Tjalko heeft een zomerkapsel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:30

Sily schreef:
Geweldig OK dan! Echt waar.

Moet eerlijk bekennen dat ik er ook aan gedacht heb met mijn haflinger, met deze hitte heeft zij er meer last dan plezier van, door de vliegenspray wordt het allemala vies en plakkerig dus om het mooi te houden kan ik dan elke dag wassen, sprayen en ontklitten.

Dus ik twijfel er ook nog aan....denk dat het voor Par zelf, net als voor jouw Fries het niet eens zo erg is....misschien zelfs wel lekkerder.

En net wat je zegt, hoe meer je eraan doet hoe dunnen ze worden, dus met de tijd was het toch geen porum meer geweest hoor Knipoog
Het is en blijft een gewone echte Fries


Zal ik je overhalen???? Haha! nee hoor, je moet lekker doen wat je zelf wil en dan alleen als j ehet zeker weet. Maar ik weet zeker dat Par er alleen maar plezier van zal hebben als ze niet zo'n kleffe bos mee hoeft te slepen, voor haar hoef je het niet te laten.

De enige goede reden om een paard lange manen te laten heben, is dat je het ZELF mooi vindt! Het heeft geen enkel ander nut dan decoratie!
Ik heb me gelukkig nog nooit druk gemaakt om wat een ander van me zal vinden of wat hoort....

Live is what happens to you while you're busy making plans....


Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:34

Citaat:
ik vind dit hem ook leuk staan, en idd nog iets minder voorpluk en dan is het helemaal af...

ik vind het zelf ook niet mooi van die paarden die altijd maar met vlechten lopen...

ben benieuwd naar de foto's als de voorpluk is bijgewerkt Lachen


Ik heb morgen les en als het me lukt om voor die tijd zijn voorpluk te fatsoeneren, zal ik Coby10 vragen foto's te maken.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:37

Citaat:
De enige goede reden om een paard lange manen te laten heben, is dat je het ZELF mooi vindt! Het heeft geen enkel ander nut dan decoratie!


In de zomer is het ook erg handig om de vliegen weg te jagen Clown

Eerlijk gezegd vond ik de lange manen mooier staan bij je paard, maar ik kan me voorstellen dat je er genoeg van had. Er gaat idd een heleboel tijd in zitten om ze netjes te houden.

Gillian

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:40

Mijn draver heeft dunne manen, dus daar wordt het niet warm onder. Vlechten vind ik zelf niks, ik kan me voorstellen dat je het eraf haalt als het bloedheet wordt eronder of als het altijd in vlechten moet.

Maar mijn stoere hengst met vlechten Cool - no way Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:45

Citaat:
Maar mijn stoere hengst met vlechten Cool - no way Haha!

Ook niet met paarse elastiekjes, promptertje? Tong uitsteken

Gillian

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:47

Super! Lekker doen wat je zelf wil en wat je denkt dat goed is voor je paard (maar dat had ik in je vorige topic ook al gezegd).
Ik vind het helemaal niet zo slecht staan, het mag van mij zelfs nog een stukkie korter, het is nu zo'n tussenlengte. Ook met de voorpluk zou ik niet te zuinig zijn, hij is wel erg bruin in de punten.
Maar ja, ik houd nu eenmaal van kort en glad en zeker bij jouw model fries vind ik het zeker niet misstaan.

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:51

Hoe ga je het nu op wedstrijd doen? Knotjes neem ik aan? Lijkt me echt gaaf bij hem staan! Moet je wel een keer foto's van plaatsen he??!!!

Mijn motto: Eerlijkheid duurt het langst zowel bij mensen als bij dieren
Op zoek naar een fotograaf in Zuid Holland? Ik doe dieren-, bruids-, portretfotografie enz...!
Vraag naar de mogelijkheden!

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:52

Ann schreef:
Ook niet met paarse elastiekjes, promptertje? Tong uitsteken


Zelfs voor paars maak ik geen uitzondering Haha!

(Voor de niet-ingewijden: mijn hengst heet Purple Rain)

Extremely rare and Beyond Compare

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:01

Mijn 1e gedachte: SCHRIK

Mijn 2e gedachte: Groot gelijk dat je het hebt gedaan. Ik erger me ook regelmatig aan Fedde's manen (en die zijn niet half zo lang als die van Tjalko). Altijd zweterig eronder, altijd zooi erin....

