We zijn verhuisd !!

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

yfande

We zijn verhuisd !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 11:43

Nadat we de huur van onze pensionstal per 1 augustus opgezegd hadden
is de maand nog verdomd lang geweest, maar afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zover. We hebben Yfande en 2 van haar stalgenoten naar hun nieuwe onderkomen gebracht. Een vriendin van mij had mij direct toen ze hoorde dat ik weg ging, aangeboden Yfi met hun trailer te gaan verhuizen.
Vrijdag middag om 4 uur was het dan zover, kastje leeggepakt en de stal netjes nog opgeschud, aangeveegd, kortom, wij hebben het netjes achtergelaten.
Yfi liep netjes de trailer in en toen gingen we met 3 trailers en een "bezemwagen" op pad.
Aangekomen op de nieuwe lokatie stonden ze ons al op te wachten. We hebben Yfi uit de trailer gehaald en hoewel ze tijdens de rit stond als een blok was ze zeiknat toen we haar uit de trailer haalden, ze kunnen mijn vertellen wat ze willen, maar een paard voelt echt wel aan als er iets ingrijpends gaat gebeuren. Ik ben een tijdje met haar over het erf gestapt en we hebben ze toen alledrie in de buitenbak losgegooid (uiteraard na dat ze met appels voor hun nette gedrag tijdens de reis waren beloond).
Onze nieuwe "gastheer" OK dan! heeft met het voeren gewacht totdat wij kwamen en ze bleven wachten totdat de paarden afgekoeld waren en op stal konden. Onze paardjes keken even vreemd toen ze in een stal met open bovenstuk kwamen en de spijlen waar ze met hun koppies door konden dat was toch wel iets heel vreemds, Yfi vond het maar raar en probeerde met haar hoofd over het bovenstuk naar buiten te kijken en dat was geen gezicht (blontt hé). Odessa had het wel direct door maar had niet in de gaten dat de balk iets lager was dan dat zij verwacht had, en heeft even heftig kennis met de onderkant van de balk gemaakt. Ok dat lesje hebben we ook weer geleerd moet ze gedacht hebben, want daarna ging het meteen met de kop in de voerbak.
Bennie (eigenaar) heeft ons toen gevraagd wat te komen drinken als welkom en we met z'n allen lekker buiten in het zonnetje gaan zitten. Toen we later nog even gingen kijken stonden de 3 dames heerlijk tevreden te kauwen in het hooi.

Zaterdag natuurlijk brandend van nieuwsgierigheid ernaar toe om te kijken en horen hoe de eerste nacht gegaan was. We kwamen eraan en zagen dat ze al op de wei stonden, kop in het gras een helemaal geen aandacht voor ons.
We hebben ze uit de wei gehaald, gepoetst en gezadeld en zijn toen in de bak gaan rijden. Ik had een behoorlijke stuiterpartij verwacht, maar helemaal niets, er lag de onderkant van een waterbak hindernis aan de zijkant en daar keek ze heel even naar (terwijl water en waterbakken het engste zijn dat er bestaat) en dat wat het. Mijn stalgenoten waren superverbaasd dat juist mijn druktemaakertje zo rustig was.
Ik had al zeker 4 weken niet meer gereden en had een beetje zenuwen door de keel gevoel verwacht, maar doordat mijn meisje zo braaf was kwam dat gevoel niet eens in mij op.
Na het rijden heb ik haar lekker afgespoeld en we konden de paarden daarna weer terug in de wei zetten want die hadden ze voor ons vrij gehouden.

Zondag stonden Odessa en Yfi alleen in de wei omdat Kyara al met haar vrouwtje vroeg op pad was. Dit is uniek, eerder stond Yfi te gillen als een speenvarken als ze alleen met Oddy stond, want dan kreeg ze niet genoeg aandacht en nu ....... niets, tevreden en heel relaxed stond ze te grazen.

Ik heb haar gepoetst en omdat ik niet alleen op kan stijgen (mijn knie is nog steeds niet in order na mijn val) heb ik een beetje aan de grond met haar geoefend. Toen kwam Odessa1 en kon ik met hulp van haar me in het zadel takelen. Ze liep heerlijk ontspannen door de bak en keek zelfs niet op toen de eigenaar een paard de wei in liet en deze met veel trompetlawaai en in volle gallop langs haar heen door de wei scheurde. Toen dat paardje van de andere kant van de wei in gallop op ons afkwam legde ze alleen haar oren in de nek en liep gewoon door. Ik heb echt even gekeken of ik wel het goede paard onder mijn kont had. Dit is echt ongekend. Ik kan het gewoon niet geloven.

In haar oude stal is ze een tijd geleden al begonnen te weven en dat is ook een van de redenen mee dat ik verhuisd ben. De paarden stonden achter de tralies en kwamen max. 2 (meestal 1 keer) keer in de week in de wei met stallen schoonmaken. Dankzij Odessa1 en haar coulante baas kwamen ze zo vaak mogelijk in de wei (maar nooit lang genoeg voor onze smaak of niet Miran?)
Ik heb dat weefverhaal aan de nieuwe staleigenaar verteld en hij zou het in de gaten houden. Ik kreeg toevallig mee dat hij aan onze nieuwe stalgenoten vroeg om ook een oogje in het zeil te houden. Tot nu toe heeft ze nog niet weer geweven !!!!! jippie.

Maandag ben ik 'savonds geweest, weer lekker en ontspannen gereden, en later na het afsponsen even met haar langs de weg gelopen.

Ik ben erg blij dat ik deze stap genomen heb, gezien de ontzettend positieve verandering in mijn paardje. Soms heb ik zoiets dit kan gewoon niet waar zijn, dit is echt te goed om waar te zijn.

Zo, dit moest even, ben veel te blij om het voor me te houden Haha!

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:49

Fijn dat het jou en je paardje zo goed bevalt op de nieuwe stal en dat alles goed is gegaan OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:56

Wat een heerlijk gevoel is dat he, als je van stal verhuist en je stresskippie (ik heb ook een druktemakertje Haha! ) gewoon de ontspanning zelf is en zich meteen thuis lijkt te voelen. Dan weet je gewoon dat je de juiste keuze hebt gemaakt. De staleigenaar klinkt trouwens ook super en wat fijn dat jullie paarden nu iedere dag lekker buiten komen, geweldig! Geniet maar lekker van jullie nieuwe stekkie!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:59

Jaaah, lekker hè, het gaat nog beter nog beter dan wat we hadden gehoopt en verwacht hadden OK dan!

Yfande is wel zo relaxed, ulisse is nog een beetje "spichtig", als je te snelle bewegingen maakt, dan schrikt ze nog een beetje, maar het gaat al heel snel beter!

We missen onze oude stalgenootjes wel, de stal echter niet Knipoog

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 12:03

Yep, heeeeeeeeeeeeeleeeeeeeeeeeeemaaaaaaaaaaal mee eens !!!

Respect is de basis van een grote vriendschap, Yfande 19-juni 1993 - 26 oktober 2009
De paarden van de hoop galoperen, maar de ezels der ervaring lopen langzaam

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie