Mijn jaarling heeft een krampkoliek-aanval gehad.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Mijn jaarling heeft een krampkoliek-aanval gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 22:41

Het was me het dagje wel zeg. Kom ik in de wei, ligt ze, gaat ze even later nog verder liggen, helemaal uitgestrekt dus. Ik loop naar der toe en ze staat op. Ik neem der mee, want ik wil der poetsen, maar ze is echt heeeeeeel onrustig, zo is mijn paardje nooit.
Ik laat der los op een gegeven moment en ze gaat liggen en opstaan en dat herhaalt ze zo'n 5 tot 6 keer. En maar trappen en kijken naar der buik. Ik barstte in tranen uit en d8 ow neej, als het maar geen koliek is, maar jah was het dus wel. Ik heb die man van de wei gehaald waar ze instond en gewandeld met der en gelukkig is het afgezakt. Ze heeft net nog gemest dus een goed teken. Maar ik zit er echt over in, misschien morgen of overmorgen voor zekerheid dierenarts ff bellen en haar misschien ff na laten kijken en bloed laten checken. Nou, ik ben kapot, ik heb haar pas 1,5 week, maar kan nu al niet zonder der.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 22:45

Die van mij had precies hetzelfde van de week! Ik moet anderhalf uur op de dierenarts wachten, en toen ze er eindelijk was voelde hij zich al beter!! Nu gaat t weer helemaal goed, ik denk dat het door het kuilgras is gekomen.

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 22:47

het rare is dus, ze staat al weken in het weiland, dus daar kan het niet door komen. ook niet bijgevoerd ofzo, en verder ook niks bijzonders gebeurd, dus ik vraag me af waardoor het komt..... maar heeft de jouwe het niet nog een keer daarna gehad??? want daar ben ik dus bang voor

Hercules_

Berichten: 220
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 21:31

Koliek blijft altijd schrikken.....ik weet nog van mijn merrie dat de eerste keer stond ik in tranen, maar toen het vaker voorkwam wist ik ook beter hoe te handelen......

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 15:53

ik stond ook idd in tranen, gelukkig gaat het nu allemaal goed met der....