slager of niet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

slager of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 13:42

Stel je voor dat de medische kosten van je paard te erg gaan worden en er eigenlijk geen uitzicht is op verbetering wat moet je dan?

Mijn paard is mij emotioneel heel veel waard maar economisch helemaal niks. Uiteindelijk spreek je met jezelf af dat er geen dierenarts rekeningen gemaakt worden omdat de behandeling niets uitmaakt. Wat moet je dan met je paard (is nog niet aan de hand).

Die van mij is pas 1 dus op een weiland zetten en daar zijn laatste dagen slijten is wel erg lang (hij heeft geen pijn) hij kan wel 40 jaar worden.

Verkopen wil ik ook niet want stel je voor dat de nieuwe eigenaren er toch dadelijk op gaan rijden dat wil ik hem ook niet aan doen. Een bijna gezond paard waar je door een beenafwijking niet meer op kan rijden of voor de wagen zetten breng je ook niet zomaar even naar de slager

Stel je voor dat zijn been niet meer geneest waar moet ik dan voor kiezen?

Doe eens maf met een haf!!!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:45

Ligt aan het paard, en aan je eigen situatie. Er zijn paarden die niet geschikt zijn om op te rijden, maar wel voor de fok. Er zijn paarden (en nu even afgezien van een eenjarige) die een pensioen ook maar niets vinden.

Wij kunnen je niet helpen bij de keuze die je gaat moeten maken. Mocht ik op mijn tweejarige niet kunnen rijden, gaat ze de fok in. Dito met mijn 10 jarige, maar dat zijn in beide gevallen goede en mooie merries, met papier.

Je suis Charlie.

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 14:32

Helaas voor de fok is hij niet geschikt, hij heeft geen officieel haflinger papier en het is een hengst. Hij heeft wel een europeesch stamboek papier maar dat hele stamboek stelt niks voor, zoals ik al zei hij is emotioneel voor mij heel veel waard maar economisch niks.

Ik weet dat ik zelf de beslissing moet maken maar ik hoop nog steeds op een geweldige genezing of een fantastisch idee i.p.v. de slager of verkopen.

Soms verlies ik de moed even en denk ik dat er geen genezing mogelijk is.

Doe eens maf met een haf!!!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:34

Wat is er met hem aan de hand dan?

Don't dream your life, live your dreams!

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 14:36

zie onder medisch

topic botsplinters

Doe eens maf met een haf!!!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:46

Ik ga dat even lezen, want zonder voorgeschiedenis kan ik hier niks zinnigs over zeggen.

Jaike, wat ben je toch een topper!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:55

Uit je andere verhaal, op MD, lijkt het alsof er goede kans op genezing is.
Als dat zo is, moet je hem houden.
Mocht dit een uitzichtloze situatie zijn, dan zou ik hem naar de slager brengen.
Helemaal omdat je hierboven iets zegt over de hoge kosten.
Ik denk namelijk niet dat je hem kan verkopen met dat been.
En als hij er pijn aan heeft(weet ik niet, is dat zo?), dan moet je hem uit zijn lijden verlossen.
Sterkte.

Jaike, wat ben je toch een topper!

zarko4life

Berichten: 73
Geregistreerd: 03-08-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:24

hey
ik zou m op de wei latem staan!!
je zoekt gewoon een goedkoop weitjuh en ja oke je moet geld zat hebben dat wel !! maar voor mijn keus zou ik m op de wei laten staan voor een knuffel pony!!! hebben wij ook een hij heeft ook een afwijking aan zn been lekker op een weitjuh een beetjuh poetsen soms effe lekker wandelen!! een stukje het hjeet bos in wandelen!!
een pony van 1 heeft nog een hele wereld voor zn neus staan!
dat ga je toch niet zomaar af laten maken!!
als het al op leeftijd was okej maar!!
an anders verkop je het aan een pension!!

doei groetjuhs melissa en hoefjes zarko

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:24

Het is rot situatie, weet er namelijk alles van. Heb namelijk net dezelfde beslissing moeten maken.. Huilen
Mijn paardje is elf jaar en ook afgekeurd, maar ik wilde hem niet laten inslapen, want in principe als hij buiten loopt heeft hij geen pijn, dus ik heb besloten hem in een kudde te zetten in een natuurgebied.
Mijn paard is daar geschikt voor, want die vind het in een kudde geweldig, want dan kan hij zich de hele dag met alle merrie's bemoeien Haha! maar ja zoals iemand al zei niet ieder paard is daar geschikt voor dus dat zal je dan moeten afwegen.

