Later: Een paard, (een vriend) en een (eigen)huis?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ch_ntii123Jarig
Berichten: 2012
Geregistreerd: 11-12-08
Woonplaats: Hilversum

Later: Een paard, (een vriend) en een (eigen)huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:21

Hoi,

Welke mensen hebben dit allen?
Ik wil namelijk een paardje kopen, maar vroeg me af hoe dat later gaat. Als we zeg maar samen willen wonen, hebben jullie het geld er dan nog steeds voor?

Ik denk dat ik het nu red, ik heb 2 parttime job's en studeer nog. maar wat later?
Ik ben nu 19 jaar en woon nog lekker huis

Dankje

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:25

ik zou het nu opzich wel redden maar je moet ook rekening houden met onvoorziene kosten etc. dan zou het een beetje krapjes worden denk ik. Wil ook eerst alles nieuw in m'n huisje en eerst kindjes en dat gaat nu voor. Maar heb dan ook wel een super adres van mijn vz paarden :D

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:26

Ik denk dat je beter eerst je leven op de rails kunt hebben voor je aan een paardje begint..
Het slokt toch veel geld, tijd en energie op..

en het is natuurlijk belangrijk dat je (toekomstige) partner er achter staat..
Laatst bijgewerkt door Olikea op 19-02-09 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:27

Ik heb meerdere paarden en woon samen met mijn vriend(koophuis), als je beide genoeg verdient en genoeg opzij kan zetten is het te doen ja.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:27

ik zou het ook wel willen, maar ik kijk later eerst maar eens hoe gaat...

misschien verdient iedereen dan wel weer een stuk meer, na de crisis :P

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:27

Ik heb het geloof ik.

alleen ik zit nog op school en het huis is van mijn vriend :+

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:29

Een eigen huis is weer heel wat stappen verder, maar samenwonen op zich maakt het financieel juist makkelijker omdat je gedeelde kosten hebt. Alleenstaand een paard hebben is lastiger.
je moet hoe dan ook keuzes maken (ieder jaar vakantie of paard, auto of paard, auto of vakantie etc.). Het is maar net wat je belangrijker vind.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Later: Een paard, (een vriend) en een (eigen)huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:31

Precies. En mijn vriend staat er helemaal achter, en dat is ook belangrijk!

ch_ntii123Jarig
Berichten: 2012
Geregistreerd: 11-12-08
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:32

Ik werk nu nog bij een dierenarts (waar ik natuurlijk ook een beetje zorg kan dekken..) maar ik wil in september beginnen met de opleiding HBO-verpleegkundige, dan 1 dag per week naar school de rest werken, maar nu kun je je tijd zelf invullen met dit werk en later verdien ik een goed centje, mn vriend heeft ook een goede baan, en hij staat er wel achter. Opzich houd hij niet van paarden, maar als ik het leuk vind, moet ik er maar eentje kopen (ik moet het zelf maar zien)

Hoe doen jullie dat met de vakantie trouwens?? gaan jullie wel op vakantie??
Laatst bijgewerkt door ch_ntii123 op 19-02-09 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:32

Ik heb een fulltime baan een eigen huis, een vriend en een paard, en ben ook zwanger
Het is idd te doen, alleen neemt het heel veel tijd van je af

zevenmoor
Berichten: 117
Geregistreerd: 15-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:33

Als je nu een paardje koopt, komt de rest vanzelf.

je gaat op een bepaalde manier leven. Eventuele vriend in de toekomst weet dan ook direct dat je een paard hebt en dat dit veel tijd opslokt.

na je studie ga je werken en komt er wellicht ook ander inkomen binnen.

Niemand weet wat de dag van morgen gaan brengen, geniet van het moment.

Laat je niet gek maken door je nu al zorgen te maken over dingen die er wellicht helemaal niet gaan gebeuren

Wiske_

Berichten: 385
Geregistreerd: 26-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:33

Ik heb vorig jaar mijn eerste paard gekocht, ik studeer, woon bij mijn ouders en werk aantal uurtjes in de week.

Ik wilde altijd al een eigen paard, en die droom ga ik echt niet laten schieten voor een vriend die het er niet mee eens is. (mijn vriend vind het trouwens wel leuk hoor).
Ach, het komt allemaal wel goed, en anders ga ik later toch iets kleiner wonen?

ch_ntii123Jarig
Berichten: 2012
Geregistreerd: 11-12-08
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:36

heel mooi gezegd.

