Dag van het Groninger Paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Dag van het Groninger Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 00:08

Nadat c.v.d.k. Hans Alders de dag had geopend (en daarbij beloofde minister Remkes de Groningers als politiepaarden te zullen tippen) kon het festijn in Leek vandaag losbarsten. Er viel te genieten van veel verschillende optredens met een fiks aantal Groninger paarden. Een hoop facetten van de paardensport werd op kunstige wijze belicht en de paarden gedroegen zich voorbeeldig. Gelukkig was er dan ook veel publiek op het evenement afgekomen.

Ondanks het gebrek aan training ging de springclinic met Prelude (de clinic die ik eigenlijk met Hercules zou doen, maar hij raakte geblesseerd) super. Vlak voor het springen raakte ik aan de praat met een amazone die ook wel wilde springen en zo gingen de werkende mama`s Prelude en Christina samen de springring bestormen. Voor het publiek zijn twee paarden in de ring natuurlijk veel interessanter dan één, dus dat kwam goed uit. De geweldig ervaren parcoursbouwer/ instructeur bracht een puike clinic en de paarden deden uitmuntend hun best. OK dan!

De combi-race ging voor ons ook prima. Voor het eerst in twee jaar stond onze merrie weer voor een wagen en mijn vader racede haar zo tussen de kegeltjes door. Eigenlijk gingen alle onderdelen goed. Het is fijn om bevestigd te zien dat we TWEE zulke veelzijdige schatjes hebben. Lovers


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:11

Die ouwe trouwe paddy Lovers Super beest!!! Zo moeder zo zoon, toch?! Ben benieuwd hoe Herc het zaterdag gaat doen... (als het weer ok blijft)... Hij is toch weer helemaal ok?!

:){

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:18

Sh#t. Scheve mond Ik dacht dat het volgende week was. Scheve mond

Verdrietig

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:32

heeeey super zeg!.
Janneke heeft me telefonisch even op de hoogte gehouden aan het einde van de dag.
Hesta was geblesseerd bij haar dressuurproef dus heeft (marieke ? ) met Mats gereden en dat ging zonder te oefenen ook erg goed hoorde ik.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marinx
Berichten: 113
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Bij Duitse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:32

Hey Ingeborg, goed dat Paddy weer als vanouds door de ring vloog!

Tudeluu, Madeleine*

To bok or not to bok... that`s the question Lachen

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 17:37

Nimber schreef:
Hesta was geblesseerd bij haar dressuurproef dus heeft (marieke ? ) met Mats gereden en dat ging zonder te oefenen ook erg goed hoorde ik.


Marieke Kalk! Tenminste, dat denk ik. Zij moest nl op een ander paard dan gewoonlijk. Haar moeder kwam bij onze trailer staan, ze zocht het 'reservepaard' waar Marieke op moest. Was erg gezellig, hoewel dit één van de eerste GP-dingen was waarbij ik hooguit de helft van de mensen kende.

We zijn trouwens nog op tv geweest en (ons eerste fokproduct) Lovers Lucas (=Lord van het kanon) stond in de krant!

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 67 bezoekers