Ik wens je in ieder geval veel succes met je beslissing!!

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 16:27

Gelukkig heeft hij nu helemaal geen pijn alleen als de zwelling extreem dik wordt dan gaat hij een heel klein beetje kreupelen. De kosten rijzen inderdaad de pan uit maar ik heb me voorgenomen om over een aantal weken nog een keer sinovia af te laten tappen maar dit is wel de laatste keer, dat heeft de DA ook al voorgesteld om het nog maar 1x te proberen daarna heeft het gewoon te weinig nut voor de hoge kosten.

Als er ook maar 1 splintertje blijft zitten blijft het gewrichtskapsel vollopen en er zaten honderden splintertjes daarom is het een klein beetje moeilijk om te blijven hopen op totale genezing maar aan de andere kant is hij nog heel jong verder heel gezond dus we blijven het beste hopen!

Doe eens maf met een haf!!!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:48

Dat is inderdaad nogal een dilemma, en mijn grote angst ook...Wat als je jonge paard opeens niets meer kan? We hebben er al eentje die sukkelt dat gaat nog maar moest er iets met onze jongen gebeuren zou ik ook niet meer weten wat gedaan...
Je wilt ergens toch wat met je paard kunnen doen, en langs de ander kant je houd van het dier en kunt het niet over je hart krijgen m 'weg' te doen...Ik zou m houden, maar zou wel een zware pil om te slikken zijn...Inderdaad een van de ergste dilemma's voor een paardeneigenaar lijkt me...
Wij kunnen je niet helpen met je keuze maar veel sterkte Ach gut

Maar hopelijk verbetert de situatie en kan je weer gewoon van je paardje genieten Lachen

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:52

inderdaad voor de fok zou het nog goed kunnen. Of als gezelschapspaard voor bij een ander paard...


ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:30

www.paardenopvang.tk
een echte aanrader,als je je paardje nog een leuk leven gunt,en zeker wilt weten dat hij/zij goed terecht komt,zonder dat ze hem/haar nog gaan belasten!
alleen zul je er dan niks meer aan verdienen(slachtprijs,ofzo!)

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

ROMEOLOVER
Berichten: 50
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: LEIDEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:04

als je er nix voor wil hebben kan je m dan niet aan een kinderboerderij schenken ofzo.Zo zijn er tog mensen die plezier van m hebben en als het dichtbij is kan je altijd nog even kijken als je dat wilt. Lachen

ROMEO IS MIJN LIEVE VEULENTJE Lovers IN APRIL WORDT HIJ 1 JAAR JONG Haha! MIJN SGAT!!

ZOU IEMAND EEN HELE LIEVE TINKER WILLEN VERZORGEN??

KIJK IS!!HTTP://WWW.MIJNALBUM.NL/ALBUM=DYLO7CXA MIJN LEKKER DING

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:54

Jeetje Nance... hier schrik ik even van...
Als je niet kiest voor de slager, dan weet ik in Drente wel een opvanghuis... daar staan ook een aantal paardjes die ook bij ons hebben gestaan.. hoor er niets dan goeds over...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:16

een paard waar nooit mee gewerkt is kan het werken niet missen...
probeer datgeen je DA heeft voorgesteld gewoon nog en neem dan een besluit. Deze kan ook zijn , gezien de leeftijd) om hem in de opfok te doen , hoorde van een medebokker een bedrag van rond de 50 euro per maand) en vraag of ze hem dan extra in de gaten kunnen houden, ga zelf pas kijken als ze alameren en dan kan je alweer verder kijken...
ik bedoel je hebt nog 2 jaar voor je met kunt gaan werken en bezig zijn..kijk het nog even aan, zolang jezelf nog twijfeld en er niet in kan berusten......

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

punica
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:32

Mijn droompaard stond op de manege. Het was nog een ong paard (5). Hij werd zeer ernstig kreupel, dus wij een dierenarts erbij gehaald, die zei dat het in de rug zat, nou dan ga je verer zoeken, blijkt dat het niet in de rug zit. Nou verder gkeken werd er gezegt dat hij wat met de organen had, nou wij zo'n mens erbij die van die dingen doet waar je dan echt in moet geloven, persoonlijk geloof ik er niet in (ze streek met haar hand over de plek heen waar de pijn volgens haar zat en schudde dat van zich af, dit deed ze zonder het paard aan te raken jaja. Nou na een aantal sessies bleek dat dat ook niet hielp. Toen zijn we naar een kliniek geweest, daar is hij ook een tijdje geweest daar hebben ze hem echt goed onderzocht. En daar konden ze met allerlei scans en dergelijke dat hij ook een soort botsplinters had, maar het bleek dus wel dat het dier dag en nacht pijn had en het ongeneeslijk was. Het was een heel moeilijke beslissing, en ik heb er ook heel veel verdriet van gehad, maar wij hebben het beestje wel uit zn lijden verlost en laten afmaken.

