Is een klein beetje begrip teveel gevraagd?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Is een klein beetje begrip teveel gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 18:14

Oke hier mijn verhaal.

Mijn merrie heeft al een tijdje last van haar voorbenen, maar steeds was het tijdelijk en kon ik gewoon verder trainen.
Ze is niet oud, 14 jaar, maar toch was mijn bedoeling om dit jaar na Almelo te stoppen met haar en haar als recreatie paard verder te laten gaan. Op die manier kan ze nog lekker genieten.

Helaas ging het vorige week weer mis, eerst dacht de dierenarts aan spierbevangenheid maar dat bleek het niet te zijn.
Gisteren kon ze bijna niet meer lopen, ze keek me aan wilde zich wel omdraaien in de stal maar het deed haar erg veel pijn.
Weer de dierenarts en uiteindelijk blijkt het Hoefkatrol te zijn....heeft ze al eerder last van gehad maar toen door verschillende dingen zeer goed vooruit gegaan...nu is het einde verhaal.

Dus geen Almelo, oke jammer maar er zijn ergere dingen.
Nu moet ik besluiten of ik haar af laat maken of het nog een tijdje op het land probeer.
Voor mij een hele moeilijke beslissing, en dan komt mijn probleem.

Wat krijg ik nou te horen...ach je hebt nog meer paarden. Ja klopt ik heb nog 2 3-jarige paarden staan die ingereden moeten worden. Maar mag ik het nou niet moeilijk vinden? Mag ik niet huilen om mijn merrie? Ik heb haar al 9 jaar en het is wel MIJN merrie. Al mijn paarden hebben een speciaal plekje in mijn hart. En natuurlijk weet ik dat ik bevoorrecht ben en dat er mensen zijn die maar 1 paard hebben en die moeten laten afmaken. Maar is het nu voor minder pijnlijk?

Ik heb heel veel meegemaakt in mijn prive-sfeer, daar ga ik hier niet over uitwijden (of korte ei..weet het ff niet meer). Maar hoe chagerijnig ik ook naar mijn merrie ging, ze was altijd vriendelijk voor mij, altijd blij als ik kwam. Zelfs nu ze zo veel pijn heeft wil ze alles voor mij doen.

Ik vraag niemand om mij te vertellen wat ik moet beslissen, het enige wat ik me afvraag is of een klein beetje begrip nu teveel gevraagd is.
Ik krijg nu zelfs adressen van slagers...want dan brengt ze nog iets op...kom op he. Je praat over mijn paard die ik al 9 jaar heb waar ik nu heel verdrietig om ben omdat ik niet weet wat goed is. Ze ziet er zo goed uit, ze glimt, ze heeft appeltjes op haar hals. Wie ben ik dan om te zeggen...nu ga je dood. Maar omdat ik nog 2 paarden heb mag ik er niet mee zitten..??

(Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest het ff kwijt)

To Have A Friend Is To Be One
Eindelijk nieuwe foto's op mijn profiel.


horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:19

of je nou 10 paarden hebt of 1,het is en blijft heel erg moeilijk als je deze moet gaan verliezen.
mischien kun je het proberen op het land. overleg even met de dierenarts die kan je vertellen hoe erg het aan de hand is. als ze nog levendig is zou ik het gewoon proberen. maar wees wel eerlijk tegen over haar.

Icelandics
They grow when you get on

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:19

hey,

wat erg voor je heel erg veel sterkte ermee iig en ik vind dat je het er WEL moeilijk mee mag hebben!
Iid precies wat je zegt ze heeft wel 9 jaar voor je klaar gestaan!
Wat je ook beslist heel veel sterkte ermee!

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:23

Ook al heb je het paard 1 jaar, je gaat je er aan hechten. mensen zijn snel jaloers en weten allemaal het beste, maar ze vergeten vaak dat het jouw paard is, en dat jij er een beslissing over moet maken!

Helaas spreek ik uit ervaring.

Sterkte Lachen

:){

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:24

Ik heb vorig jaar Handell laten inslapen omdat hij atrose en HKO had.
Iedereen was eigenlijk heel begrijpend en ik heb er niemand over gehoord dat ik hem liet inslapen ipv slachten.