Ik zal alleen het geld moeten lenen van mn ouders en hun zijn bang dat ik het niet ga redden (of misschien iets anders?). Ik denk zelf dat ik het wel ga redden (heb me zusje ook al zo ver). Ik zal gewoon meer moeten laten en misschien wat harder werken. wel heb ik nu een nieuw baantje in de zorg, waar ik nog geen salaris van heb gehad.. dit zullen ook wel wat mooie centen zijn.. Ik werk extra op zaterdag en de dagen dat ik vrij ben probeer ik ook te werken,

Het is altijd mijn droom geweest, en lijtk nu echt te worden (ik heb het paard niet gezocht maar hij kwam op mijn padje)

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:37

ch_ntii123 schreef:
Hoe doen jullie dat met de vakantie trouwens?? gaan jullie wel op vakantie??



als dit het toelaat met geld en zorg voor onze andere dieren. Dit is natuurlijk ook te combineren, vorig jaar zijn mijn vriend en ik(met kennissen) naar de Eifel geweest in Duitsland, paard mee en mountainbike hartstikke gezellig en kost niet veel.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:37

:D

ben alleen heb huis, heb paard en heb auto en iig genoeg om een 2e te onderhouden

ch_ntii123Jarig
Berichten: 2012
Geregistreerd: 11-12-08
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:37

Misschien denk ik gewoon iets te ''streng''.... zoals ik jullie verhalen hoor, lijkt hetniet erg moeilijk.

Mijn vriend zegt; al jij een paard koopt ga ik lekker vissen (hij is dol op vissen :P ik vindt t maar niets beetje naar zo een dobbertje kijken).. wij gaan gewoon onze eigen weg (eigelijk is ie ook wel makkelijk, die vriend van mij (A))

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:39

Bij ons is dat allemaal prima gegaan. Eerst het paard, toen het huis en komende zomer de kindjes.

Dat huis ga je inderdaad samen betalen straks en ik ga ervan uit dat je meer gaat verdienen als je eenmaal afgestudeerd bent dan je nu doet met bijbaantjes.

Ik denk zelfs dat het makkelijker gaat als je je paard al hebt voordat je een huis koopt dan andersom. Je raakt namelijk snel gewend aan die vast uitgaven. Die tel je dan gewoon al meteen mee als je je onkosten gaat berekenen.

Op de vakantievraag... Wij gaan meestal 2x. 1x in het voorjaar en 1x in de zomer. Wel geen weken aan een stuk hoor, want daar houden we beide niet van :) Daarbij hoeft een vakantie geen kapitalen te kosten, as je vooraf een aantal dingen goed uit zoekt. Komt nog bij dat je vakantiegeld krijgt als je een vaste baan hebt.
Laatst bijgewerkt door KozieZ op 19-02-09 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35710
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:39

ch_ntii123 schreef:
Hoe doen jullie dat met de vakantie trouwens?? gaan jullie wel op vakantie??


Ik ga dit jaar voor het eerst sinds 4 jaar weer op een echte (ski) vakantie aangezien ik dat met mijn vorige baan niet kon betalen icm paard. In de afgelopen jaren heb ik wel wat vrij genomen maar niet weggeweest. Ging dan een beetje fietsen of wandelen in de buurt.

Een (tweedehands) auto zit er nu eindelijk ook aan te komen na 11 jaar rijbewijs, dat ging voorheen ook niet. Huis kopen is iets waarvan ik niet weet of dat er van gaat komen.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:40

@ch_ntii123 : mijn vriend is ook makkelijk haha en dankzij mij toch wel meer dierenliefhebber geworden. Ik had al paarden en nu we samenwonen hebben we 2 katten en er komt een pup bij. Heb aantal paarden waar ik mee fok, kan ze sober houden(24/7 buiten) en scheelt ook in de kosten natuurlijk.
Ik werk partime zodat ik genoeg tijd heb voor mijn paarden en mijn vriend werkt fulltime, vind hij ook heerlijk :D

ch_ntii123Jarig
Berichten: 2012
Geregistreerd: 11-12-08
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:41

Zamora schreef:
ch_ntii123 schreef:
Hoe doen jullie dat met de vakantie trouwens?? gaan jullie wel op vakantie??



als dit het toelaat met geld en zorg voor onze andere dieren. Dit is natuurlijk ook te combineren, vorig jaar zijn mijn vriend en ik(met kennissen) naar de Eifel geweest in Duitsland, paard mee en mountainbike hartstikke gezellig en kost niet veel.


Gaat er zoveel inzitten dat ik dan voor 1000 euro met zn twee niet meer op vakantie kan?? (daar hebben wij onze vakantie geld voor denk ik dan:P)(wij gaan naar frankrijk bijna altijd , naar ene vet coole goedkope camping)

@ PriscaZ ; waar laat je je paard dan? of wie doet de verzorging?