Mijn 3e gedachte: Ik vind het heel mooi staan. Ik ben benieuwd hoe knotten erin staan (in combinatie met het hoofdstel met gouden randje dat ik ook heb)

Mijn 4e gedachte: Fedde, watch out!

Don't dream your life, live your dreams!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 14:12

gabyfedde schreef:
Mijn 1e gedachte: SCHRIK

Mijn 2e gedachte: Groot gelijk dat je het hebt gedaan. Ik erger me ook regelmatig aan Fedde's manen (en die zijn niet half zo lang als die van Tjalko). Altijd zweterig eronder, altijd zooi erin....

Mijn 3e gedachte: Ik vind het heel mooi staan. Ik ben benieuwd hoe knotten erin staan (in combinatie met het hoofdstel met gouden randje dat ik ook heb)

Mijn 4e gedachte: Fedde, watch out!


Hé, nog een afvallige frieserik! Ik wist wel dat ze bestonden! Scheer dat ook meteen zijn sokker eraf, dat scheelt een hoop mokzaljes en antibiotica kuurtjes...

Ik start 3 oktober pas weer en als ik er dan fatsoenlijke knotten in krijg (het zijn vreselijk dikke manen en eigenlijk iets te kort om knotten te maken, maar ik heb nog 2 maanden...), dan komen er zeker foto's!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:19

Marijn4045 schreef:
Hé, nog een afvallige frieserik! Ik wist wel dat ze bestonden! Scheer dat ook meteen zijn sokker eraf, dat scheelt een hoop mokzaljes en antibiotica kuurtjes...

Ik start 3 oktober pas weer en als ik er dan fatsoenlijke knotten in krijg (het zijn vreselijk dikke manen en eigenlijk iets te kort om knotten te maken, maar ik heb nog 2 maanden...), dan komen er zeker foto's!


Weet je, ik zou best willen.
Maar Fedde is van mijn moeder, en zij raakte al in paniek toen ik te kennen gaf hem te willen laten scheren ("je laat toch niet zn sokken eraf knippen" Nagelbijten / Gniffelen )
Hij heeft momenteel geen problemen met zn sokken, maar heeft een huid als de Rocky Mountains zitten daar, want hij heeft wel erge mok gehad.
Hij is ook wel minder rijtypisch als Tjalko hoor.
Ik denk dat ik het moet houden bij de hengstenvlecht en het knotje in zn voorlok....
Maar ik geef jou groot gelijk!

Don't dream your life, live your dreams!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:28

Hihi, stoer! OK dan!
Ik vind lange manen bij Friezen ook alleen maar mooi, als ze mooi uit de klit zijn en niet zo strengerig! Soms ziet lang haar bij een Fries er een beetje slordig uit vind ik Scheve mond Dan is het echt zo'n half half kapsel Haha!

Mijn appaloosamerrie heeft ook lange manen (40-50cm) maar ik begin er steeds meer aan te denken om het op handbreedte te trekken of een fjordenkam te knippen Schijnheilig Dat gelige en ongekamde slierterige haar staat vaak zo onverzorgd Lachen

Ohja, en waarom dun je de manen niet iets uit? Dan kun je er veel beter knotjes in zetten

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:39

Ann schreef:
In de zomer is het ook erg handig om de vliegen weg te jagen Clown



Hmm... betekent dat dat we onze KWPNérs met manen netjes op handbreedte gigantisch aan het mishandelen zijn, om nog maar te zwijgen van fjorden etc? Haha!

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:40

Marijn4045 schreef:
Ik heb morgen les en als het me lukt om voor die tijd zijn voorpluk te fatsoeneren, zal ik Coby10 vragen foto's te maken.


Of course. Ik help je woensdag wel met de voorpluk. ik ben nl. heeeeeel handig met de schaar.... Haha! Donderdag komt de update! Haha!