Heel veel sterkte met je beslissing.

paars

Berichten: 5546
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:25

Natuurlijk mag je het moeilijk hebben met deze beslissing! Dat is naar mijn idee normaal hoor. Sommige mensen zijn wel erg makkelijk hoor, die hebben hun hart op een andere plek zitten denk ik...... Ik ken verhalen van paarden met hoefkatrol die met veel weidegang (lees: zelf bepalen wanneer je beweegt) toch nog een paar keer week recreatief bereden kunnen worden, maar over gaat het niet. Moeilijk hoor, veel sterkte met je beslissing!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:39

Waar slaat het op?
Als je drie kinderen hebt en er gaat er 1 dood zeg je toch ook niet goh je hebt er nog 2?

Belachelijke redenatie zeg.

Veel sterkte en geniet lekker van haar, jij kent haar het beste en weet dus ook als enige wat de beste oplossing zal zijn.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 18:52

Heel veel sterkte. Probeer je niets aan te trekken van de opmerkingen als 'je hebt er toch nog 2'. Die mensen begrijpen het gewoon niet.

:D

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-04 18:58

Lief jullie reacties...al krijg ik wel weer steeds tranen in mijn ogen als ik ze lees.
Ik hoop echt dat ik mijn merrie goed genoeg ken om een goede beslissing te nemen.
Ik moet zo weer naar stal en zie daar best tegen op, als ik dat koppie zie en die oortjes naar voren....haar hinnek hoor....dan weet ik het echt niet meer.

To Have A Friend Is To Be One
Eindelijk nieuwe foto's op mijn profiel.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:13

Ik vind het echt ontzettend rot voor je...
Kan me heel goed voorstellen dat je je heel eenzaam voelt hierin en onbegrepen. Een dier (paard in dit geval) hecht je je aan, of je er nu 1 hebt of 4.
Sterkte ermee...

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:24

Wat erg voor je joh
Nou en ik vind dat het niks uitmaakt of je er nu 1 2 of meer hebt t blijft moeilijk elk paard is anders en daarom houdt je van een paard/pony

Ik snap heel goed wat je bedoelt ik heb op dit moment darinka waar t erg slecht mee gaat een 20 jarige merrie die al voor de vierede keer een peesbles. op de zelfde plek heeft en ken haar al 12 jaar.
En heb ook nog een 2jarige
mensen denken er te gemakkelijk over!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben gek op allebei mn paardjes

kimmie261

Berichten: 19202
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:26

hee, tuurlijk mag je het moeilijk hebben, jeetje 9 jaar dat is echt heel lang!!!zou hetzelfde zijn als ik mijn paard zou moeten wegbrengen, nou mij ook dan hoor!!!
die mensen die zeggen dat je er toch wel 3 hebt, zijn niet wijs en dom!!!

heel veel sterkte,en is ander beslag geen optie???nou ja , je zal de mogelijkheden wel doorgenomen hebben met je veearts...heel veel sterkte, en geniet maar lekker van haar nu het nog kan!!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:37

Tjonge jonge het maakt tohc helemaal niets uit, of je nou 100 paarden hebt of 1 paard je geeft toch om zo'n beest. en dan zijn er van die mensen die dat soort opmerkingen maken, vreselijk gewoon .
heel veel sterkte de komende tijd, geniet er maar lekker van, en trek je niks aan van al die andere mensen Ach gut

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:43

jammer zeg dat ze waarschijnlijk geen pensioen meer heeft. Als ze geen pijn heeft als ze niet hoeft te werken dan zou het mooi zijn toch maar jij kent je paard het beste.
Negeer die mensen maar hoor die dat soort opmerkingen maken ze weten niet waar ze het over hebben. Wacht maar tot ze zelf zo'n beslissing moeten maken.
Sterkte met het nemen van een beslissing. Ach gut

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 19:46

Tja sommige mensen Lips are sealed
Tuurlijk mag jij het moeilijk hebben, hoeveel paarden je ook hebt. Ook met dit dier heb je een speciale band, en ook nu zal het dus een vreselijk moeilijke beslissing zijn.

Is er niets te doen met speciaal beslag? Ik ken verschillende paarden die ook door andere ten dode opgeschreven waren, en heel veel baat hebben gehad bij speciaal beslag.
Zo loopt Navy (van NaVy! hier op bokt) nu met succes endurance en wordt doordeweek dan ook buiten en dressuurmatig intensief getraind, ondanks haar HKO.

