dierenbeul?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:17

Ik rijd met deze hitte nu 's ochtends heel vroeg.. Maar dat is meer voor mijzelf dan voor mijn paard, want die staat op het heetst van de dag gewoon in de felle zon Haha! Terwijl ze wel in de schaduw kan staan Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:04

Ik had gistermiddag les een half uurtje. Dat kon Sikiley makkelijk hebben hoor! Ik spoel haar daarna heerlijk uitgebreid af, ook om te voorkomen datalle horzels haar opeten omdat ze zo'n zweetlucht heeft Knipoog
Ik rijd liever 's avonds, maar dat is nu zo onvoorspelbaar! Dan is het om half 11 nog licht en dan is het om kwart over 9 al donker Boos!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 13:20

ik kon alleen gister niet savonds rijden omdat ik de hele dag moest werken maar ik wilde hem wel laten lopen omdat hij al een paar dagen stil stond!

Ik ben gewoon rustig aan begonnen, heb misschien een half uurtje gereden en daarna lekker af gespoten dus was eigenlijk weinig aan de hand Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 13:53

Gail schreef:
Die paarden in Athene moeten straks bij misschien wel 40 graden op topniveau presteren.


Dit was ook mijn eerste gedachte!
Verder ga ik met het warme weer ook liever 's avonds rijden of in de binnenbak (daar is het koeler omdat de zon er niet pal opstaat).

Maar opzich moeten de paarden er gewoon tegen kunnen om met dit weer te werken.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 14:01

dat denk ik dus ook maar als mensen je dan een dierenbeul gaan noemen begin ik toch wel even na te denken of het niet echt zielig is!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:05

Gewoon laten zeiken hoor, kom op zeg, als je dan al en dierenbeul bent!!
Bij Amber in de buurt zijn wel eens van die meiden bezig die de hele godganse middag rijden en springen en gek doen met dit weer... En maar met de zweep slaan als de paarden echt geen zin meer hebben... Kijk, dat vind ik dierenbeulerij!

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 14:39

Ik vind het ook niet zielig hoor, die paarden kunnen wel tegen een stootje, en daarbij, jouwe is nog jong, heeft niet hard hoeven werken en heeft nog een douche gehad ook, dus hij heeft nog niets te klagen over dat ene halfuurtje lopen in de middag. Ik heb altijd les om kwart voor vier, het is dan nog wel heet, maar het heetste van de dag is dan wel al voorbij, dat is tussen 12 en 3 uur. Ik ga ook meestal dan niet naar mijn verzorgpony, meestal sochtends of laat in de middag, maarja, ieder zijn keuzes he

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 17:25

Ik heb laatst met dit warme weer wel in de middag gereden (<- Lees alleen stappen Knipoog )
We reden lekker koel onder de bomen door zodat we allebei het niet zo heet hadden.
Ik dacht zelf dat dit lekkerder was voor Odin, dan in een bak te staan met amper schaduw..

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:04

runningkawa schreef:
Ik moet gewoon als het heet is werken in kas, mag niet wachten tot savonds 8 uur, of stoppen voor 10 uur.
Ben ik nu een mensenbeul?


Nee, je baas wel, jij wordt afgebeuld ~~}> .

Ik volgende week ook weer, de vakantie is voorbij Verdrietig

Verder kun je idd met deze warmte gewoon rijden, alleen houd wel rekening met de warmte. Vraag dus niet het uiterste van je paard. Zelf rij ik nu liever ook niet overdag, maar vandaag kon even niet anders. DUs heb ik even een lekker rustig stapritje gemaakt zonder zadel.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 20:11

Sikiley MOET afvallen, dus als ik kan rijden doe ik dat, ook als dat alleen 's middags kan... Zit zelf liever ook in de schaduw ipv in zo'n lange strakke rijbroek, maar een te dik paard (met alle mogelijke gevolgen van dien) is ook niet alles!
Ik heb dus vanmiddag 'de dierenbeul' uitgehangen Clown en Sikiley gereden.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 12:04

Jha ik vind zelf ook dat die mensen die mijn een dierenbeul noemen erg snel beoordelen, ze weten niet eens van de hoed in de rand!

