Tjalko heeft een zomerkapsel!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:15

Ahhhhhh Marijn,wat heb je gedaan Schijnheilig

Ik vindt wel dat je lef hebt hoor
Maar als zowel jij,als Tjal er happy mee zijn,is het helemaal goed toch Haha!
Ben uiteraard wel benieuwd naar de foto's van als hij helemaal "klaar" is.


LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:25

Ik vind dat je helemaal zelf moet weten hoe je paard voor de dag komt.
Ik vond de lange manen persoonlijk mooier (ze krullen alleen wat teveel op de foto) maar dat is gewoon mijn smaak en dat heeft niks te maken met dat lange manen bij friezen horen

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:39

Marijn4045 schreef:
Zal ik je overhalen???? Haha! nee hoor, je moet lekker doen wat je zelf wil en dan alleen als j ehet zeker weet. Maar ik weet zeker dat Par er alleen maar plezier van zal hebben als ze niet zo'n kleffe bos mee hoeft te slepen, voor haar hoef je het niet te laten.

De enige goede reden om een paard lange manen te laten heben, is dat je het ZELF mooi vindt! Het heeft geen enkel ander nut dan decoratie!
Ik heb me gelukkig nog nooit druk gemaakt om wat een ander van me zal vinden of wat hoort....



Hahahaha ik ben moeilijk over te halen hoor.
Maar denk er nog steeds over na.


Tegen de vliegen? Ammehoela, die komen wel af op het zweet dat onder die bos ligt *ja het is echt superdik* dus ze heeft er juist extra last van, ik smeer en doe elke dag.
En als ik het dan tegen de zweet in een hengstenvlecht doe heeft ze er nog weinig aan, daarbij dat als ik het niet regelmatig was het gaat jeuken en doen en daar is ze ook niet erg blij mee Haha!

De enige reden waarom die manen er nog steeds aan zitten is vanwege mijn trots, ik vind het zoooo mooi.
Maar ja, met de tijd gaan de sokken er ook vanaf, de staart wordt bij gewerkt etc.
Nu alleen nog moed verzamelen voor die manen, zal tegen die tijd maar geen foto neer zetten Tong uitsteken

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

josien78
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-01-04
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:59

Ben erg benieuwd hoe het er in het echt uitziet. Kom snel kijken. Tjalle zal er vast nog stoerder uitzien. Wel lef dat je het gedaan hebt. Dan maar geen carrousel rijden, toch.

Ooit heb ik mijn eigen droompaard!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30596
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:20

Mijn eerste reactie was wel een schrik reactie.

Ik vind lange manen zo mooi! Ik heb zelf een Haflinger met manen van een meter, echt geweldig om te zien. Dat ga ik er echt niet zomaar afhalen.
Mijn Welsh Cob krijgt alleen maar dunne maantjes naar mate ze langer worden, dus die zijn ook korter dan 'hoort'.

Maar als ik je Fries zo zie, vind ik het geweldig staan. Misschien niet zoals liefhebbers van het ras het willen zien. Het staat hem geweldig. Ik vind alleen dat je wel erg veel lef hebt, zoveel in 1x eraf, dat durf ik echt niet.
Dus wat mij betreft geen zonde, en het blijft een Fries. Sommigen mensen zeuren wel heel erg. Zo hoorde ik pas iemand die zich ergerde aan de winterharen, toen ik over scheren begon, vond ze het niets. Want dat kon niet bij een Fries zei die persoon. Dus dat paard staat in de winter uren nat, en heeft weinig energie om te lopen door de dikke vacht.
Maar ik heb zoiets een paard is een paard. En als het zo functioneler is, waarom niet?

Nogmaals het staat echt goed!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:36

zonde,je hebt je paard mismaakt

Wij hebben een nieuwe hobby.... paardenvoetbal... zie topic paardenvoetbal in haw

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:47

Had ik die lokken niet van je mogen overnemen?! Had ik ze er bij Zhanna aan vast kunnen knopen Knipoog Ik ben juist iedere dag weer aan het kijken of er niet een paar milimeter aan gegroeid is bij de manen van mijn friesje! Toen we Zhanna kochten had ze ong even lange manen als die van jou nu, maar ik blijf vinden dat lang bij een fries mooier staat, dus moeten ze lang. Nu ze aan het groeien zijn vraag ik me wel regelmatig af of het haar zodadelijk mooi gaat staan, lange manen... Maar ach, ik zie nu, ze zijn er zo weer af Knipoog

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

prompter

Berichten: 10943
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:10

Hihi, al 5 bladzijden, je hebt wel wat teweeg gebracht marijn *LOL*

Extremely rare and Beyond Compare

c_alsemgeest

Berichten: 20589
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:16

Avanti_haf schreef:
zonde,je hebt je paard mismaakt

dit vind ik dus echt de grootste onzin Rolleyes
Dan had Marijn met een boeren petje op en een sigaar in haar mond op zo'n friesche kar achter Tjalko aan moeten sjeezen?
want dat hoort ook bij een fries... zoals zovelen denken Tong uitsteken
tsja ik vind het erg kort zichtig als mensen denken dat een paard van een bepaald ras er maar naar 1 richtlijn uit mag zien...

mismaakt??? nou dat is hij dus duidelijk niet, ik vind het nog steeds een prachtige ruin
dus kom op overdrijven is ook een vak hoor Scheve mond

zo!