Sterkte met het nemen van de juiste beslissing Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:02

Citaat:
Wat krijg ik nou te horen...ach je hebt nog meer paarden


Ja dat kreeg ik ook van de week te horen .
Felix is ook weer kreupel en ik ben er doodziek van en dan krijg je zoiets.

Je hebt gewoon 1 paard die alles voor je is, voor mij is dat Felix en voor jou je merrie. Daar komt gewoon geen ander paard tussen hoe lief ze ook zijn.

Maarre HKO? Niet opgeven hoor!!!
Boek snel een lesje bij Antoine de Bodt, ik ga daar in juli ook weer heen met felix vanwege zijn kreupelheid.
Mijn paard was ook afgeschreven maar dankzij een paar lessen zeker 2 jaar goed geweest.
Ik ben er zelf een tijd uitgeweest(hernia) en daardoor is het rijden toch weer wat fout gegaan dus weer blessure.

Als je meer wilt weten PB maar ff.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:04

Mijn vriendin haar paard is nu ook 14,vanaf haar 5e heeft ze hoefkatrol.Verleden jaar kreeg ze van de dierenarts te horen dat het einde verhaal was dat hij eigenlijk was uitbehandelt en het paard alleen nog goed was voor de slacht.We zijn toen gaan zoeken naar alternatieve ,omdat je zo'n paard toch niet zo maar op geeft.Via ,via zijn we ook op antoine deBodt gekomen eigenlijk een leerling van hem.Tot 2 maanden terug ging het perfect met haar ze werd ook terug als recratiepaard gebruikt.Maar toen kreeg mijn vriendin een ongeluk dus heeft die twee maanden niet kunnen rijden en hup paard weer kreupel.Nu is die jongen twee weken terug weer begonnen met haar te rijden en loopt ze terug goed.Eigenlijk moet je het zien om te geloven.Bovendien geeft antione de garantie dat als een hoefkatrol paard niet beter loopt dat je de curses niet moet betalen .Dus mischien is het toch interressant voor je om de site is te bezoeken.Als je nog meer vragen heb kan je altijd een pb sturen ik wens je in ieder geval veel sterkte en een dikke knuffel voor je paard

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 21:09

Och, het enige wat ik kan zeggen is: Je hebt mensen en fietsbellen....

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 00:26

Afbeelding

Hier zie je mijn merrie zoals ze nu is.
Ook staan er nog foto's bij ITP van mijn dochter onder [ITP] Onze Nieuw aanwinst. gribaldi x pretendent

Zoals je kunt zien ziet ze er nog hartstikke goed uit.
k zal idd eens kijken op de site van Antoine, was daar eerlijk gezegd heel sceptisch over, maar alles beter dan niets.
Ik hoef niet perse te rijden als ze maar geen pijn heeft, zodat ze nog lekker kan genieten want dat heeft ze zekers verdient na alles wat ze voor mij gedaan heeft.

To Have A Friend Is To Be One
Eindelijk nieuwe foto's op mijn profiel.

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 00:44

Ik zou boos op je worden als je er NIET verdrietig om zou zijn! Ik heb nu ook een brok in mijn keel en ik ken jullie niet eens. Afscheid nemen wil nu eenmaal niemand. Ik hoop oprecht dat er voor jullie nog een alternatief is. Ik zal dit topic zeker blijven volgen.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 06:57

Joh, er is zoveeel te doen aan HKO, mijn homeopaat heb ik er meerdere op zien knappen en meestal gaat het al beter als ze op speciaal beslag staan (wiggen) of staat ze dat al. Vroeger was HKO meteeen een doodvonnis maar dat is het al lang niet meer, je kunt nog zoveel proberen en het paard geeft toch ook nog aan dat ze nog wil! Niet meteen opgeven!
Mijn paard heeft artrose fase 4, als het zou bestaan zou het 5 heten, zo erg ik moest haar al laten inslapen toen ze 4 was, ze is nu 10 en loopt klasse 3 endurance , dus hoezo inslapen?! Probeer eerst wat anders, bij mijn paard had de homeopaat haar binnen 2 weken weer aan het lopen!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-04 08:36

Ik heb al heel veel met haar geprobeerd hoor...het is niet zo dat ik het gelijk opgeef.
Van de 9 jaar dat ik haar heb is ze zeker 3 jaar kreupel geweest.
3 jaar geleden was ze al door 2 dierenartsen opgegeven, door een andere er weer bovenop geholpen.
Ik wil alles voor haar doen om het te proberen want ze is voor mij als een kind, het probleem wat er altijd geweest is....is dat ik niet vezekerd ben voor haar...dan wordt het toch iets moeilijker om alles te doen.