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:06

Ja, idd, mensen oordelen zoo snel.
Zie je het voor je: Athene, 45°, Anky zegt: Ja, hallo, ik doe nu even niet mee hoor! Dan denkt iedereen dat ik een dierenbeul ben... Knipoog
Hahaha.
Maar mensen hebben zo snel een oordeel klaar:
"Jij doet gemeen (ik rij met sporen van 4cm, omdat Luna anders donders snel doorheeft dat ik zonder sporen rij)"
Right...
En dan denken dat ik dat doe om Lun te pesten ofzow Verward

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 10:10

nee je bent helemaal geen dierenbeul. maar met het warme weer laat hem ook niet keihard werken toch?? dat kan jij ook niet aan met dat weer. je paard heeft beweging nodig. ik rijd mijnpaard ook, ook al is het maar 10 minuutjes. de andere dag laat ik m lekker rustig los in de bak. maar je bent geen dierenbeu hoor!!!!

malo
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:50

je kan gewoon rijden hoor met dit weer. maar als je s'avonds kan is dat natuurlijk wel fijner en niet alleen voor je paard maar voor jou ook.Zolang je maar niet teveel van het beest vergt is er niets aan de hand

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:15

ik rijd ook gewoon hoor..maar wel s'morgens vroeg (of s'avonds)
en dan maar 'n half uurtje/drie kwartier
daarna gewoon lang uitstappen en afspuiten

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 17:55

neej ik verg heel weinig van hem!

Het is niet meer als een paar rondjes stappen, draven en gallopperen en af ent oe een kleine oefening voor de rest niks..

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 19:15

toen ik naar het water ging, zag ik in een wei alle paardjes daar vrolijk achter elkaar aaan hupsen. waren heel blij aan ut spelen. en het lijkt mij dat je snel zat doorhebt of ze het er moeilijk mee hebben of niet.

ikzelf rijd of heel vroeg of heel laat s avonds (en dan nog kijk ik hoe warm het is, anders zweten we ons te pletter :d )

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:32

ik kijk altijd een beetje uit met die hitte.
Vorig jaar in (als ik me niet vergis) Wierden tijdens een wedstrijd een paard dood zien vallen van de hitte.
Zo erg om te zien, hij viel zo de dranghekken in, krabbelde nog een paar keer op..viel en was dood.
Dat overkomt mij niet...ik ga wel 's avonds.

Maar ik denk dat als je een beetje rustig aan doet en niet te veel vraagt dat je best kan rijden met die hitte.
dus....je bent geen dierenbeul!

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:23

Tja, ik voelde me zelf ook wel een dierenbeul een paar dagen geleden. Ik had 2,5 uur gereden met mijn verzorgpony, op t heetst van de dag!
Maar ik heb eigenlijk maar 20 minuutjes daarvan gedraafd of gegaloppeerd, de rest alleen maar gestapt

En daarna kreeg hij van mij een lekkere douche

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:36

Als je rustig aan doet vind ik dat je geen dierenbeul bent. Een dierenbeul vind ik pas, als iemand regelmatig zijn paard keihard met de zweep slaat, omdat ie niet doet wat ze wil. Boos! Bedoel ik niet 1 keer. Dat is pas dierenbeulerij!

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:15

Ik vind je ook geen dierenbeul hoor, als je het maar rustig aan doet Lachen .

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 23:43

Ik heb gistermiddag gesprongen om 2 uur. Ben ik nu een dierenbeul?

Ik denk dat ik het 100x zwaarder had dan dat paard, maar ik vind dat zowel ik als mn paard daar tegen moeten kunnen. Op wedstrijd is t ook niet altijd beneden de 20 graden

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:19

Ik zelf rij mijn paard in de avond,als het wat afgekoelt is.
Heel zelden rij ik met deze hitte overdag,kan ik zelf ook niet goed tegen Haha!
Als ik dat wel doe,hou ik zeker rekening met hoe inspannend het voor mijn paard is.
Dus ik vraag geen extreme dingen van hem.
Ik stap dan meer dan normaal Cool

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:54

Als je een dierenbeul bent als je met deze hitte rijdt, dan heb ik het afgelopen weekend heel wat dierenbeulen gezien. De wedstrijden gingen namelijk gewoon door en ik heb niemand gehoord die afbelde omdat het te warm was. Ik heb ook gewoon gereden. Ik heb er wel rekening mee gehouden door heel kort in te rijden en in de proef niet het uiterste te vragen. Verder had ik de mazzel dat ik al om 10.00 uur moest rijden. Maar als ik om 13.00 uur had moeten rijden had ik het ook gedaan hoor. Natuurlijk is het warm, maar als je met beleid rijdt is het best te doen. Als het echt niet anders kan rijd ik dus wel met deze hitte. Natuurlijk probeer ik wel op koelere tijden te rijden, 's ochtends vroeg of 's avonds laat, als het mogelijk is.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:38

korlin schreef:
:( jij bent geen dierenbeul! maar het kan wel vervelend zijn voor het paard dat het zo warm is en ook nog hard werken.
als ji dat moest doen vond je dat denk ik ook nbiet egt leuk!

dit is mijn mening hoor. Cool
doei doei! Cheese!


Ze zal vast geen z proefje gaan oefenen, dus het ken geen kwaad hoor Lachen
Ze kunnen vast wel een beetje lopen !

Zelf rijd ik meestal s`morgens voor half 11, en savonds naar 9 uur.