Limerick

Berichten: 755
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:41

Ik ben in december gaan samenwonen
Had toen mn paard al..die heb ik gekregen toen ik nog bij mn ouders woonde.
Ook heb ik daarna nog 2,5 jaar op mezelf gewoond.. en dus mn paard ook nog moeten betalen en ik reed ook nog mn autootje. Dat was wel aanpoten financieel. Heb toen ook een huisgenote genomen, zolang ik mn paardje maar kon houden!!

Nu woon ik samen met mijn vriend, delen we de vaste lasten en ben ik er dus financieel iets op vooruit gegaan.

Alleen hebben we niet mega veel tijd voor elkaar. maar goed.. dat wist hij vantevoren. Hij heeft zelf motorrijden als hobby dus wat dat betreft...

Ook gaan we gewoon dit jaar op vakantie :)
Laatst bijgewerkt door Limerick op 19-02-09 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ch_ntii123Jarig
Berichten: 2012
Geregistreerd: 11-12-08
Woonplaats: Hilversum

Re: Later: Een paard, (een vriend) en een (eigen)huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:43

Waar laten jullie je paard? (of hoe verzorg je hem?)

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:44

Ik denk dat het inderdaad een kwestie is van keuzes maken. Als je allebei gewoon een baan hebt, goed kunt sparen en beide niet teveel waarde hechten aan een dure vakantie.

Ik heb nu al een aantal jaar een eigen pony, betaal alles zelf, maar ik ga écht pas samenwonen als het financieel haalbaar is en ik niet bijvoorbeeld mijn pony hoef op te geven. Dan liever wat minder ver op vakantie en niet iedere avond een biefstuk... Ligt er maar net aan wat voor prioriteiten jij en je (toekomstige) vriend stellen.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:44

ch_ntii123 schreef:
Zamora schreef:

als dit het toelaat met geld en zorg voor onze andere dieren. Dit is natuurlijk ook te combineren, vorig jaar zijn mijn vriend en ik(met kennissen) naar de Eifel geweest in Duitsland, paard mee en mountainbike hartstikke gezellig en kost niet veel.


Gaat er zoveel inzitten dat ik dan voor 1000 euro met zn twee niet meer op vakantie kan?? (daar hebben wij onze vakantie geld voor denk ik dan:P)(wij gaan naar frankrijk bijna altijd , naar ene vet coole goedkope camping)



sorry ik snap je reactie op mijn quote niet helemaal :P

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:44

zevenmoor schreef:
Als je nu een paardje koopt, komt de rest vanzelf.

je gaat op een bepaalde manier leven. Eventuele vriend in de toekomst weet dan ook direct dat je een paard hebt en dat dit veel tijd opslokt.

na je studie ga je werken en komt er wellicht ook ander inkomen binnen.

Niemand weet wat de dag van morgen gaan brengen, geniet van het moment.

Laat je niet gek maken door je nu al zorgen te maken over dingen die er wellicht helemaal niet gaan gebeuren


denk dat dat een heel zinnig advies is. dit kreeg ik ook te horen van mijn vriend toen ik het niet meer zag zitten met mijn paard qua tijd.

en ik heb idd ook evraren dat vriendjes zich voegen naar je tijdsindeling als je al een paard hebt. doen ze dat niet kun je je ook afvragen of je wel t juiste vriendje hebt :+
je gaat er idd naar leven, niet alleen qua tijd maar ook je uitgavenpatroon. ik kan alleen voor mezelf spreken, maarik ga niet op vakantie, tenzij ik met pa of ma mee wordt gevraagd. nu vind ik dat ook niet belangrijk, ik heb hier alles en zit liever bij mijn paardje in de zon dan ergens op t strand, maar ja dat ben ik he....
en red je t uiteindelijk toch niet zijn er veel andere opties, van bijrijders tot een andere (goedkopere) stallen.
als je t nu kunt overzien en goed hebt bekeken of je het gaat redden, gewoon doen!

ik woon op mezelf, heb een vriend, die niet echt om de hoek woont, werk 4/5 dagen en ik red het ook. toegegeven, ik heb en bijrijdster voor 1 dag en een gedeelte van de kosten wordt door mijn vader betaald, maar ik weet dat dat niet zo blijft, dat is meer ontstaan uit een eerdere situatie. en ja dat zijn dingen waar je rekening mee moet houden, maar ik weet ook dat als het moet ik het zelf kan betalen en hem alleen zou kunnen verzorgen.

dus t kan wel!