Eigenpony?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij een eigenpony?

1) Ja, en heb er veel voor moeten doen
30 (30%)
2) Ja, maar hoefde er niks voor te doen
27 (27%)
3) Nee, hoef er ook niet echt een
6 (6%)
4) Nee, maar wil er wel heel graag een en bezig met ouders over te halen
20 (20%)
5) Nee, ik mag er gewoon geen en dat accepteer ik maar wil er wel graag een
15 (15%)

Totaal aantal stemmen: 98


_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 20:54

Hooi...

Ik wou graag weten hoe jullie je ouders nou hebben overgehaald om een eigenpony te krijgen.. en als je geen eigenpony hebt? zeg dan even waarom je er misschien geen een wilt.. of wat jij aan het doen bent om je ouders over te halen.. of gewoon waarom je er geen hebt.
Ik hoef geen commentaar van dat ik het niet moet doen enz. want dat lees ik wel in me andere topic van: HOe haal ik mijn ouders over??

Groetjess

Serendipity1

Berichten: 6045
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:00

Hier ga ik niet aan meewerken. Heb je nou echt zo'n bord voor je kop?
En dan straks in het andere topic zeggen: Ja, maar de andere bokkers.....

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:02

Ik heb reuma, mocht/mag niet meer paardijden, en wilde mennen, na bij rossebol gemeet te hebben, en een heel leuk veulen gezien te hebben, mocht ik hem kopen van mijn ouders. om later te mennen. Lachen

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 21:12

Horsewhisper(sorry als ik het verkeerd schijf..) Jij hebt aan de ene kant heel veel geluk dat je een eigenpony hebt! echt supper leuk!! maar aan de andere kant ook weer niet omdat je reuma hebt.. dat bedoel ik niet banketstaaf..

Maar heel veel plezier in je toekomst he!

Groetjes

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:13

ik wad vroeger al paardengek en me ouders konden er echt geen voor me kopen omdat mijn broertjes anders zouden zeuren om hoeveel geld ik dan wel niet kreeg..

nu ben ik 18 en heb er zelf voor meoten werken..
en nog steeds om hem te kunnen onderhouden..

nu ben ik oud genoeg en me ouders staan toevallig wel achter me,
maar al deden ze eht neit had ik hem noig want ik betaal dus volledig alles zelf !

ik geef je een tip..
probeer neit je ouders over te halen..nee is nee..
als je het nog niet zelf kunt betalen moet je vooral je ouders neit dwingen..
een eigen pony is een grote verantwoordelijheid en er komt veel bij kijken..

een verzrogpony is daarom veel leuker !!

dan kun je ondertussen sparen voor een eigen pony voor later !!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:14

Ik heb er aardig voor moeten zeuren en slijmen hoor, maar toen er beboden werd om te paardrijden in het ziekehuis was de beslissing net gemaakt gelukkig.

Anneke1
Berichten: 277
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Essen

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:16

ik heb nog maar een maandje gelede een paard gekocht, na even zagen natuurlijk. Ik heb aangeklikt dat ik er 1 heb en er veel heb voor moeten doen, op het moment heb ik het nog gemakkelijk, maar dat is alleen door het feit dat ik geen werk kan vinden. Dus ja de tijd dat ik veel ga moeten doen voor mijn paard komt nog.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:26

Ik heb optie 3 gekozen, met de rede('s)
1. Ik heb er te weinig tijd voor. (school, werk)
2. Ik ben heel blij met de 2 paarden die ik nu rij.
3. Als het veulen dat dit jaar word geboren een merrie is dan blijft ze (als het een hengst is dan word hij verkocht) en mag ik als het paardje er klaar voor is (en als het dus een merrie is) haar gaan rijden.
Ik bedoel ik rij paarden en verzorg er nog een paar waar ik in prenciepe alles mee mag doen! Waarom zou ik dan een eigenpaard nemen??? Lachen Dit kost tenslotte niet zo veel als een eigenpaard Clown

Pegasus19

Berichten: 173
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: België

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:33

Ik heb het derde aangeduid.
Maar tot mijn 18de heb ik een pony gehad, en hier heb ik niks voor moeten doen.
Ik vermoed niet dat zagen veel gaat helpen. Ik heb hem enkel door omstandigheden gekregen. Nl mijn bompa die een jonge c-pony had gekocht (na altijd een shetlander te hebben gehad), mijn manege die in dezelfde tijd sloot en ik was de enige van de familie die (nog) reed. Zonder dit had ik er ook nooit een gekregen.

maartjevO
Berichten: 507
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:02

Hoeveel topics blijf je openen totdat er een keer
iets postiefs uitkomt..
ik krijg misschien toch wel een punthoofd van je.
Gaat niet = gaat niet
Al doe je honder krantenwijkjes

Bloemsuiker
Berichten: 1587
Geregistreerd: 08-01-05

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:07

Ik mag geen.. Ik begrijp dat het erg veel kost enzo.. Ik mag alleen 1 huren , is veel goedkoper en je mag er alles meedoen.. Later als ik alleen woon ga ik mss een paardje kopen..

