Afstammelingenkeuring

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Afstammelingenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 11:04

wij moesten gister met een 2-jarige A merrie naar de afstammelingenkeuing van de Welsh A hengst Ceulan Cariadog in Rossum, daar woont de eigenaar van de hengst. We zaten om 8 uur gisterochtend al in de auto en waren er rond tien uur. die eigenaar van die hengst (tevens een goede kameraad van mn pa) die zou de pony haar hoeven nog even bijwerken. Ik heb pony's klaargemkaat voor de keuring maar et begon pas om 13 uur! toen begon et eindelijk. er zaten superrrrrr mooie veulens tussen!
we gingen om half 3 ofzo naar huis omdat ik die avond ook nog moest rijden.

toen we thuis waren gingen we pony afladen en naar het land waar onze andere pony's staan om water te geven en toen snel eten. toen op naar de manege en toen zag ik dat zo'n heel groot paardenbedrijf in Drachtstercompagnie was afgefikt! die hele loods waar hooi ligt en de paarden staan. Er stonden ook 2 brandweerauto's nog te spuiten.
toen ik op de manege kwam hadden ze het er al over (manege zit er vlak bij) dat et gister al was gebeurt. De oorzaak is waarschijnlijk hooibroei geweest (wij blij dat we het hooi niet zelf opslaan). ze hadden ook de manegeeigenaar gevraagt of die er met de kraan heen wou om het hooi naar buiten te rijden. Hij zei dat ie gewoon moest overgeven van die lucht die daar hing.
Er is één paard dood en 2 zijn zwaar gewond.

ik moest dit even kwijt.

zijn er nog meer mensen die bij de afstammelingenkeuring zijn geweest?

groetjes klaas


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:07


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:09

klaasjuhhh schreef:
heel groot paardenbedrijf in Drachtstercompagnie was afgefikt!


Het valt nog onder Houtigehage Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:24

Aiai, wat zo'n brand niet allemaal doet he Scheve mond

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 22:08

ik las het net in de krant! ik heb me vergist, er was één paard gelijk dood en één heeft de dierenarts uit zijn lijden verlost.

er stond idd dat het in Houtigehagen was... OEPSIE:P

ik ben er net weer langs gereden en het stinkt er; dat wil je niet weten, krijg er gewoon een raar gevoel van...dat al die mensen daar in paniek waren geweest en dat er zelfs 2 paarden dood zijn! wat zal dat daar raar gegaan zijn!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 178 bezoekers