Laat verslagje van de keuring van Lisa

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Laat verslagje van de keuring van Lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 16:24

Afgelopen zaterdag was de Dag van Gelders Paard in Hengelo (GLD).
We hadden Lisa ingeschreven voor het sterpredikaat, een dressuurproefje en bestgaand onder het zadel.
Om 12:10 zou ze de ring in moeten voor het sterpredikaat en om 11:00 waren we op het terrein.
Alles even bekeken, de voorbrenger opgezocht om te zeggen waar en hoe laat ze moest lopen, aangemeld bij het secretariaat, enz..
Om 11:45 Lisa uit de trailer gehaald voor de "finihing touch" en om 12:00 naar de ring, waar we direct weer werden terug gestuuurd omdat het al een uur uitliep Scheve mond

Me dus maar even bij de dressuursecretariaat gemeld dat ik graag als laatste wilde starten omdat ze eerst de ring nog in moest, dat was gelukkig geen probleem.
Ondertussen liep het steeds meer uit en bijna 2 uur te laat mocht ze dan eindelijk van de wagen af.
Ze liet zich goed zien, stapte mooi ruim en draafde echt super.
Bij het rondstappen werd ze op kop geplaatst en ik dacht dat we het sterpredikaat binnen haddden.
Helaas besliste de jury anders, ze vonden haar een "randgeval", mooi model en goede beweging maar net te kort in de rug, iets onderstandig en wat week gekoot.
Met het onderstandig ben ik het volledig eens dat is ze ook, maar haar rug vind ik lang zat voor een paardje van 1.65, anders wordt het zo'n teckel, en ook het week gekoot zijn vind ik erg meevallen, ze veert mooi maar zakt zeker niet door.

Ondertussen zat de dressuurjury nog steeds te wachten, de laatste starter was al een tijdje geleden en ik had eigenlijk verwacht niet meer te zullen starten, maar omdat de jury zo aardig was geweest te wachten in zulke hitte toch maar snel het zadel erop en in draf de ring in.
Op dat moment besloot Lisa dat het echt genoeg was geweest voor vandaag en gooide haar kont tegen de krib.
Geen WP dus deze keer en ik heb haar maar direct afgemeld voor het bestgaand onder het zadel omdat ik er niet echt zin in had om op de achterbenen door de hoofdring te huppen Haha!
We zijn dus lekker naar huis gegaan, hebben Blue opgehaald in Elspeet en de volgende dag ben ik lekker met Jantina naar Ameland gegaan.
Foto's van de keuring komen nog, we hebben foto's gemaakt met de spiegelreflex en de rolletjes moeten nog ontwikkeld worden.
Foto's/verslagje van Ameland staan al op ITP.
[ITP] Jantina op de Veluwe & Ilindra op Ameland


Dees

Berichten: 18873
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:31

Nou ja, dan maar geen ster. Jij hebt er een mooi peerd aan!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 18:58

Hehe, daar is het verslag. Ik zat er al op te wachten Tong uitsteken

Jammer dat Lisa het sterpredikaat niet heeft gekregen.
Kan de weegschaal een volgend jaar niet naar de andere kant doorslaan omdat ze haar een 'randgeval' noemden?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:30

In de Paardenkrant stond gisteren het volgende: "Bij de stamboek merrie's geen graadverhogingen, ze kwamen vaak op onderdelen tekort.

Belker

Berichten: 15249
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:30

Dta is jammer. Het doet niets af aan Lisa. Het is en blijft een hele mooie aparte merrie.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:01

Wat jammer Ilindra, zo is het ook altijd wat met die keuringen he...

Ben beniewd hoe ze IRL is Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:08

Jammer zeg, het is ook altijd maar weer afwachten.
Ik kan me voorstellen dat het een lange dag geworden is zo.. pfff

Volgend jaar weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:16

Tigger schreef:
Volgend jaar weer?


Niet met Lisa, die krijgen we er niet beter voor dan ze nu stond en bovendien is ze drachtig van een IHW hengst.
Maar hopelijk wel met het A veulen van Ilindra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:31

Mijn paard heet ook Lisa Lachen

(dat wilde ik ff kwijt Tong uitsteken)

Konijntjuh

Berichten: 256
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:51

jammer dat je geen ster kreeg zeg!

Lovers You're like a sexmachine Lovers

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:45

Tsja, ik denk toch dat die gasten van het KWPN geen raad weten met haar Groningse brandmerk.
Dan wordt het allemaal net ff te moeilijk voor ze.
Maar het is wel waardeloos natuurlijk, en het slaat nergens op.
Jammer, want het is een prima merrie.

Goedgekeurd onderschrift :)

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 05:57

Ilindra schreef:
Niet met Lisa, die krijgen we er niet beter voor dan ze nu stond en bovendien is ze drachtig van een IHW hengst.
Maar hopelijk wel met het A veulen van Ilindra.


Dan moet het vast goed komen!
Spannend alweer

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 06:21

Hè wat zonde zeg. Scheve mond Zit je dan met je prachtige merrie. Soms snap je inderdaad niks van die jury, zeker omdat jullie vonden dat ze erg goed ging.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 07:57

Het blijft toch altijd een persoonlijk mening,dat zie je ook op de hondententoostellingen,maar ik vind haar een mooie merrie

Paardentaxi Zeeland

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:52

En ze liet zich zo mooi zien!! Ik ben dan ook erg benieuwd naar de foto's, want ster of geen ster, ze blijft een hele mooie merrie!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:24

Ik vind het zonde. Had ze wel een eerste premie?Nouja ze stond iig op kop en was de beste als ze dan al een randgeval was, was de rest helemaal niet veel soeps.

zonde van het bestgaand en je proefje. Je wilde ustinov eerst ook starten toch?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:35

Jammer dat ze geen sterpredikaat kreeg. Volgende keer misschien?

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 16:46

Zonde zeg!
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze ster zou worden, vind het een mooie merrie en op de foto's van de laatste tijd vond ik haar nog weer mooier geworden dan toen ik haar vorig jaar gezien heb.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Moonlight17, rien10, Schrompeltje, sterregoud, tienus63, Vagabondo, vilheide en 20 bezoekers