Is dit verantwoord?(foto)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Is dit verantwoord?(foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 09:11

Vinden jullie dat, als een paard zo'n erge jeuk heeft en er verder niets aan gedaan wordt, het dan nog verantwoord is het te houden?

Ik ga niet vertellen van wie deze pony is (alleszins niet van mij), maar ik wilde gewoon even een mening horen!
Als mijn paard er zo erg aan toe was (en ik al iets geprobeerd zou hebben om hem te helpen) zou ik er geen seconde over twijfelen om hem ergens anders naartoe te doen (met name aan zee dan)! Dit vind ik nogal triest!

Afbeelding

Afbeelding

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:14

Tja, ik ken de situatie niet. Wat is er aan de hand? Is de eigenaar er al mee bezig? Wat zegt de da ervan etc etc etc.

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:14

Als ik zo'n paard in mijn bezit zou hebben, zou ik er ook niet over twijfelen om hem ergens anders heen te doen, de gezondheid van het paard staat bij mij toch altijd nog boven aan! Woon ik zelf al wel in Zeeland, niet echt super dicht bij de kust dus de kans dat hij dan weg zou moeten zou al iets kleiner worden.

Pino, de super Fjord!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:16

Die zou ik meteen naar de zee toe brengen ja, dan maar verdriet hebben, amar dit is toch best wel erg

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:16

cornelie schreef:
Tja, ik ken de situatie niet. Wat is er aan de hand? Is de eigenaar er al mee bezig? Wat zegt de da ervan etc etc etc.


het si toch zomer eceem? (ofzo)

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:17

Milka had dit ook. Die zag er precies hetzelfde uit.
Dit is gewoon een heel erge vorm van eczeem en daar is niks aan te doen.
Bij Milka helpt binnen zetten en Fenonolf. Nu heeft ze hele lange manen en staart, maar ze zagen er eerst ook zo uit.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 09:18

Het is inderdaad zomerexceem en de eigenaresse doet er in dit geval niets aan (ook niks geprobeerd) en is zelfs al een half jaar niet meer in het weiland geweest (ligt notabene naast haar huis!)

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:20

Een oude shet van ons had dit ook, alleen nog een paar graad erger. We spreken hier over zomer exceem/ staart/manen exceem. Hij had het tot bloedens toe en werd gek van de jeuk. We hebben alle middelen geprobeerd, maar tevergeefs. Tot op een gegeven moment er ook nog ernstige infecties bijkwamen hebben we besloten om hem uit zijn leiden te verlossen.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:20

als een paard met zomerexceem aan z'n lot wordt overgelaten dan is dat dierenmishandeling. Jeuk is erger dan pijn. Mijn paard heeft vreselijke zomerexceem d.w.z. manen, buik, rug, staart, hoofd. En daar zie je niks van omdat ik iedere dag de boel insmeer en haar goed bescherm. Een paard met zomerexceem kan inderdaad het beste aan zee staan. Maar als je het goed behandelt en dat blijft doen dan hoeft het niet perse. Het paard op de foto wordt gewoon niet goed verzorgd, schande En de smoesjes dat er niet tegenop te smeren valt, is onzin. En ik kan het weten want ik heb er één met de ergste vorm van zomerexceem.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:25

Maar het ene middel helpt bij jouw wel maar hoeft bij een ander paard niet zo goed te werken.
Wat ik bedoel te zeggen is dat elke huid anders reageert op een zalfje ect.

Dus dat er niet tegen op te smeren valt is niet altijd een smoesje.
Bij jouw paard slaat het zalfje gelukkig goed aan........bij een ander niet.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 09:31

odje schreef:
Maar het ene middel helpt bij jouw wel maar hoeft bij een ander paard niet zo goed te werken.
Wat ik bedoel te zeggen is dat elke huid anders reageert op een zalfje ect.

Dus dat er niet tegen op te smeren valt is niet altijd een smoesje.
Bij jouw paard slaat het zalfje gelukkig goed aan........bij een ander niet.



dat is inderdaad waar, maar in dit geval is er nog nooit iets geprobeerd en is dat ook niet nodig, want 'het is de natuur'!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

capopjekop

Berichten: 30611
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:38

mijn pony heeft het een stuk minder, maar heb toch wel een deken ervoor aangeschaft. lijkt me niet echt lekker voor zo'n beestje om steeds jeuk te hebben.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:39

Dit doet me enigzins denken aan de Blacky, de verzorgpony van Sunshine hier op bokt. Die heeft het nog erger, de wonden lopen op. Ze zitten over zijn hele manenkam, schoft, staart, en kont, zelfs de zijkanten van schoft en manen zijn al aan de beurt. De eigenaar doet er niets aan. Pony heeft geen schuilstal, geen schaduw en vooral geen goede eigenaar. Ik let nu tijdelijk op de pony en smeer hem om de 2 dagen in met TKC, ik zie alleen nog geen verbetering. Wat zou de DB doen bij zo'n pony??? (de DB is er al 1x eerder geweest vorig jaar ivm hoefbevangen)

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 10:00

griebels schreef:
Dit doet me enigzins denken aan de Blacky, de verzorgpony van Sunshine hier op bokt. Die heeft het nog erger, de wonden lopen op. Ze zitten over zijn hele manenkam, schoft, staart, en kont, zelfs de zijkanten van schoft en manen zijn al aan de beurt. De eigenaar doet er niets aan. Pony heeft geen schuilstal, geen schaduw en vooral geen goede eigenaar. Ik let nu tijdelijk op de pony en smeer hem om de 2 dagen in met TKC, ik zie alleen nog geen verbetering. Wat zou de DB doen bij zo'n pony??? (de DB is er al 1x eerder geweest vorig jaar ivm hoefbevangen)


Ik heb geen idee hoe het zou zitten voor de DB!

En trouwens Griebels, zij zit ook onder de wonden hoor, haar hals, manenkam en staart/kont! Het is alleen niet echt goed zichtbaar op de foto! Lachen

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:02

Tja bij Blacky is het duidelijk zichtbaar.
Ik zou graag willen weten hoe het zit met de DB maar heb daar geen ervaring mee...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:44

odje schreef:
Maar het ene middel helpt bij jouw wel maar hoeft bij een ander paard niet zo goed te werken.
Wat ik bedoel te zeggen is dat elke huid anders reageert op een zalfje ect.

Dus dat er niet tegen op te smeren valt is niet altijd een smoesje.
Bij jouw paard slaat het zalfje gelukkig goed aan........bij een ander niet.


dan moet je veel zalfjes proberen Knipoog Geheid dat je er 1 vind die helpt. En als je iedere dag smeert kan het bijna niet dat een paard dan nog zo erg schuurt. Scheve mond

malo
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:50

Als je de achtergrond niet weet moet je niet meteen oordelen. Ik denk dat dit paard inderdaad zomer eczeem heeft en ook al staat hij aan zee zal hij het blijven houden. Bij sommige paarden werkt geen enkel middeltje. En als het werkt is het maar van korte duur. Helaas is dat de tijd van het jaar.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:57

malo schreef:
Als je de achtergrond niet weet moet je niet meteen oordelen. Ik denk dat dit paard inderdaad zomer eczeem heeft en ook al staat hij aan zee zal hij het blijven houden. Bij sommige paarden werkt geen enkel middeltje. En als het werkt is het maar van korte duur. Helaas is dat de tijd van het jaar.

Precies. En buiten dat, is het ook niet echt netjes om een foto van iemand anders' pony op het internet te gooien en daarbij te vermelden dat de eigenaar niet goed voor zijn of haar paarden zorgt... >;)
Daarom een slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, sterregoud en 28 bezoekers