Tjalko heeft een zomerkapsel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20696
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 14:52

Sily schreef:
Zeker nog nooit een echt mismaakt paard gezien?

Tenzij dit een grapje is vind ik dit een behoorlijk rare opmerking.
De manen zijn er af!!
Het is niet zo dat ze er een pot bleek overheen gegooit heeft en er een tinker van gebrouwen heeft ofzo.


dit had ik best weleens willen zien Clown

TamBrav
Berichten: 84
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:05

Ik vind dat ieder zelf moet weten wat hij bij zijn eigen paard doet. Ik hou zelf wel van lange manen en heb een KWPN´er met lange manen en krijg ook altijd daar weer commentaar op. Volgens mij is het nooit goed.
Moet zeggen dat ik het wel mooi vind staan hoor bij je Fries. En het zal vast een stuk makkelijker zijn, want lange manen zitten wel altijd in de weg dat moet ik toegeven. En je valt op je paard om zijn gedrag en karakter. En die veranderd niet als zijn manen veranderd worden.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:29

Ach, tjalko heeft een slanke lijn en is niet zo breed dus ik vind het best staan voor een fries.

Ik denk dat een brede fries met kortgewiekte manen minder zal staan.

c_alsemgeest

Berichten: 20696
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:46

nou Marijn je hebt iig wel wat losgemaakt bij de bokkers Clown

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:49

Pfff dat je het durft OK dan! Ziet er wel apart uit en past beter bij een sokloze fries denk ik Clown

Ik heb het ook overwogen bij Zorro, vooral toen ik hem idd voor de zoveelste keer nat van stal haalde.
Ik heb ze nu gevlochten en dat gaat een stuk beter Haha! Zorro's manen zijn iig niet zo lang als die van Tjalko waren dus we kunnen het met vlechten nog oplossen. Ik heb de moed nog niet om ze eraf te halen, het is zo'n mooie dikke lange bos...

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 15:51

Het is vandaag lang zo levendig niet meer als gister... Het wordt bijna saai nu.. Misschien dat ik van het weekend zijn staart op hakhoogte ga knippen ofzo... Of beter nog, stekels! Haha!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:53

Marijn4045 schreef:
Het is vandaag lang zo levendig niet meer als gister... Het wordt bijna saai nu.. Misschien dat ik van het weekend zijn staart op hakhoogte ga knippen ofzo... Of beter nog, stekels! Haha!


Cool

Foto Clown

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:54

Mooie sportieve look, hoor. Voorpluk ook nog op een nette lengte en hij ziet er uit om door een ringetje te halen.
Nu heb je ook niet meer die irritatie dat de manen helemaal om de teugelstops heen zitten gedraait en dat je met je vingers in z'n manen verward raakt.
Staart inkorten tot een handbreedte boven de kogels.

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:56

En zijn benen scheren. Dan heeft hij helemaal een sportieve look. En dan nog eens foto's plaatsen, want ik denk dat dat er heel mooi uitziet.

c_alsemgeest

Berichten: 20696
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:07

Marijn4045 schreef:
Het is vandaag lang zo levendig niet meer als gister... Het wordt bijna saai nu.. Misschien dat ik van het weekend zijn staart op hakhoogte ga knippen ofzo... Of beter nog, stekels! Haha!


of recht omhoog met wax... ziet die er iig altijd heel allert uit Tong uitsteken

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 16:09

eveline_B schreef:
En zijn benen scheren. Dan heeft hij helemaal een sportieve look. En dan nog eens foto's plaatsen, want ik denk dat dat er heel mooi uitziet.


Dat heeft hij al jaren tegen de mok (en omdat ik het zo wel zo makkelijk en mooi vind)...

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:11

Dat is niet zo goed te zien op de foto's.
Maar helpt dat wel tegen de mok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:13

volgens mij vind ie het zelf best lekker Haha!

En je had toch al een sportfries. Ik ben het er wel mee eens dat bij een echte Fries alles hoort te wapperen, maar het is wel erg bewerkelijk. Bovendien moet je er dan eigenlijk ook een Friese sjees achter hangen ipv erop te gaan zitten.

Tjalko, de eerste Turbofries zonder arabische inmenging Haha!

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 16:14

eveline_B schreef:
Dat is niet zo goed te zien op de foto's.
Maar helpt dat wel tegen de mok?


Volgens mij is dta het enige dat echt werkt... Ik heb het een paar keer laten groeien, maar zodra die haren langer worden dan 2 cm heeft Tjalko diepe kloven over zijn kogels van de achterbenen en mok in de kootholtes voor. Na 2 antibioticakuren en een keer bloedvergiftiging vond ik het wel welletjes.. Ik scheer nu gewoon elke 2 weken zijn benen en hij heeft geen enkel korstje meer!

Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 16:19

Zep schreef:
volgens mij vind ie het zelf best lekker Haha!

En je had toch al een sportfries. Ik ben het er wel mee eens dat bij een echte Fries alles hoort te wapperen, maar het is wel erg bewerkelijk. Bovendien moet je er dan eigenlijk ook een Friese sjees achter hangen ipv erop te gaan zitten.