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:23

Mijn dochter heeft een pony, ze heeft er weinig voor hoeven doen om haar te krijgen maar moet er veel voor doen om haar te mogen houden. En ik de paardjes thuis staan.

Op jouw leeftijd lijkt alles simpel en net of je ouders je tegenwerken en dwars willen zitten en je niets gunnen.

Of je ouders nu geen pony willen of kunnen kopen is niet van toepassing, net zo min doorzeuren tot je een ons weegt. Het beste kun je je er bij neerleggen en zorgen dat je op school goed je best doet zodat je na school een goede baan kunt krijgen en dan je eigen paardje kopen.
Dan pas is het echt jouw paardje.

Ik heb de poll niet ingevuld omdat er dan bij had moeten staan:
ja heeft een eigen pony maar moet er nu nog hard voor werken.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 01:41

Nee, ik heb er niet genoeg geld voor en ik heb mijn rijbewijs nog steeds niet dus ook geen vervoer. Zal dus net als jij nog een tijdje moeten wachten. Clown

pasjuhh
Berichten: 9
Geregistreerd: 22-03-05

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 08:02

Ik heb zelf ook geen pony maar wil er wel een! ik ga niet zeuren bij me ouders.. natuurlijkw el een keer vragen of ik een eigenpony mag.. maar niet elke dag 100x!!

Groetjes

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 08:50

ik wou graag van mn verzorgpony een veulen, van een hengst die op ene fokkerijtje stond/staat ( les ik ook) en toen werd er een veulentje geboren(zelfde hengst als ik een veulen wou) en mn VZpony wou maar niet drachtig worden, dus 9 dagen na de geboorte van het veulen heb ik hem gekocht, en heb ik hem nu zo ong. 10 maandjes, moet hem zelf betalen, wil er later mee gaan mennen,

en het is best wel zwaar soms ja Knipoog

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:17

Ja ik heb er veel voor moete doen.

Ten eerste heb ik mijn ouders ook gek gezeurt om een pony, maar die kwam er gewoon niet. De aanschaf is het probleem niet zeiden ze, maar het onderhoud. En daar geef ik ze nu groot gelijk in.

Ik was 16 toen ik mijn eerste pony kocht. Me ouders hebben de aankoop gedaan en ik zou het maandelijks terugbetalen in stukjes. (het ging hier op 600 gulden misschien iets meer.) Uiteindelijk heb ik hem gekregen, omdat ik mijn examen met zulke goede cijfers had afgesloten. Ik moetst zelf alles betalen en werkte er ook hard voor, al het geld van mij ging naar Mystery.

Inmiddels heb ik een andere pony gekocht, deze heb ik wel helemaal zelf moeten betalen. Ook het onderhoud is nog steeds voor mijn rekening.

Achteraf ben ik blij dat mijn ouders nooit eerder hebben toegegeven. En weet je waarom niet?

Je respecteerd het toch veel meer als je er zelf hard voor heb moeten werken.

F3mke

Berichten: 537
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Almere

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 09:49

Ik heb geen eigen pony, omdat dit niet mag.
Ik wil er natuurlijk graag 1, maar ik heb geaccepteerd dat nee ook echt nee is.
Het kost natuurlijk veel geld en tijd, en mijn examen zit er aan te komen (vwo)
Ik heb nu een verzorgpony waar ik hardstikke blij mee ben, hoewel ik hier ook voor moet werken omdat ik moet meebetalen.

