Zijn jullie wel is van je paard gevallen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:11

De eerste keer dat ik ging "ponyrijden" viel ik er al af Clown pony ging ineens bokken Verward

En daarna kwamen er nog veel meer keren!

arinda

Berichten: 2542
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:11

jep vorig jaar mn neus gebroken

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:12

oja.. ik ging Offspring rijden en ik had net nieuwe leren rijlaarzen aan. Die nog nooit waren gerbuikt. Dus erg stijf.. Ik hijs me op me paard maar hij draait net rechts van me weg.. ik hing aan zn manen en me benen waren zo stug dat ik niet over hem hen kon zwaaien.. Dus plof lag ik met me platte gezicht in de bak .. en in me linkerhand?? en teugel en een flinke bos manen ( altijd vast houden he zeiden ze ooit) Nagelbijten / Gniffelen HAHAHAHA:D:D:D
Euh.. Offspring is een tinker met flinke bos manen .. man lief was NIET blij Boos!( zijn paardje Schijnheilig )
Laatst bijgewerkt door Caye op 12-08-04 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:14

Van m'n verzorgfjord ben ik in een tijd van ong. 15 maanden, 2x afgevallen... De eerste keer was vorig jaar in de les, ik was vergeten 'm in te spuiten tegen de vliegen en 'm in te smeren... En hij heeft er nogal gauw last van... Dus in het begin was hij al hardstikke voorwaarts, wat hij normaal in het begin bijna nooit is, dus toen we gingen galopperen, ik sprong aan, en het waren een paar bokken en ik lag daar op z'n hals maar ik dacht ik blijf hangen, misschien kan ik nog terug gaan zitten, maar daarna toch maar losgelaten, en daar lag ik dan... Met aan de kant allemaal mensen die toekeken, ponykampkinderen, ouders enz. Knipoog

En ook een keer in het bos... Er was een tak, en hij weigerde, en toen sprong die alsnog en toen lag ik er af... Bloos Hij hij draafde lekker door, dus ik erachteraan op het ruiterpad, maar zo'n mevrouw op de fiets hield 'm een eindje verderop tegen en toen liep hij weer terug richting mij... Schijnheilig

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:19

Haha er schiet me weer is iets te binnen. Ik had een paar jaar geleden een springwedstrijd en ik ging op een tinker. We moesten losrijden en af en toe al een sprongetje maken. En ja hoor, mevrouwtje vond de achterste hindernis vlakbij de deur nogal spannend, dus ik rij haar ernaar toe in een vlotte draf, en hupsakee, gaat ze vlakvoor de hindernis stilstaan. Ik vlieg dus over haar nek middenin de hindernis. Gelukkig deed het geen pijn Lachen Alleen wat blauwe plekken aan overgehouden.

nnniekje
Berichten: 232
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:24

Van de paarden die ik nu rij ben ik tot nu toe nog nooit afgevallen.

Maar vroeger van mijn shetje wel heel vaak, maar daar heb ik wel veel van geleerd haha.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 16:26

ja hoor dat hoort er nu eenmaal bij.en daarna ga ik er gewoon weer op. Lachen

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 16:41

rashida schreef:
ja hoor dat hoort er nu eenmaal bij.en daarna ga ik er gewoon weer op. Lachen

Zo is het

Vivande

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:21

toen ik Dior net had.. Nagelbijten / Gniffelen
In de binnenbak van de manege,, het regende toen keihard met onweer enzo..
eerste staprondjes was ze braaf Haha!
Ik ging aandraven..
Precies bij het aansporen komt dr zo'n enorme knal..
Ze schoot vooruit en sprong over een hindernis van een meter ofzo die in de bak stond.. Schijnheilig
En daarna lag ik ernaast Vork
Leuk, de eerste keer op je paardje.. Haha!

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:24

Ik ben ook al een aantal keren gevallen van pony's. Vreemd genoeg geen enkele keer van mijn verzorgpony's die ik in de afgelopen jaren heb gehad Maico en Smockey. Deze reed ik zeker beide 3 tot 4 keer in de week en nooit er van afgevallen. Ook mijn huidige verzorg/bijrijdpony Natasja ben ik nog nooit afgevallen en deze pony rijd ik bijna 5 tot 6 keer in de week. Maar zodra ik op een "vreemde"pony van een vriendin ga of op een manegepony rijd ga ik zandhappen heel vreemd. De laatste keer dat ik gevallen ben is van Jazz foto's in mijn profiel. Toen gingen we zonder zadel uitstappen in de les. De rest van de pony's waren net bezig uit de bak de gaan en ik zat aan het end van de bak en Jazz begint inneeens super hard te galopperen en ik lig er naast hahahahahaha. Was echt komisch want niemand had het gezien gelukkig. Ik ben d;r meteen weer opgestapt en had helemaal geen pijn.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 17:26

ik ben zo vaak gevallen Vork

Ik ben een stuk of euh 5 keer samen met mijn pony gevallen. Op de vorige manege, moesten we altijd achter elkaar stappen, de voorste moest een rondje galloperen, tot hij de achterste was. Mijn pony ging altijd kneiterhard crossen, waardoor ze in de bocht op dr b*k ging Haha!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:14

Van mijn huidige pony ben ik denk ik zo'n stuk of 8 keer gevallen, ben de tel kwijtgeraakt Haha! Dit was vooral in de beginperiode, toen hij net ingereden was. Het is nu al weer een tijdje geleden dat ik van hem af ben gevallen. Hij kan ontzettend gemeen bokken met nog wat scherpe bochten tussendoor..