Tjalko, de eerste Turbofries zonder arabische inmenging Haha!


Met een beetje fantasie (Yk dark Danilo)... Afbeelding

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:33

Ik vind het ook beter staan dan die ultra-lange en krullerige bos manen.
Waarom zou je elke dag liters Equistar moeten gebruiken om zijn manen te ontklitten, als het ook zo kan?!

Ik denk dat het met vlechten ook erg sjiek zal staan. Lachen

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:33

Goed dat je het gedaan hebt!
Met onze kortgewiekte arabieren krijgen we ook nog weleens mensen over ons heen, maar ik vind het bij onze paarden zoveel praktischer en nog mooier staan ook Haha! Bij die van ons heb ik het zelfs zo kort getrokken dat het overeind gaat staan Haha!
Veel plezier met de korte manen Haha!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:34

Eerlijk gezegd vind ik de lange manen op de 1e foto nogal mieterig staan. Kan ook komen doordat er een vlecht ingezeten heeft.
Het korte staat stoer, alhoewel ik zelf niks aan de voorpluk zou doen. Staat lekker eigenwijs zo (en geen vliegennetje meer nodig ).

Ik heb een kwpn'er met lange manen en alles d'r nog op en d'r aan en velen vinden dat ook niet kunnen.

En wat is er nou leuker dan een my little pony? Een levende my little pony! Clown

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:05

Lucien heeft zijn hele leven (iig zolang ik hem ken) al mok en hij vergaat van de jeuk. Als hij van mezelf was, had ik zijn sokken wel een keer afgeschoren om te kijken of het bij hem wel werkt. Maar friezeneigenaren geilen helemaal op dat haar. Die hebben liever een paard met eeuwige jeuk met sokken dan een jeukvrij paard zonder sokken.

Ik zal dat nooit begrijpen.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:17

eveline_B schreef:
Maar friezeneigenaren geilen helemaal op dat haar. Die hebben liever een paard met eeuwige jeuk met sokken dan een jeukvrij paard zonder sokken.

En dan vinden ze een Fries zonder sokken zielig en lelijk.
Liever een paard zonder sokken en ook zonder mok, dan een paard met prachtige sokken en daaronder een huid als het oppervlak van Mars.

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:47

Het staat wel COOL! haha...zelf zou ik het nooit kunnen, dus erg dapper van je! Mijn eigen haar vind ik al moeilijk om af te knippen!! Dat langere vond ik ook erg mooi, maar jij denkt tenminste nog aan je paard in de zomer! En het groeit altijd wel weer aan!!!!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:22

CarS schreef:
Ik twijfel nog steeds bij mijn Tinker......

Iedere dag denk ik " en nu gaan ze eraf" maar ik durf het tot nu toe nog niet.
Ik heb vorige week op een tinkerforum een fjordenlook gezien en dat stond zo schattig(mijn bolle schuurt ook nog en het is nu een ongelijk zooitje).
De hals komt mooi uit en ik zit niet meer vast onder het rijden(ik vlecht nooit)

Als ik dan weer een "kijk eens wat een langemanen topic " zie,heb ik meestal de kriebels om dat het van die verwijfde barbiepaarden zijn Bloos!

Ik wil het eigenlijk maar durf nog niet en waarom dat is....geen idee want ik zie alleen maar voordeel van korte manen.

*heeft schaar vast en legt schaar weer weg Clown *


Ben net klaar Bloos
Mijn Tinker heeft nu ipv een meter lange manen een geinig kort koppie(fjordenlook)
Ik was het ineens kotsbeu die manen en heb zonder pardon de schaar erin gezet........
Ik ben helemaal tevreden en heb geen spijt.

En nee ik zet geen foto op ''Bokt" Haha!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:41

hahaha, het haar eraf is in deze zomer Tong uitsteken Het werkt hier aanstekend Haha!
Nu maar hopen dat je er plezier van hebt! Maar dat zal wel lukken of niet?

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:23

Aaah , ik vind het wel leuk hoor. En ja, de voorpluk, moet ook wel wat af vind ik.. alleen niet recht af knippen DAT is pas lelijk!!!
Mijn haflinger had ook korte manetjes..iedereen dacht dat ze een fjord was..haha..maar achteraf wou ik ook wel weer lange manen..maar voor de zomer...is het vast lekker koel voor je beestje! Mooi paard trouwens! Kan ook SUPER lopen!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:25

Dioxide schreef:
En dan vinden ze een Fries zonder sokken zielig en lelijk.
Liever een paard zonder sokken en ook zonder mok, dan een paard met prachtige sokken en daaronder een huid als het oppervlak van Mars.


Ik had ook de sokken van mijn haf heel kort..een tijdje leek ze zelfs geen haf meer Bloos! Maar daarna liet ik ze wat groeien en gewoon goed bijhouden zodat ze niet erg lang zou worden..Ze kreeg volgens mij een keer mok en daarna niet meer