Spelletjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mir_

Berichten: 852
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: NOP

Spelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 22:12

Help, ik kom een beetje fantasie te kort!!! Verward Wie kan mij helpen aan leuke spelletjes die je met de paarden/pony's kan doen???


Allemaal alvast bedankt! OK dan!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:14

Ik heb arzu neus five geleerd Rolleyes
Ik verveelde me, dus deed me hand dus op, en zei; Neus five! en duwde met mn hand tegen haar neus, en gaaf haar een beloning, zo ging ik door, totdat ze vanzelf als ik neus five zei, haar neus tegen me hand duwde. Leuk spel hoor, alleen snappen ze er in het begin niks van!(oefening baart kunst)

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 22:51

Bedoel je met rijden of gewoon, UZ?

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:13

Je kunt bijv vrijheidsdressuur gaan doen. Of een skippybal kopen en je paard leren voetballen. Je kunt ook bijv allemaal enge dingen in de bak zetten en je paard/pony daar in zetten enzo....

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:25

euh alleen met he paard of met een groepje ruiters? toen ik klein was en nog op de mange reed deden we altijd tikkertje te paard. was erg leuk toen.

_Mir_

Berichten: 852
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 07:54

Ik bedoel spelletjes met een groepje ruiters voor bijvoorbeeld ponykamp of een kindermiddag Clown

Irisje3
Berichten: 171
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:26

een bal aan het plavon hangen

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:52

tikkertje
een klein parcoursje met pionnen(slalom) en hindernissen uitzetten
stoelendans met de pony's
speurtocht
gymnastieken te paard(molentje, achterstevoren draven)

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:02

Volleybal met eieren. Haha! Is niet met paarden maar wel heel leuk! Dat hebben wij ook op ponykamp gedaan. Als je het ei vangt krijg je 5 punten, met je hoofd krijg je 10 punten. *LOL*

liesie
Berichten: 54
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: middenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:06

tikkertje
stoeledans
pacour uitzetten bijvoorbeeld (een emmer op zen kop daar weer een emmer op water der in baletjes er in en dan een paarmeter verder moet je dat baletje wat je gepakt hebt in een emer gooien en estafete

het leukste tip:tali ho das zo coowl dan ga je bij A en C staan 2 ruiters en dan een rondje stapen als je dan bij a en c weer bent mag je drafen en dan weer bij ac mag je galopeeren en dan wie het eerste bij zijn besteming is a c die heeeft gewonen ow ja als je bijvoorbeels stappen moet en de pony gaat in draf moeeet je een rondje draaien

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 09:49

Tahioo weet niet precies hoe ju dit schrijft hoor..... Bloos
bij B staat een ruiter en bij E staat een ruiter, als iemand het sein geeft gaan ze galoperen over de hoefslag wie als eerste de tegenstander heeft ingehaald heeft gewonnen, voor mensen die al wat gevordert zijn kunnen bijvoorbeeld ook de beugels uit doen of zonder zadel rijden, dat maakt het nog spannender!!!!!!
xx romy

Fenn

Berichten: 6138
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 10:31

het heeft niet echt een naam, maar je moet met zijn tweeën een parcoursje rijden (bijv. van C tot F over hoefslag, bij F van hand veranderen en dan weer door naar C) Het moeilijke is dat je allebei dezelfde stok moet blijven vast houden. Als een van de twee de stok loslaat moet je opnieuw beginnen.
Dit hadden we ook op ponykamp gedaan en het is echt melig. Soms lig je bijna van je paard omdat je de stok wil blijven vast houden. Het moet wel en race worden (dus met twee teams) en dan bijna botsen (het was zo grappig)

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 11:51

kijk eens of je het boek; Spelletjes met paarden en pony's van Franka Zeelen kunt vinden!!
Staan leuke dingen in, maar wel voor watermakke en niet al te schrikkerige pony's!!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 15:17

je kunt ook een soort pacoursje uitzetten met slalom en zo en dat je daardoorheen moet rijden met een banaan op je cap die je niet mag laten vallen. ook kun je ringsteken, of een tennisbal op een pion leggen die ze moeten pakken en dan naar een andere pion rijden en daar weer opleggen. of dat ze in het pacour moeten afstijgen en dan zaklopen weer snel opstijgen en naar de volgende hindernis rijden.