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:26

heel vaak van shetlanders haha.. maar van de pony die ik nu rijd niet!! nouja nog niet

Irisje3
Berichten: 171
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:59

och zo vaak

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:00

Tuurlijk......

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:12

wel vaak ja. tweemaal samen met paard Haha! een keer een kleine pony en de tweede keer een jong paard dat zijn evenwicht nog niet echt had. nooit iets ergs gehad.

wel een keer met een jonge merrie die nog nooit een binnenbak had gezien. en er liepen mensen boven in de tribune, die ze dus niet kon zien, gingen daar ineens een paar kinderen lawaai maken, ja hoor...
merrie opzij, ik rechtdoor. had het pas door toen ik op de grond lag Haha!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:17

jahoor, 70 keer. Meestal alleen, maar ook al een paar keer met paard en al.
Ben drie zomers geleden super veel gevallen. ik reed toen met een mini arabier en die vond het gezellig om in de galop weg te crossen en te capriolen en zotte toeren uit te halen. Lag er meestal elke les drie keer van, maar heb er heel veel van geleerd.
Nu val ik niet veel meer, laatste keer ben ik in de paasvakantie op kamp gevallen. Die pony weigerde en ik lag op de balk. Dat was juist op de vrijdag toen al de ouders kwamen kijken. En dan kroop ik er direct terug op, en die pony weigerde nog eens. En toen lag ik bijna op de pilaar Haha! derde keer ging de pony er dan toch over Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 19:20

Van Ivanka ben ik nog nooit gevallen Lachen! *afkloppen*

In totaal ben ik 5 keer gevallen, waarvan 1 keer met een pony (en dat was pijnlijk Knipoog). Toch niet slecht in de 8 jaar dat ik nu paardrijd Tong uitsteken En ik denk dat ik er nu al minstens 4 jaar niet meer ben afgevallen Lachen *afkloppen*

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:31

goh ik ben nog nooit gevallen Knipoog

haha nou je wil niet weten hoe vaak ik gevallen ben!! (weet het zelf trouwens ook niet hoor) op weet k et wat voor manieren: over de hindernis heen, in het water, met paard en al!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:33

niet van, wel met.
Was in de les aan het galoperen, en ineens lagen we samen op de grond...
Is niet grappig kan ik je vertellen, maar we hadden gelukkig niks

SatansJewel
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:42

Ik ging voor het eerst zonder zadel rijden en gleed er bij de eerste bocht (in gallop) al af...
En toen had ik dus mijn arm gebroken...

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:56

Ja zo vaak Lachen
Ik ben de tel kwijt geraakt.

De laatste 2 keren waren op ponykamp een paar weken geleden.
Ik reed de hele week een klein welshje, en die pony was het snelst van allemaal, er kon geen pony harder dan zij Haha! Serieus.
En we gingen een crosswedstrijdje doen in de megabuitenbak, dus moesten we allemaal naar de ene kant galoperen, omdraaien, en weer terug.
Dus de lesgeefster zei: JA! Mijn pony schoot er keihard vandoor, naar de overkant, iedereen was nog op de helft, ik wou omdraaien, maar mijn pony had zoveel haast dat ze heel erg scherp draaide, en toen lag ik ineens op mijn kont Haha!
Gelukkig bleef ik haar wel vasthouden, anders was ze in haar eentje terug gegaan en mocht ik weer helemaal daarheen lopen Schijnheilig

De 2e keer, in diezelfde les, gingen we een dubbelsprong springen. Dat deed ze de hele tijd braaf, tot ze het zat was.
De 1e sprong nam ze, maar bij de 2e sprong ging ze er heel sneaky langs, maar ze ging te dicht langs de staander, dus ik knalde tegen de staander op, de hindernis stortte in elkaar, ik viel met m'n rug en arm bovenop en tegen de staander aan.... Au Lachen
Dat deed wel veel pijn.


En de andere 18838234 vallen ga ik niet allemaal vertellen hoor Knipoog

FleurBscht

Berichten: 485
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 22:10

Het valt me best wel op dat sommige van jullie maar heel weinig zijn gevallen in een lange tijd! Wel goed hoor van ze, maar ik ben wel blij dak heeeeel vaak ben gevallen, daar heb ik alleen maar meer van geleerd Lachen

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:12

Tuurlijk ben ik er wel is van afgevallen, zovaak. Dat hoort er bij! Als je er niet van afval ben je geen echte paardrijder (dat zei me pa en instructrice altijd)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 22:16

vroeger op de manege en van de shetlander die ik reed ben ik vaak genoeg afgelazerd..
van m'n eigen pony ben ik nog nooit "serieus" afgevallen Clown , ik ben wel een keer met Evita samen gevallen toen zij onderuit ging, dat was wel ff eng, ik lag er onder met m'n been en ze bleef ook even liggen, toen stond ze op en stond verbaasd om zich heen te kijken.. maar we hebben er beiden gelukkig niks aan overgehouden