verliefd op een onbereikhaar paard ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 20:52

Ch, jij weet hoe je opuders moet omkopen, das hele goede manier.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 01:12

eigenlijk, ik doe het niet vaak. maar meer in wat noodsituaties.
Knipoog

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:52

tis maar een idee en ik hoop dat je er een beetje normaal op reageerd (niet als op die andere dus) maar....
als jij dat bent op die foto, ben je een beetje klein... niet dat dat veel uitmaakt, want je groeit neem ik aan nog, maar volgens mij kan je de wedstrijden dan nog wel even vergeten? is het een paard of nog net een pony? pas maar op dat ie niet te sterk wordt... verder denk ik dat als je hem echt leuk vind, je er maar voor moet gaan, suc-6

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:18

Ididit schreef:
tis maar een idee en ik hoop dat je er een beetje normaal op reageerd (niet als op die andere dus) maar....
als jij dat bent op die foto, ben je een beetje klein... niet dat dat veel uitmaakt, want je groeit neem ik aan nog, maar volgens mij kan je de wedstrijden dan nog wel even vergeten? is het een paard of nog net een pony? pas maar op dat ie niet te sterk wordt... verder denk ik dat als je hem echt leuk vind, je er maar voor moet gaan, suc-6


Daar zat ik ook aan te denken, Als het een paard is moet je ook gelijk bij de paarden starten, dat is een stuk (tja hoe zeg ik dat, zwaarder? moeilijker? je snapt wel wat ik bedoel) Ik denk dat je beter eerst een grote maat pony kunt nemen en als je daar uit gegroeit bent een paardje nemen. (d of e pony) Ik spreek uit ervaring namelijk.

Mijn paps had een paard gekocht waar hij, mijn broer en ik op reden, het rijden in de bak, in het bos enz ging allemaal prima. Toen ik 10 was begon ik met hem wedstrijd te rijden en dat werd dus helemaal niks, hij was te sterk in het parcour voor mij. Hij was gewoon te groot (vergelijking van jou op dat paard kwam een beetje overeen met mij op mijn paard) Mijn vader heeft toen ik 11 was voor mij een epony gekocht en dat ging veel beter. Nu ben ik weer over op de paarden.
Dat je helemaal gek bent op dat paardje snap ik, maar als je echt wat wil bereiken (met wedstrijden) kun je na mijn mening beter een pony kopen met enige ervaring waar je zo mee weg kunt rijden.

Dit is mijn mening, maar als je zo graag dat paardje wilt hebben dan zal dat gevoel er toch wel blijven.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:51

Breitling schreef:
Daar zat ik ook aan te denken, Als het een paard is moet je ook gelijk bij de paarden starten, dat is een stuk (tja hoe zeg ik dat, zwaarder? moeilijker? je snapt wel wat ik bedoel) Ik denk dat je beter eerst een grote maat pony kunt nemen en als je daar uit gegroeit bent een paardje nemen. (d of e pony) Ik spreek uit ervaring namelijk.

Mijn paps had een paard gekocht waar hij, mijn broer en ik op reden, het rijden in de bak, in het bos enz ging allemaal prima. Toen ik 10 was begon ik met hem wedstrijd te rijden en dat werd dus helemaal niks, hij was te sterk in het parcour voor mij. Hij was gewoon te groot (vergelijking van jou op dat paard kwam een beetje overeen met mij op mijn paard) Mijn vader heeft toen ik 11 was voor mij een epony gekocht en dat ging veel beter. Nu ben ik weer over op de paarden.
Dat je helemaal gek bent op dat paardje snap ik, maar als je echt wat wil bereiken (met wedstrijden) kun je na mijn mening beter een pony kopen met enige ervaring waar je zo mee weg kunt rijden.

Dit is mijn mening, maar als je zo graag dat paardje wilt hebben dan zal dat gevoel er toch wel blijven.



ik vind wel dat je gelijk hebt. maar ik spreek ook uit ervaring.
ikzelf wil heel graag weer wedstrijden gaan rijden, maar ik heb een pony. en ik zie mezelf om eerlijk te zijn niet zo snel tussen de paarden starten met een pony van 1.47 meter.
je hecht je natuurlijk wel aan zo'n pony en als je die weer weg moet doen omdat je over gaat op de paarden is er natuurlijk wel een groot verdriet bij.
dat heb je dan niet als je al een paard hebt...

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:59

Ik heb ook erg veel moeite gehad met het wegdoen van mijn pony maar nu rijd er weer een jong meisje op die er wedstrijden mee rijd ze rijd nu zelfs mee aan friese kampioensschappen. Als je als zo'n klein meisje op zo'n groot paard zit wat waarschijnlijk ook geen ervaring heeft met wedstrijden denk ik niet dat je erg ver gaat komen als je uberhaubt al aan wedstrijden toe komt. Vandaar dat ik zeg ga eerst ervaring opdoen met een wat grotere pony en als je daar van af gegroeit bent een paard nemen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:07

heb je even een pb gestuurd

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:20

Ehm, volgens mij las ik pas ergens dat je geen geld had voor een zadel voor Pharaon, en geen geld had voor goede les.
En nu gaan jullie wel een ander paard kopen?
Nu kan je heel boos gaan reageren, maar ik vind dit nogal vaag.
Daarbij zou ik ook een wat kleiner paard kiezen als ik jou was, ik vind deze namelijk wel erg groot voor je.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:29

Sorry, maar je maakt je keer op keer ongeloofwaardiger.