Ze heeft in Utrecht gestaan...in Bosch en Duin...geloof me menig hotel incl. zwembad is stukken goedkoper.
Ik wil daar niet mee zeggen dat ik niks meer doe, zal zeker een praatje maken met de luitjes die goede ervaringen hebben met Antoine....maar het is niet makkelijk.

Ja kom maar zoals de rest....waarom heb je er dan 3?
Mijn ene hengst is een veulen van haar die ik zelf gefokt heb toen ze landrust moest hebben...een soort van kleinkind van mij. Die is erg klein gebleven en daar kan ik waarschijnlijk niet mee rijden. De andere heb ik van mijn ouders gekregen omdat ze het zo rot vonden dat ik geen wedstrijden kon rijden en pas weer een paard kon kopen als ik er eentje weg zou doen, en ze wisten dat ik dat nooit zou doen.

Het is zeker niet zo dat omdat ik er 3 heb ik geen dierenarts mee kan en wil betalen...want mijn merrie heeft in haar kreupeltijd al meer dan 10000 euro aan dierenarts rekeningen gekost...en dan overdrijf ik niet eens. Zeg alleen maar dat het moeilijker wordt, en het moet ook niet zo zijn dat ik het ga doen om alleen te kunnen rijden want ze mag van mij rust hebben als ze maar geen pijn heeft.

To Have A Friend Is To Be One
Eindelijk nieuwe foto's op mijn profiel.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 08:46

Helaas kan alleen jij een beslissing nemen, en als ik het stukje hierboven lees dan heb jij toch wel heel veel geprobeerd, ik kan me best voorstellen dat het gewoon een keer ophoud. Ik denk ook dat alleen jij kan beslissen of je paardje nog een fijn en gelukkig leven op een weitje heeft, of dat het beter is als je er een eind aan maakt. En op elke beslissing zal je kritiek krijgen, maar ja de beste stuurlui staan aan wal!
Sterkte ermee, en al heb je tien paarden het verdriet zal er niet minder om zijn.

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:12

Hoi SheDevil,

Meid natuurlijk mag jij verdriet hebben. Ik begrijp het heel goed. Wij hebben zeven katten en toen we er 6 hadden werd er een van onze schatjes doodgereden. Werd er ook gezegd : Joh wat zeik je nou, je heb nog 5 katten en je had hem pas negen maanden.
Mijn man en ik zijn toen zo kwaad geworden.
Ik zei: Ja klopt, ik heb er nog 5 maar die ene, die ene kat is er niet meer.
En ik zei ook nog: Als een van jouw kinderen dood gaat dan zeg ik toch ook niet van goh wat zeur je nou, je heb er nog 3.
Die vergelijking mocht ik dan niet maken van diegene,maar onze katten zijn onze kinderen. Vooral Face, dat is gewoon onze baby.Ze zijn ons alles.

Ik kan je helaas niet helpen met je beslissing en dat was natuurlijk ook niet je vraag.
Ik wil alleen nog zeggen: Doe wat je gevoel je ingeeft. Kijk naar je lieve schat en beslis dan. Wat is het beste voor haar.
Ik wens je heel veel sterkte toe

Watch out !!!
Shetties about !!!

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:58

Kijk eens op www.hoefkatrol.com!
Noah heeft ook HKO. Fase 3 en 4. AdB heeft hem echt geholpen!

Enne, tuurlijk mag ook jij verdriet hebben. Als je 8 katten hebt waar je veel van houdt heb je toch ook verdriet als er eentje doodgaat?? Waarom niet bij 8 paarden (als voorbeeld Lachen )

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avatar22, EliseXJoelle, rien10, Rubio, Salinah, schumiegirl, sterregoud, vierhoef en 125 bezoekers