Zulke beslissingen zijn heel moeilijk en vooral als ze zeggen dat er kans op genezing is, je moet je goed laten informeren. Maar zolang je twijfelt moet je het niet doen, je krijgt dan giga spijt, je moet wel zeker zijn van je beslissing.
Ik wens je heel veel sterkte!!

Lach, elke dag!

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:44

Jeetje,hier schrik ik ook van,wat erg Ach gut

Moeilijk zo'n situatie,ik wens je iig veel sterkte met hem Verdrietig

Paardentaxi Zeeland

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:09

Jeetje zeg... Wat een drama...

Ik zou het eerst rustig afwachten en als hij geen pijn heeft (en je kunt het betalen) zou ik hem ergens op het land zetten (ik weet nog wel een plekje voor hem) of anders weggeven, zodat je van de maandelijkse kosten af bent.

Succes iig!!

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-04 12:30

De maandelijkse kosten wat betreft onderkomen voor mijn paardje zijn niet het probleem, de DA kosten zijn nu nog te betalen al moet elk ubbeltje wel omgedraaid worden. Het gaat erom even hard gezegd dat ik nu zoveel geld in de DA kosten stop met naar mijn idee weinig verbetering met aan de andere kant als ik 2000 euro opzij leg ik een hele mooie volwassen haflinger kan kopen.

Ik kan er alleen niet aan denken dat ik dit lieve grasmaaiertje naar de slager breng en dan vrolijk een nieuwe ga uitzoeken en gewoon doe alsof er niets aan de hand is. Het is voor mij mijn vriendje niet een nieuw bankstel.

Dus stel dat hij niet meer te genezen is dan zou ik het liefst een ander oplossing voor hem zoeken mit shij geen pijn heeft natuurlijk maar ook dat is weer moeilijk zoals ik hierboven al heb geschreven ik wil niet dat een ander ermee gaat knoeien, ik wil niet dat hij pijn heeft dus ik denk dat als ik jullie tips zo lees dat ik inderdaad een rusthuis niet zo gek vind, misschien als ik hem op een landje laat staan kan ik het zelfs blijven betalen om hem zelf te houden.

Ik hoop toch zo dat hij helemaal beter wordt!!!

Doe eens maf met een haf!!!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:52

Als er echt geen uitzicht op verbetering is maar hij heeft geen pijn dan zou ik iemand zoeken die opzoek is naar een gezeldschapspaard, heeft hij wel pijn dan vind ik het niet reeel om hem in leven te houden, paard heeft er dan niets aan.

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:45

Ik PB je even.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:18

hoi hoi ik zou hem niet naar de slager brengen . maar ik zou hem dan eerder zn oude dagje geven(okal is dat erg vroeg), je kan hem altijd als je vind dat je er iks meer aan hebt aan andere mensen geven die bv als gezelschap paardje kan gebruiken ,, of aan een kinderboederij .

maar ik zou zelf het paardje niet weg doen okal zou ik er niet meer op kunnen rijden. ik zou hem gewoon houden en lekker rust geven als het mijn paardje was.
je kan altijd nog gaan kijken of je op een paard van iemand anders een paar ker in de week kan rijden toch.

maar heel vel sterkte ik hoop dat je er uit komt, en laat ff weten wat je heb besloten oke.

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

pollytje
Berichten: 1572
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:29

Je kan hem ook eventueel ibj ij in het land zetten ik heb het nu rond met de gemeente en mag er nu meer neerzetten vandaaar dat ik me shet ook heb kunnen houden. Ik woon in vianen dat is provincie utrecht

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 19:24

de dood vind ik echt erg, ik vind dat ik me paard eerder ene spuitje geef dan de dood, en als hij echt op is, niet als hij ngo ene heel leven voor zich heeft,

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, criollo_yess, desireeee_x, joyceberends, Kmbrly, Natashaa, Poety, tienus63, Vinny12511 en 114 bezoekers