Misschien later Lachen

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:28

Hoihoi, meid, ja je bent wel hard bezig he.
Maar ik wil niet banketstaaf doen maar ik vind toch dat je denk ik iets minder op de computer moet zitten en meer bezig zijn met werk enzo. zou ook goed mijn best doen op school, heb je ook meer kans
Knipoog

Maar daar was het topic niet voor.
Ik wil zoals je weet ook heel graag een eigen pony, maar ik heb niks ingevuld in de poll omdat het voor mij allemaal niet klopt.
Ik ga gewoon heel hard werken en sparen en probeer een beetje mijn best te doen op school en als ik dan zelf zover ben dan vertel ik het mijn ouders wel en koop ik gewoon een pony, of ze dat bnou willen ofnie Haha! nee geintje, mijn moeder wil ook een pony dus als ik zo ver ben mag het waarschijnlijk wel Knipoog

Percy

Berichten: 12081
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:47

Mijn kids hebben ook eigen pony's en nog steeds veel te wensen vinden ze zelf. Helaas voor hen, geld wat naar de pensionstal gaat kan niet besteed worden aan allerlei leuke hypes.
Het kost me heel veel tijd, heel veel geld en heel veel zorg. Voor mij vol te houden omdat ik zelf een paardenliefhebber ben maar ik kan me levendig voorstellen dat ouders die zelf geen paarden hebben er weinig trek in hebben om daar zoveel geld en tijd in te steken.

Mijn moeder zei altijd toen ik klein was dat een pony wel te betalen en te onderhouden was maar dat ze het niet eerlijk vond tegenover mijn broers om aan één kind zoveel geld uit te geven, dan zou ze hen iets gelijkwaardigs moeten geven en dat werd te kostbaar. Gratis stalling ging voor hen niet op. Gratis stalling kan namelijk zomaar wegvallen en wat dan? Dan heb je zo'n dier eenmaal en wil je het niet meer kwijt. Mijn moeder had gelijk. Toen ik ouder werd en de broers uitgevlogen waren hebben ze me wel gesteund in mijn hobby en mijn eerste paardje mede gefinancierd maar ik heb er zelf aardig krom voor moeten liggen.

Als ik terugkijk ben ik maar wat blij dat ik mijn ouders niet overgehaald heb, zij hadden alle recht om zelf te genieten van hun leven zonder krom te liggen voor dochter's pony. Godzijdank hebben ze ook genoten van hun reisjes en andere fijne dingen want mijn vader is helaas veel te vroeg overleden. Mijn tijd is vanzelf gekomen. En ik waardeer het veel meer dan mijn dochters voor wie het hele paardengebeuren één grote vanzelfsprekendheid is.

Misty_day
Berichten: 167
Geregistreerd: 05-03-05
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:30

komt zij ook weer aan hoor..
je hoeft geen 10000000en topics te openen hoor op verschillende manieren om te kijken hoe je ouders kan overhalen

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:58

ik mocht ook nooit een toen ik 18 was geworden en flink gespaard had heb ik em zelf gekocht en onderhoud hem zelf

El_vis

Berichten: 3994
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Heesch

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:00

Misty_day schreef:
komt zij ook weer aan hoor..
je hoeft geen 10000000en topics te openen hoor op verschillende manieren om te kijken hoe je ouders kan overhalen


Nou ik moet mezelf goed inhouden om niet te gaan vloeken hoor, wat OEH!!!
Ik wil wedden dat jij wel een eigen pony hebt en dus geen idee hebt van hoe graag zij een pony zou willen dus houd alsjeblied je mond erover als je niks positiefs te zeggen hebt!!! Boos!

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:12

Ik heb mijn pony gekregen om meerdere redenen.
-Ten eerste wou ik heel graag in de toekomst iets met paarden doen, ik had geen andere opties. Mijn ouders vonden wel dat ik daar dan beter op voorbereid moest zijn om de juiste keuze te maken, op de manege leerde ik weinig meer en om nog meer te leren kreeg ik een eigen pony. Inmiddels heb ik besloten paarden als hobby te laten
- Ten tweede kon ik over bijna niks anders praten dan paarden, paarden en paarden. Ze hoopten dat het iets minder zou worden. Helaas voor mn vader is dat niet gebeurt, mijn moeder praat nu altijd met me mee een rijdt ook op mijn pony.

Gelukkig was het financieel geen probleem en kon ik een niet al te dure stalling in de buurt vinden.

Anoniem

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:17

Ik heb mijn eigen paarden zelf betaald.
Ook stalling, spullen enz.
Mijn eerste eigen paard is gekocht toen ik 22 was en al 8 jaar vast, meer dan fulltime, werk had.

Overhalen van ouders vind ik niet gewoon.
Er zijn genoeg redenen voor ouders dit niet te doen.

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re: Eigenpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:24

Ohhhh, sorry hoor. Maar dat andere topic. Mss moet je gewoon inzien dat jij geen eigen pony kan hebben. Jammer maar helaas.............

Ik kreeg gewoon een pony van mn ouders. Tjahhh, eerst een shet om mee te spelen enzo en toen ik 8 was een C pony om wedstrijden mee te rijden.