Hoe reageert jouw paard op de zweep?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 00:42

Net zo als ik, hij zegt auw...

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 09:29

Jasper rijd ik altijd met een zweep, hoewel ik eerlijk moet bekennen deze bijna nooit nodig te hebben.
Meneer is zwaar op zijn tenen getrapt, soms zelfs lichtelijk overstuur wanneer ik denk even een tikje te moeten geven.
Toch, als een actie niet door de beugel kan, weet hij na 1 tik(je) zijn plaats weer.

FaithMiroma

Berichten: 266
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:06

ik hoef hem alleen maar te pakken en hij is weg

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:09

als ik de zweep door midden slaat tja dan geeft hij een bok ~~}> oei grapje.
Offie heft wel zoiets als ik een tik geef en hij is er niet mee eens dan bokt hij . Maar als hij vervelend is en ik geef hem een tik doet hij niks. alleen iets harder lopen.
Cayuse is nog niet ingereden en slaat naar de longeerzweep. Maar als hij stil staat kan ik de zweep over heel zn lichaam AAIEN en overal laten voelen dan staat hij stikl en reageert niet. ( niet ene tik geven maar langs zn lichaam strelen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:13

niet.
Of nauwelijks dan.
Als ik met een longeerzweep de bak in kom dan wordt ze wel pissig.
Ik heb haar er nog nooit mee geraakt, maar ze bokt er dan woest naar, dan lijkt ze net stoer!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:16

Nic wordt al zenuwachtig, loperig en bang wanneer ik alleen al opstap met dat ding in mijn hand.

Ik rijd dus altijd zonder zweep. We zullen hem er langzaam aan moeten wennen, maar voorlopig kan ik nog prima af zonder! OK dan!

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:11

haha die van mij reageerd niet op een zweep....

die heeft billen van staal Tong uitsteken:P

(we rijden nooit met zweep maar als we dat wel doe reageerd ze niet)

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:40

bij die van mij hoef je de zweep alleen maar in de hand te houden en ze weet het meteen. ze begint hard te lope en dan op een gegeven moment laat ik me zweep vallen en is alles weer okeej, maar dan heb ik het ook nog over een kort zweepje :J

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:58

mm eerst gewoon normaal, maar sinds ik dat luie gedoe zat ben, en hem eens een paar keer op zijn donder heb gegeven, hoef ik maar een tijdje naar die kont te kijken en hij gaat al harder( dag nadat ik hem een paar tikken had verkocht ging hij zelf in galop Schijnheilig )


hij had dus wel door dat t menens was, hij loopt als je maar een sec niet oplet alweer onder t werk uit bwv spreken..Hij reageert er nu dus wel erg op.. Maarja ik probeer hem zo min mogelijk te gebruiken, heb hem niet om hem elke dag iets te laten voelen..Alleen als hij echt ontzettend lui is, laat ik hem het goed voelen meteen..

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:19

ik heb nog niet gereden met zweep maar de longeerzweep vind ie wel interessant, hij trekt zicher niks van aan

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:34

Die ene reageert amper, vind het wel best.

Die andere rijd ik nooit met zweep, want die wordt r helemaal para van, die gaat er naar slaan ook haha Tong uitsteken En aangezien ik die zweep niet nodig heb op dit moment, ga ik ook niet met hem 'vechten'

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:22

Mijne reageert niet, behalve als ik een pets achter m'n been geef, dan slaat ie naar de zweep en bokt ie me eraf....

Ik heb altijd wel een zweep bij me, ik zwiep namelijk naar voren met de zweep en op dat geluid reageert ie (nog) wel.

Ik heb een vrij luie koudbloed die zich nooit zo druk maakt in de bak, daar rijden we ook bijna nooit dus.

Buiten kan ie zich erg druk maken, dan tik ik met de zweep op z'n schouder en raar genoeg wordt ie daar rustig van

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:25

ik rij mijn paard ook met zweep...ik gebruik hem amper maar het idee dat k hem bij me heb is al goed voor Zappa.
als die EGT vervelend is of lui is dan geef ik hem wel een tikie..!!

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:54

Als ik mijn verzorgpony een tik geef, dan geeft ze een bok (dan denkt ze dat het hoog is maar dat is het niet Tong uitsteken) en dan doet ze meestal wel wat de bedoeling is...

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:32

ry gaat kunstjes doen(zweepcommando's) als je die een mep op zn kont geeft doet hij de capriool, op zn nek doet hij de spaanse pas, dus je moet bij hem gewoon geen zweep gebruiken maar spoortjes.
boef reageerd gewoon, alleen als hij het niet terecht vind geeft hij een bok Tong uitsteken

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:33

op haar kont, een keer een harde, is het bok, tik bok tik bok tik bok TIK .................stilte Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:33

Hij raakt er door geirriteerd, dat zie je aan zijn oren, maar reageer wel gewoon normaal door weer op te letten.
Enne als je tikje tegen zijn been geeft, geeft hij voetje Vork

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:15

Celvin gaat bijna al aan de race als je alleen al een zweep te voorschijn haalt ! Haha!
Ik rij er daarom ook niet mee !

lisa12
Berichten: 27
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: silvolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:51

mijn pony geageerd heel vel op een zweep maar ik heb er geen nodig want ze is al snel genoeg *LOL*

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:55

bij Mirza heb ik geen zweepje nodig, ze gaat al hard genoeg Tong uitsteken .

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:35

Hij luisterd normaal naar de zweep, dus als het nodig is.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:29

Charmotte schreef:
Ik had al een hele tijd niet gereden op Charmotte, alleen wat stappen.
Gister wou ik wat gaan draven maar ze was niet vooruit te branden Slapen
Dus ik pak een zweep, ik geef een heel klein tikkie en ze schiet me toch vooruit Bloos! Ik gaf spontaan een gil Bloos
Ik zat zonder zadel dus ik lag er ook nog eens bijna naast.
Vanaf toen was ze bijna niet te houden, ik dacht echt dat ik op een andere pony zat.
Ze is niet bang voor de zweep ofzo hoor.

Ik heb het liever zo dan dat ze helemaal niet zou reageren natuurlijk.

mijn paarden hoef ik nooit met een zweep te rijden hou er ook niet van.
mijn stem en benen zijn genoeg, zijn temperamentvol genoeg dus zijn gelukkig nooit sloom. juist vaker omgekeerd. ik moet ze inhouden meestal.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:31

Tervano heeft het soms net een beetje nodig, maar als je hem dan aantikt komt er een soort van kleine "schrikreactie".
Hij rent niet weg maar komt net een heel klein beetje omhoog, weet alleen nog niet waarmee Verward

twist

Berichten: 701
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:23

als ik hem een tikje geef swiept hij met de staart en weet hij ook wel weer dat hij wakker moet blijven
maar ik rij niet graag met de zweep liever met de been
anders raakt hij eraan gewent maar het gaat ook wel super zonder zweep

groet jaimy

eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:29

ik weet niet hoe hard of zacht je die tik gaf.. misschien was die tik heel onverwachts en schrok je paard er heel erg van