oudere merrie wel erg lekker in haar vel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

oudere merrie wel erg lekker in haar vel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 21:18

Jaja mijn Rientje valt wel tot de catogarie oudere merrie's qua leeftijd... maar verder is ze het daar helemaal niet mee eens Vork

Na een weekje of twee geleden een miskraam te hebben gehad ging de revalidatie zeer snel, zelfs de veearts vond haar heel snel opknappen na wat ze had meegemaakt Lachen
Maar nu een tijdje verder zit mevrouw blijkbaar zo lekker in haar vel... soms tot vervelends toe Haha!

Bijvoorbeeld zitten echt overal en in alle bakken bakkabouters Bloos!
En wat kan je nou beter doen tegen die rotzakjes doen dan hard springend door de bak heen scheuren? Om vervolgesn door je mens in te worden gehouden (heel kinderachtig Rolleyes ) wat dan resulteerd in een mooie galop op de plaats Pling
(gelukkig dat madam lekker licht in de hand is als ze zo'n rare kronkel heeft Clown andes trekt mijn ruggetje dat niet Scheve mond )

Verder zitten die boskabouters haar ook steeds lastig te vallen die lopen trouwens ook bij ons op het erf... een wandelingetje naar de bak of stapmolen resulteerd er meestal ook in dat ik een wilde arabische hengst lookalike naast me heb hupsen Haha!

En tsja op stal... met het poetsen kan je natuurlijk lekker je baasje af en toe een duwtje geven, stiekem het touw vastpakken en lekker je buren pesten

En dit alles doet ze echt puur uit vrolijkheid en baldadigheid... ze trekt de laatste tijd eigenlijk ook alleens maar zo'n overgeconcentreerd happy koppie Clown
Het is zelfs al een paar keer voorgevallen dat ik boze blikken toegeworpen kreeg omdat mijn knollie de andere paarden een beetje opfokt in de bak Bloos *sjorrie* Bloos
Vind het echt geweldig dat ze zo lekker in haar vel zit na wat ze heeft meegemaakt en hou oud ze is (26) maar af en toe kan ik haar wel wat doen hahaha

Zijn er nog meer van die hyperactieve bejaarden hier op bokt?

Haha!:D:D

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-04 21:20

en met de laatste zin bedoel ik natuurlijk paarden hè? Bloos!

Clown

findi

Berichten: 755
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Oostrozebeke, W-VL Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 23:49

haha grappig verhaal, en nee
de meeste paarden die ik ken van die leeftijd zijn toch 'iets' rustiger dan de joune
nog veel geluk ermee

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 00:44

ja dankje Haha!
Tsja alle paarden en pony's bij ons (en geloof me dat zijn er heel wat Clown )
Die rond dezelfde leeftijd zitten zijn idd veel rustiger... daarom dacht ik... laat ik het eens op bokt vragen Haha!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 01:13

Thomas is 20 maar in zijn hoofd nog zowat jaarling.
Hij zit vol energie en vindt alles nog leuk.

Vooral sinds hij met een Friese jaarling in de wei en bak staat, zit ie in een soort 2e jeugd.

Toen ik vanmiddag bij de bak kwam was het eerste wat ik zag Thomas die boven die (toch wel wat grotere) jaarling uit steigerde met z'n mond open.

Frodo_oud

Berichten: 6
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 01:55

Wahahaha...
tellen veulens ook mee? want dan weet ik er nog wel eentje Schijnheilig Haha!
tsja, het is natuurlijk ook oneerlijk als je mens naar je eten kijkt...
wat wil je dan, je mens zou je maar aan de kant duwen en zelf de bix opeten Bloos en als ze zich vervolgens zorgen maakt, omdat je wel erg sjagarijnig kijkt, moet je wel even vrolijk kijken hoor Tong uitsteken

en springen over modder in de wei, en steigeren en dwars zijn doet ze ook niet hoor Schijnheilig

maar dat zal wel weer niet meetellen, want dat is zo met veulens Clown

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 13:09

Mijn 29 jarige pony is ook zeer hyperactief, zodra we aan het rijden zijn verandert ze in een sneltrein.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 14:58

Mijn 18 en ene half jarige is er gisteren ook een keer of 7 vandoorgegaan nadat er overal vervelende kaboutertjes waren opgedoken Haha!

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:13

Mijn shet is 16 (valt dat ook al onder de ouderen-categorie Schijnheilig ). Nou, ik vind van wel, ze kan soms behoorlijk knorrig of stram zijn maar vandaag was het weer de hyperheid zelfe Tong uitsteken.

Ik wilde haar uit de wei pakken dus madama blijft keurig staan maar racet daarna lekker onder mijn arm uit, vrolijk bokkend crosst ze de wei door, huppelend, rennen dat ze deed, na een tijdje wilde ze wel blijven staan. Ik ben op dr gesprongen en heb ook nog even op dr rondgehobbeld .
Ik zat bijna op dr nek, zo hard ging ze, en bokken, dat kan die dame ook nog wel met een mens va 50 kilo erop Clown . Hihi, soms is ze wel leuk..... Nagelbijten / Gniffelen

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:27

Mijn Amigo is 22, die ziet geen kabouters, maar die wil het liefst ook alleen maar hard, harder, hardst.
Bovendien rent en bokt hij samen met mijn 6 jarige merrie door de bak, alsof hij ook 6 is. Lekker he, als ze nog zo fris zijn op die leeftijd.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 17:43

Als ze in de wei staat durft ze nog wel eens te bokken, maar tijdens het rijden doet ze dat niet.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-04 17:47

Sammie schreef:
Als ze in de wei staat durft ze nog wel eens te bokken, maar tijdens het rijden doet ze dat niet.


Bokken doet die van mij (nog Nagelbijten / Gniffelen ) niet Haha!

Vandaag heeft ze per ongeluk 2x in de molen gestaan Bloos! ze wisten niet dat ik haar er al in had laten zetten... maarja beter teveel beweging dan te weinig zullen we maar zeggen Tong uitsteken

Maarja het is nu echt fris, en Rientje dus ook Tong uitsteken morgen ochtend/middag ga ik maar eens de bak onveilig maken... even die bakkabouters laten schrikken ~~}>

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 23:50

mijn 18 jarige is aan haar 4e jeugd bezig. bak kabouters hebben we hier dan niet maar buiten, daar vind je krokodillen in de sloten, in brievenbussen huizen trollen, en mensen met rode truitjes die achter honden aan lopen zijn echt te eng Clown dan geef je toch echt even een demo spinnen midden op straat.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 13:15

een vriendin van me heeft een hyperactieve opa hengst van 26. Die is op het moment gewoon niet meer te houden. De tijd van het jaar Haha!
Ik hoop dat ik ook nog zo actief ben als ik op leeftijd ben Knipoog

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 21:04

haha wanda is precies het zelfde soms denk da ze een arabische hengst is haha *ouwe merrie* bij het buite rijde laatst mog ze alleen maar stappen omdat er 2 nieuwe paarde bij ware die wat rustig aan woude doen (de ruiteers dan) en die paarde sjokke daar op zn gemak en wanda zich maar druk maken en huppele. ik was op eht einde net een milkshake haha

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 22:01

Het vorige bijrijdpaard van een vriendin (drowning op bokt) was 23, maar dat kon je dr echt neit vanaf zien tijdens het rijden. Vooral buiten Haha!
Madam had altijd wel wat leuks te bedenken Haha!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 18:45

idd Warina ook Tong uitsteken vooral kinderen op driewielers zijn buiten iets verschrikkelijks Bloos!

Clown