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:43

Ooooh verschrikkelijk!!! Vreselijk zonde.... Huilen Huilen Huilen Huilen

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:57

hahha,geweldig,mijn merrie heeft zulke manen door de maanexeem,alleen zijn ze nu aan het groeien,maar ik heb hetzelfde met mijn andalusier gedaan, ook zijn manen getrokken...
staat veel netter...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:00

Wilde paarden vroeger hadden toch geen eens lange manen? Kijk maar naar de Prezwalki's (oid Haha!) en de Zebra's hebben toch ook geen manen Tong uitsteken Tja IJslanders hebben wel weer lange en dikke manen, maar in IJsland heb je volgens mij haast geen vliegen in die kou Tong uitsteken

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:01

OMG!!! ik zie dit topic nu pas... was wel even schrikken hoor voor mij Haha!

maar voor Tjalk is dit veel lekkerder... en het staat hem zeker wel stoer hoor

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:12

wat jammer het is harstikke mooi zo lang maar idd er gaat wel ongelovelijk veel werk in zitten..
maar bij een fries tjaah, ik vin dat korte toch niet zo heel mooi hoor
maar ja het groeit wel weer aan maar toch dat duurt wel lang..

Ivana (Atleet x Renovo), Z1 - Drachtig van Dante U.S
Zensation (v.Scandic), Z2+2 - *Verkocht* Whitney (v.Gribaldi), *Verkocht*
"Hoe meer kwaliteit het paard heeft, hoe meer kwaliteit hij van de ruiter eist."

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 15:16

magic_lover schreef:
maar ja het groeit wel weer aan maar toch dat duurt wel lang..


Waarom zou het in godsnaam weer aangroeien?? Zolang ik een schaar en trekmes bij de hand heb, geef ik die manen weinig kans hoor! Haha!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:17

ja dat is zo maar mocht je er ''spijt van krijge'' Knipoog

Ivana (Atleet x Renovo), Z1 - Drachtig van Dante U.S
Zensation (v.Scandic), Z2+2 - *Verkocht* Whitney (v.Gribaldi), *Verkocht*
"Hoe meer kwaliteit het paard heeft, hoe meer kwaliteit hij van de ruiter eist."

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:24

z'n gespierde nekje komt nu wel beter uit Haha! Tong uitsteken

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Tancreda4

Berichten: 24014
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:33

Haha, je hebt het toch gedaan!! OK dan!

Ik vind het echt leuk staan, weer eens wat anders!! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet als het helemaal af is, en zijn voorpluk ook gedaan is Lachen

Een fries zonder lange manen geen fries vind ik een eheeeel foute uitspraak Scheve mond Gelukkig ben ik daarmee niet de enigste zo te lezen Haha!
Vind het echt heel leuk dat je het hebt gedaan Lachen

Weer eens wat anders!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:43

Ik schrok er eerst wel even van, maar bij nader inzien vind ik dit echt gaaf staan. Als je zijn voorpluk hebt gedaan ga je dan zijn staart ook op "warmbloedlengte" inkorten? Dat lijkt me helemaal prachtig. En hem dan gewoon invlechten op wedstrijden. Ben ik benieuwd hoe dat eruit ziet.

Ik herinner me een plaatje in een heel oude Phryso van een fries die Prix ST Georges liep ofzo. Die hadden ze ook als ieder ander paard getoiletteerd. Dus manen, staart en benen keuring bijgewerkt. Dat zag er best gaaf uit.

De meeste friezeneigenaren krijgen een beroerte als ze zien wat jij gedaan hebt. Als hun fries schuurt doen ze er alles aan om de laatste paar haren te behouden. Lucien heeft 2 jaar rondgelopen met alleen 1/3 deel manen aan de voorkant, omdat hij de rest afgeschuurt had. Als het aan mij had gelegen dan had ik de rest van de manen er zelf afgehaald.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:08

Ik twijfel nog steeds bij mijn Tinker......

Iedere dag denk ik " en nu gaan ze eraf" maar ik durf het tot nu toe nog niet.
Ik heb vorige week op een tinkerforum een fjordenlook gezien en dat stond zo schattig(mijn bolle schuurt ook nog en het is nu een ongelijk zooitje).
De hals komt mooi uit en ik zit niet meer vast onder het rijden(ik vlecht nooit)

Als ik dan weer een "kijk eens wat een langemanen topic " zie,heb ik meestal de kriebels om dat het van die verwijfde barbiepaarden zijn Bloos!

Ik wil het eigenlijk maar durf nog niet en waarom dat is....geen idee want ik zie alleen maar voordeel van korte manen.

*heeft schaar vast en legt schaar weer weg Clown *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annuuuhh, Anomien, Avatar22, DanaxxLester, iphyn, Jet, Marlou91, mylittlejoy, Nientsje, shaddy82, SylS, YandexBot en 114 bezoekers