TIPS bij het bekijken van een nieuw paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:31

En als je bij een proffessionele stal komt, al helemaal niet doen Haha!
Die hebben het de hele dag door namelijk hartstikke druk, en zitten niet te wachten tot jij een keer komt.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:44

..en als het paard niet bij huis staat ook niet.

Gewoon niet doen dus.

Wat je wel kan doen is een keer bellen dat je in de buurt bent en of je even mag komen kijken. Maar dan moet je ook genoegen nemen met 'even kijken' (alleen even uit de stal halen, poetsen en/of longeren) als het zo uitkomt, want als eigenaar zou ik ook niet altijd op stel en sprong tijd vrijmaken zodat jij nog eens kan rijden. Zoiets kan ook gewoon niet uitkomen.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 13:00

Opzich goede tips maar sommige zijn ver gezocht. Vooral een uur van te voren komen of gewoon onverwachts komen stel ik niet op prijs. Wij hebben 2 pony's te koop gehad. Sommige mensen kwamen onverwacht ff aankakken op zondagmiddag...fijn, zit je in je witte broek lekker op de stoep komen er ineens mensen langs die graag even op de pony die te koop staat willen rijden. Toen ik zei dat ze ze haar best even mochten zien en aaien enzo maar ik geen tijd had om haar uit de wei te plukken en mee te gaan rijden waren ze nog best pissig en hebben niks meer van zich laten horen. Ja sorry hoor...
en als er mensen zomaar even achterom komen en de stal in gaan of naar de wei gaan zonder dan wij thuis zijn of het van te voren wisten heb je aan mij geen goeie Tong uitsteken

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:20

Jezus... ik schrik ervan wat een werk jullie ervan maken...

Hoe vaak gaan jullie eigenlijk kijken bij zo'n paard voordat je hem koopt?

Ik ben nog nooit vaker dan 1x wezen kijken, evt. op proef nemen, maar ook dat vaak niet..
Als die je aanstaat, goed loopt, goed springt en de keuring (kl. & rontg) goed is, dan is het toch goed?
Ik persoonlijk heb er niet zoveel problemen mee als het geen schaap is met opzadelen en dat soort dingen, maar dat zie je ook wel als je 1 keertje gaat kijken, en dat kijken met voertijd enzo vind ik helemaal overdreven...

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:22

Ben het met je eens Marieke! Heb zelf ook altijd paarden vrij makkelijk gekocht. Je hoeft meestal ook niet onverwacht te komen om een reeel beeld te krijgen. Gewoon je oren en ogen goed open houden.
Als verkoper ben ik ook niet gediend van mensen die plotseling op het erf staan - heb het wel een paar keer mee gemaakt en voel me dan ook wel een beetje beledigd.....Bovendien is het gewoon onhandig, als ik het druk heb is er weinig tijd om even rustig te praten en te kijken. Ik houd ook niet van mensen die direct alles willen DOEN met een paard, tenslotte is het tot het moment van verkoop gewoon mijn paard. Er zullen best rare verkopers zijn, maar er zijn ook rare kopers!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 01:06

casanova schreef:
meerdere kijkers per dag krijgen nooit een goede indruk van het paard,het is dan misschien al gereden waarschijnlijk.


Wel op een handelstal, (verschillende paarden) zo hebben wij eens 3 kopers door een misverstand tegelijk gehad (verschillende paarden) en ik was alleen samen met mijn vader. Daar stonden we dan mooi iedereen proberen bezig te houden en tegelijk een zo goed mogelijk beeld te geven. Scheve mond Kan écht erg vervelend zijn!

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:52

Vroeger kocht ik mijn paarden ook vrij vlot ging kijken en rijden dan soms nog eens terug om te rijden nam wel altijd een onafhankelijk iemand mee die er dan wat kritischer na kon kijken .
ben nu een stuk voorzichtiger geworden je koopt uiteindelijk geen pakje boter dus vind een hoop tips best waardevol die erbij staan.
het paard wat ik nu heb was ik al voorzichtiger mee stuk of 5x daar wezen rijden doordat we naar de vereniging moesten gelijk ook laadgedrag kunnen zien enz. had het idee dat ik er alles aan had gedaan om zo een goed mogelijk beeld van haar te vormen ben bedrogen uitgekomen is zeker wel een heel fijn paard om te rijden maar ze is steegs wil het erf slecht af (deed ze daar prima) keert dan om in de bak wil ze de hoeken niet door gaat hippen bokte in de galop en ga zo maar door niet echt het paardje dus dat ik dacht te hebben aangeschaft nu 2 jaar verder heb ik het meeste er wel uit maar ze wordt nooit zo als ik had gedacht dus hoe weloverwogen je ook een paard aankoopt garanties heb je nooit heb ik nu wel weer gemerkt.