Nu is het deze straks is het weer een ander. Ondertussen stapelt bij jullie de paardenstapel op, met paarden waar niets mee kan worden gedaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 15:21

als deze komt gaat de Tinker weg miss petit, en of jij me nou ongeloofwaardig vind of niet deerd me niet Verward
Lies is van mijn stiefvader. die is heel braaf, zolang ze oogkleppen aan heeft. zonder geraak je der niet op. Booster is ook superbraaf, zonder oogkleppen weet ik nog niet dat ga ik vandaag of morgen proberen, maar alstie hoest moet ie weg. en dan mag ik een vervanger kiezen waarmee ik ook mag gaan lessen. duidelijk zo?
mijn moeder heeft geen geld voor zadel, mijn stiefvader wel maar die gelooft nog steeds niet dat het kan dat een zadel gaat schuiven. Terwijl het al 5 jaar past.
ididit: dan rijd ik liever even geen wedstrijden. dat heb ik wel voor m over, ik heb nog maar pas wedstrijd met hem gereden, en hij gedroeg zich keurig! tis een sterke jongen. maar hij luisterd wel.Daarbij zou ik met hem dan wel manege lessen mogen volgen, en als het niet met deze is. Booster is ook geen kleintje hoor, dan ga ik met booster lessen
breitling: voor jou geld hetzelfde als hierboven.
CH: Verward
en voor breithling en ididit:
ik hecht me aan een paard als ik hem rijd enzo. dus dan zit ik weer te janken als ik die pony weg moet doen...
zoals ik zei: ik heb veel voor m over. wachten met wedstrijdrijden al helemaal.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:28

pharagirlke schreef:
als deze komt gaat de Tinker weg miss petit, en of jij me nou ongeloofwaardig vind of niet deerd me niet Verward
Lies is van mijn stiefvader. die is heel braaf, zolang ze oogkleppen aan heeft. zonder geraak je der niet op. Booster is ook superbraaf, zonder oogkleppen weet ik nog niet dat ga ik vandaag of morgen proberen, maar alstie hoest moet ie weg. en dan mag ik een vervanger kiezen waarmee ik ook mag gaan lessen. duidelijk zo?
mijn moeder heeft geen geld voor zadel, mijn stiefvader wel maar die gelooft nog steeds niet dat het kan dat een zadel gaat schuiven. Terwijl het al 5 jaar past.
ididit: dan rijd ik liever even geen wedstrijden. dat heb ik wel voor m over, ik heb nog maar pas wedstrijd met hem gereden, en hij gedroeg zich keurig! tis een sterke jongen. maar hij luisterd wel.Daarbij zou ik met hem dan wel manege lessen mogen volgen, en als het niet met deze is. Booster is ook geen kleintje hoor, dan ga ik met booster lessen
breitling: voor jou geld hetzelfde als hierboven.
CH: Verward
en voor breithling en ididit:
ik hecht me aan een paard als ik hem rijd enzo. dus dan zit ik weer te janken als ik die pony weg moet doen...
zoals ik zei: ik heb veel voor m over. wachten met wedstrijdrijden al helemaal.


Dus eerst is Booster onhandelbaar, en nu wil je misschien met hem gaan lessen? Verward

dani1983
Berichten: 646
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:28

Kim1986 schreef:
Arme Phara.


ik sluit me hier bij aan , en hoop dat je je moeder omgepraat krijgt OK dan!

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:31

Jij hebt eigelijk geluk zeg. Ik ben ook verliefd op een manegepaard. het klikt ook fantastisch goed tussen ons. Het rijden gaat vlot. Maar de manege verkoopt hem niet. Dat is echt wel stom hoor. Want je ziet soms hoe anderen hem berijden en trekken in de mond. Dan denk je daar zelfs harder aan : ik wil hem kopen. Maar ze doen hem niet weg. Nu wacht ik totdat hij versleten is en weg moet daarom. Dan kan ik hem mss kopen.
Het is wel een schoon beestje veel suc6 ermee.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 15:33

MissJ schreef:
Dus eerst is Booster onhandelbaar, en nu wil je misschien met hem gaan lessen? Verward

Booster onhandelbaar Bloos! hoe kom je daarbij? Bloos!
nee Booster is gewoon niet gebouwd om te springen. Wat ik uiteindelijk wel wil doen.