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:23

Ik lig hier helemaal dubbel door al die reacties.
Het staat hem goed...
geweldig OK dan!

Geniet nu, het is later dan je denkt

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:27

Tjee wat zitten veel mensen hier vastgeroest in vooroordelen zeg Haha!
Een fjord hoort volgens het stamboek ook keurig geknipt te zijn, maar toch zie je steeds meer fjorden met lange manen, geen haai die er naar kraait.
Stel dat ik mijn kwpn'er (sportpaardtype) nu eens een teddyvacht en lange manen liet krijgen...niemand die zich er druk om maakt.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 20:34

rixke schreef:
afgrijselijk gewoon! je moet het idd zelf weten,maar je had een verschrikkelijk mooie fries! denk dat menige friezenfan ,van wie zijn/haar fries korte manen had,zo met je met wilde ruilen!
eewig zonde!


Geloof me, die heb ik nog steeds hoor. Tjalko zijn looks en kwaliteiten zaten godzijdank niet in zijn manen!
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 10-08-04 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 20:45

Pff, ik heb de neiging om op alle reacties een tegenreactie te geven, maar dat lijkt me onbegonnen werk...

Ik zal het nog 1 keer uitleggen... Ik hou niet van friezen en zeker niet van friezen met veel haar... Ik heb Tjalko gekocht als jong dressuurpaard met veel uitstraling en een heel nuchter en eerlijk karakter. Dat het een fries is, a la. Het had ook een kwpn-er of duitser kunnen zijn als ik die eerder was tegen gekomen.

De reden dat zijn manen er niet eerder afgegaan zijn, is dat ik er een beetje huiverig voor was en dat ik de reacties van mijn omgeving 'vreesde'. Ik ben ontzettend blij dat ik het heb gedaan en vind het hem zelf vreselijk stoer staan. Ik ben absoluut nog trotser op mijn paard dan ik al was. En Tjalko voelt zich heerlijk zo!
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 10-08-04 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Live is what happens to you while you're busy making plans....

c_alsemgeest

Berichten: 20589
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:47

amen

Tong uitsteken

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:59

wow wat een verandering zeg!! wel super dapper... ik sta al te bibberen als ik de sokken van de pony van mijn vriendin moet knippen

maar het staat wel stoer en voor jou is het zeker een stuk makkelijker!! misschien moet ik die stap ook maar eens zetten

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:14

Wat een onzin allemaal
-->las net ook dat enkel friezen met korte manen mooi waren en adndere rassen niet.
Zazou had trouwens ook lange manen en heb ze eraf gedaan, ik zag liever de lange manen maar nu is het veel makkelijker en in de winter mag het weerlang zijn
heb je een foto waar je duidelijk zijn nek ziet? ben benieuwd wanneer er een stukje van de voorpluk weg zal zijn, nu ziet het er vrij raar uit Haha!
wel lekker fris!

0

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:34

Avanti_haf schreef:
zonde,je hebt je paard mismaakt


Zeker nog nooit een echt mismaakt paard gezien?

Tenzij dit een grapje is vind ik dit een behoorlijk rare opmerking.
De manen zijn er af!!
Het is niet zo dat ze er een pot bleek overheen gegooit heeft en er een tinker van gebrouwen heeft ofzo.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:39

Dat is nu echt een mooie fris kapsel!
Maar ik moet wel zeggen dat ik eerst dacht eigenlijk wel zonde. Maar hoe langer ik naar die lange golfjes manen keek hoe lelijker ik het ging vinden, beetje barbie achter. Knipoog

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:53

wil ik ook bij me haflinger doen, alleen ben ik bang dat iedereen dan denkt dat ze eczeem heeft

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:42

Marijn4045 schreef:
Die gaat er van de week voor een deel aan! Ik vind het nu geen porum!


Dat zou ik zeker nooit doen.... Zijn hoofd gaat er helemaal anders uitzien...
Ik vind ook dat het bij een Fries hoort, maar ja het is jouw keuze.

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 00:14

Eerste foto: een barbiepop, maar goed, daar heb jezelf ook heel wat voor moeten doen Lachen

2e foto: ik zou zelf de helft eraf geknipt/getrokken hebben.

Ieder zijn meug, veel plezier ermee

Nadien01
Berichten: 87
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 00:42

Had mijn haflingertje maar lange manen... Hij heeft zomereczeem en zo kort mogenlijk is een goede oplossing, ik heb het meteen geknipt toen het 'eczeem seizoen' begon, ik merk wel verschil, okee, ik heb nu ook goed spul (Fenonolf) maar de eczeem in zijn manen is verdwenen. Tenminsten minder geworden, vorig jaar had hij altijd bloed en grote harde korsten, nu heeft hij geen wonden maar wel een paar plekjes die beschadigd zijn, maar ja dat is natuurlijk geen ramp. We zielig dat hij nog wel jeuk heeft. Ik wou dat dat hele zomereczeem niet bestond....

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:54

Marijn4045 schreef:
Geloof me, die heb ik nog steeds hoor. Tjalko zijn looks en kwaliteiten zaten godzijdank niet in zijn manen!


hahahahahahaha en terecht!

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:40

Stoer Cool

זכור

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 13:52

Het staat hem echt goed, zoals ik al eerder zei! Ik vind hem qua bouw ook niet echt heel erg fries, als ik de foto's zie. Succes met je frisse Fries!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, carin0903, Juniores, Nele80, nick_en_ik, Symke en 15 bezoekers