Dit is dan een van de écht moeilijke keuze's... :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:23

dacht er vandaag op stal nog over na(jouwn verhaal)
ik ben het met silly eens,je moeder had er voor gekozen om jullie alleen op te voeden.
voor hetzelfde geld had je nooit geweten wie je vader was.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:39

Ik vind het eigenlijk meer vóór dan tegen je biologische vader spreken, dat hij na die jaren heeft besloten toch graag bij jouw leven betrokken te willen worden, terwijl hij niet voor een kind heeft gekozen. Beter dan andersom; dat hij je na de eerste paar levensjaren in de steek heeft gelaten. Dit terzijde.

De keus die je maakt, op welke grondslag dan ook gebaseerd, om je paard terug te geven (of te verkopen), is gezien alle genoemde feiten in dit topic mijns inziens wel de meest eerlijke richting dier.

Sterkte toegewenst. Ach gut

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 22:17

diana schreef:
dacht er vandaag op stal nog over na(jouwn verhaal)
ik ben het met silly eens,je moeder had er voor gekozen om jullie alleen op te voeden.
voor hetzelfde geld had je nooit geweten wie je vader was.


Tuurlijk is daar wat voor te zeggen, maar dat neemt niet weg dat zoiets ontzettend pijnlijk is om pas na al die jaren te horen...
Sterkte! Ach gut

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:55

Ik heb niet je hele topic doorgelezen, maar heb misschien een kleine tip voor je. Koop een brommertje! Je bent dan snel bij je pony, en kan ook 's avonds als het donker is "veilig" daar aankomen.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:18

Ik vidn dat je je paard voor alles moet geven,
Jij wou zo graag dat paard hebben, zorg er dan ook goed voor!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 18:38

Tja, wat ik zal doen is mezelf een schop onder mijn hol geven!!! Ik kom elke dag bij mijn paard, ik ga naar school en heb in de avonduren en in het weekend een bijbaan om hem zelf te betalen! Daarbij wil ik hem nog elke dag rijden. Tijd voor mijn vrienden heb ik niet echt, maar het is het één of het ander. Die keuze moet jij stellen... Als jij je vriend(innen) belangrijker vind dan is het niet eerlijk tegen over je paard en moet je hem weg doen. Je hebt dan inderdaad de verantwoordelijkheid niet meer en dan kan je zo veel naar je vrienden toe als je zelf wilt.

Ik denk niet dat een paard bij huis voor jou een goede optie is. Aangezien ik uit je verhaal al opmaak dat je niet vaak naar je paard toe komt, is het aan huis zo dat je meerdere malen per dag bij je paard moet zijn om te voeren, te mesten en te rijden...

Ik denk ook dat je van ter voren wist toen je je paard kreeg dat je 15 km moest fietsen, dus óók in de winter. Je bent aardig verwend door je vader want hij betaald alles en dus kan jij je verantwoordelijkheden niet.

Je moet hier zelf uit komen...

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 19:20

Ik lees al een aantal keer dat je op je vrije dagen altijd naar je paardje gaat maar als je moet werken geen tijd voor je paardje hebt omdat je ook nog vriendinnen en een vriend hebt.
Waarom draai je dat niet eens om?
Altijd naar je paardje en op je vrije dagen naar je paardje en vriendje en vriendinnen.

Bijna iedereen die een eigen paard heeft heeft een baan.
Die baan neemt zeker 32 uur in de week in beslag.(en dan praat ik nu niet over de gezinnen met 2 verdieners enzo of de workaholics onder ons hihi).
Maar iedereen weet het zo te combineren dat het paard de aandacht krijgt die hij nodig heeft.

Ik vindt niet dat je paard moet lijden onder jouw vriendschappen.
En dan nog....je praat de hele tijd over JOUW paard.
Waarom gedraag je je dan niet zo?
Volgens mij besteed je vader meer aandacht aan het paardje dan jouw.
Leuk vindt je het niet als het paard van je vader wordt maar als je niet kan komen vindt je het niet erg dat je vader je paard verzorgt.....want dat was immers de afspraak?

Mha....ik vindt het een beetje een vreemd verhaal.
Ik heb 2 paarden.
Okay ik heb een twenter en een jaarling......staan 24/7 op het land.
Toch kom ik elke dag naar ze toe om te voeren.........beetje poetsen en kan ik uren bij het land staan om gewoon weg trots te wezen op mijn paardjes.

Dat zie ik bij jouw niet echt terug komen.

zonnetje2
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:37

Misschien een rare vergelijking maar ieder ander dier die je hebt al of niet aan huis heeft recht op dagelijkse beweging, verzorging en aandacht.

Niet vervelend bedoeld maar misschien is het wel makkelijk om niet te gaan juist doordat je biologische vader er elke dag naar toe gaat.

De brommer tip is ook een goede, scheelt allicht in reistijd.
Succes met de keuzes die je toch echt zal moeten maken.