dani: thx
tempus: tja tis wat je geluk noemt Lachen
misschien verkopen ze hem en mag ik hem niet van me moeder...dan istie ook weg van de manege en zie ik hem nooit meer.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:36

pharagirlke schreef:
*niet dat ik nu hoop dat Booster nu ziek word ofzo he! maar dan weet ik in elk geval dat er een goede plaatsvervanger komt. en om eerlijk te zijn? (ge hier commentaar op krijgen)
weet niet of ik het erg zou vinden moest ie weg gaan. tussen booster en mij heeft het nooit echt geklikt, en tussen mij en lies ook niet


Hier even een klein voorbeeld van de dingen die je ove Booster gezegd hebt.
Ik kan nog tal van andere uitspraken van je aanhalen, maar dat zal ik maar niet doen.
Je spreekt jezelf vreselijk tegen.
Als jij je eerst eens goed bedenkt wat je wil, dan moet je daarna naar een paard gaan kijken.
Niet iets kopen wat misschien wel weer niet bevalt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 15:37

ik zeg dat het niet klikt! niet dat Booster onhandelbaar is Verward Verward
niet klikken. en onhandelbaar.
zijn twee verschillende dingen.
Booster laat zich rijden door me. Alleen wil hij niet echt werken, en moet ik al serieus moeite doen om hem aan het werk te krijgen.
onhandelbaar noem ik bokken, steigeren, aanvallen, bijten, gericht trappen.
niet te rijden of te benaderen dus.
en ik rijd dít paard nu 2 a 3 maanden.
En hij gaat met sprongen vooruit. en dat terwijl hij maar 2x per week gereden word.

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:38

Dat zou een ramp zijn e?! Bij mij toch, nu heb ik soms ook bang, stel ik kom op de manege en hij staat er niet meer, ik denk dat er ook wat tranen zouden vloeien hoor.
Nu heb ik wel geluk, het was een militaire manege, nu niet meer maar in het bestuur zitten nog veel militairen. Vermits mijn pa ook een militair is en hij een van de bazen van de manege kent. Heeft hij kunnen afspreken dat ze tegen hem zeggen als Igor weg gaat, zodat wij hem mss kunnen kopen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 15:40

je hebt geluk meid!
ben daar al aangekomen dat ik vroeg om eentje te rijden (me to you toen)
en toen wastie ineens weg. en dat was ook zon super paardje. bijna het zelfde karakter als carelco, andere kleur en nog iets groter. en ook wel wat ouder denk ik.
toen moest ik op zijn vervanger. ben bij die vervanger in stal gaan staan en gewoon zitten wenen Verward dat was zon lief paard! ze zeggen dattie terug is naar de handelaar....Ik hoop dattie een goed baasje gevonden heeft. en niet naar de slacht is.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:42

pharagirlke schreef:
ik zeg dat het niet klikt! niet dat Booster onhandelbaar is Verward Verward
niet klikken. en onhandelbaar.
zijn twee verschillende dingen.
Booster laat zich rijden door me. Alleen wil hij niet echt werken, en moet ik al serieus moeite doen om hem aan het werk te krijgen.
onhandelbaar noem ik bokken, steigeren, aanvallen, bijten, gericht trappen.
niet te rijden of te benaderen dus.
en ik rijd dít paard nu 2 a 3 maanden.
En hij gaat met sprongen vooruit. en dat terwijl hij maar 2x per week gereden word.


Laat maar.
Ik weet genoeg.

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:43

Geluk? Toch ook wel wat ongeluk denk ik, want als hij weg gaat dan is ie waarschijnlijk al in de 20 ofz. Als het niet ouder is. Behalve als hij terug achteruit gaat. Maar daar hoop ik niet op. Het koste zoveel moeite om hem braver te krijgen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 15:43

nah leuk dan. kan dit topic dan nu verder gaan waarvoor het gemaakt is?
on topic dus meiden!

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:46

Blijven smeken helpt vaak niet. Na een tijd zeggen ze dan nee omdat je te veel zeurt. Af en toe het eens aanhalen helpt mss beter. Ik duim er alleszins wel voor.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 15:47

ik geef af en toe een duidelijke hint. Lachen
en hoop dat ik me moeder eens mee krijg naar de manege.

Forestmeisje

Berichten: 711
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Velp GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:48

dat is inderdaad een mooi beestje.. Heel mooi zelfs, en je hebt nu ook een band met hem hoop ook dat je je ouders kan overhalen..

ik heb zelf ook geen paard/pony of wat dan ook, k mag het niet.. maar mijn vriendin heeft haar shetjes laten dekken en daar rkijg k er een van en me ouders worden er nu wel enthousiast over Lachen dus over een jaartje heb k een veulentje..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 15:49

veel succes met je veulen
tis een heel mooi paardje. en ik heb wel een band met hem opgebouwd. hij komt meteen knuffelen als ik in stal kom en is doodbraaf bij het opzadelen. Me vriendin zij laatst dat ie steigerde bij het opzadelen Verward maar dat heeft ie bij mij nog nooit gedaan