook nog op t nieuws enzo geweest, staat meer over in dit topic:

en ook heb ik eindelijk internet
helaas wilde de router en de modem niet samenwerken, dus draadloos gaat nog ff niet, dus heb de PC nu ff in de woonkamer staan met kabeltje van de modem eraan vast, nog ff mn vader lief aankijken of hij mn andere netwerkkaartje terug wil plaatsen en dan kan de pc naar boven en kan ik daar internetten, komt de pc van mn vriend ook te staan, lekker alle2 eigen pc+internet, om ruzie te voorkomen Tong uitsteken

en Blake de hond die we 3 weken geleden uit het asiel hebben gehaald doet het ook supergoed! af en toe heeft hij zn gekke 5 minuten en springt op de banken en op schoot enzo, maar meestal is hij hardstikke braaf binnen, buiten aat het ook goed, behalve als hij een andere hond ziet, maar ook dat gaat er hopenlijk nog uit(heb me opgegeven voor een cursus dus t gaat helemaal goedkomen!)

maar het gaat dus de goede kant op, behalve de ellende met de verzekeringen nogsteeds van het ongeluk eind april, maar verder gaat het super!
ik rij nu 3 x per week, eventjes longeren dan erop en 20/30 minuutjes rijden en dat gaat vrij goed, dus dat wil ik langzaam gaan opbouwen(mn fysio is op vakantie dus die weet nog niet dat ik weer ben gaan rijden, maarja Q moest aa de slag na het kraken dus ik denk ik probeer het maar, als t niet zou gaan, dan had ik een andere oplossing moeten zoeken, maar t valt me alles mee!)

dus het gaat weer goed met mij, en met mn paardje Haha! nu mn pony nog, maandag bel ik mn D, voor een nieuwe Tildren behandeling en dan hoop ik dat ze weer helemaal opknapt!

zo dan is iedereen meteen weer helemaal op de hoogte *LOL*

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:41

Pfff jeetje wat een verhaal.Maar fijn dat het zo goed gaat hoor.Ik hoop wel dat je zometeen geen last krijg van je nek.En veel rij plezier nog met je lieve paard hoor.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:50

Super hoor dat alles weet goed gaat!! Was ook niet niks dat je plotseling niet naar ermelo jon enzo! Ga zo door en je komt er wel weer!!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:55

wow,m een verhaaltje!
Goed joh!! Ga zo door hoor!!

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 18:55

Jeetje, wat fijn dat het zo goed gaat met rijden! Wat een fijn gevoel he, ik had ook 6 weken (en twee dagen) niet gereden, en ik was maar wat blij dat ik er weer op mocht klimmen!
Succes verder met je training, binnenkort je eerste winstpunt in het Z he?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 18:58

tnx Haha!

enne niet te optimistich he marije Tong uitsteken voorlopig hobbelen we op B niveau door de bak, ben allang blij dat het zonder gestaak gaat Clown

vanaf het 2e weekend van september is mn instructeur er weer, dan gaan we weer fanatiek lessen, en hoop in oktober weer te starten Lachen

hoe gaat t trouwens met jou, alweer helemaal hersteld?

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:05

Ach ja, ik ben nou eenmaal optimistisch!
Ik heb van de week weer voor 't eerst gelest sinds 10 weken en ook nog bij een nieuwe instructrice. Dat was wel leuk en leerzaam. Nog even aftasten natuurlijk, met nieuwe instructie, maar wel lekker gereden. Ik hoop in september weer te kunnen starten, heel misschien 5 september al, maar iig 26 september op de vereniging waar ik ook mijn val gemaakt heb.
Als ze vragen hoe het met me gaat, dan zeg ik: "goed natuurlijk, onkruid vergaat toch niet?"

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:15

Leuk dat je even een update geeft! Fijn om weer een positief bericht van je te lezen..
Super dat Quentin het zo goed oppakt. En natuurlijk dat het samen wonen goed bevalt! Ben je al gewend?

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:39

fantastisch dat het zo goed ging Lachen eindelijk weer aan het rijden Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:04

Graag gedaan hoor!!! Ik had alleen niet verwacht dat ik ooit nog van een paard af zou stappen
En dat voor een paard wat eigenlijk helemaal niets deed Verward

gillian

Berichten: 4419
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:24

fijn hoor, dat je er weer op zit OK dan!
je zult wel spierpijn krijgen Haha!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 20:30

leuk dat je weer hebt gereden hoor!
ga zo door Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 22:12

Klinkt allemaal positief OK dan!
Heeft je bezoekje aan Harry Hoevers Q dus echt goed gedaan
Ik ga de 30e met de merries en Kira, ben erg benieuwd.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 01:37

gillian, zondag had ik voor t eerst weer gereden, maandag had ik spierpijn en had geen flauw idee waarvan, dinsdag kon ik 's ochtends amper mn bed uit komen van de spierpijn Clown en 's avonds toch weer gereden *LOL* en toen was de spierpijn ook over

Ilindra: het heeft Q zeker goed gedaan, als harry over een paar maanden daar weer op stal is laat ik hem nog een keer naar Q kijken, gewoon om te weten hoe hij dan is, en of nog een keer kraken nodig is, ik ga zelf zo'n 4-6 keer per jaar naar de kraker, als 'onderhoud' Knipoog