Rothilde naar slager

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:38

Tinne schreef:
Wie zegt dat dit paard geen leven zonder ellende kan hebben? Bij een baasje die de zomereczeem wil en kan behandelen, zal dit beestje nog een perfect leven voor zich hebben. Genezen zal het nooit, maar men gooit een boettdeken erover en warempel, de jeuk neemt met 99% af.
Zoals ik net ook al zei heeft die van mij ook zomereczeem, maar die loopt blij en gelukkig dag en nacht in haar wei, zonder jeuk met deken...
Nee, ik vind het nog steeds geen reden om een paard te slachten om deze reden Lips are sealed

Niemand weet waarschijnlijk of het wel of niet eerlijk is dat hij naar de slacht gaat. Ja misschien helpt een deken en goede behandeling voldoende en kan het paard nog wel een fatsoenlijk leven lijden. En misschien is het vergeefse moeite en is het idd niet eerlijk om het paard langer in leven te houden. Hier kan helaas niemand op dit moment iets zinnigs over zeggen.

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:23

hey!! ik ken dit paard, anders moet de eigenaar of jij bellen of henk kok misschien wat weet voor dit paard, hij is tenslotte de vorige eigenaar en ziet zijn zelfgefokte paardje denk ik ook niet graag doodgaan! of het probleem voorleggen, rothilde is n leuk paardje!! ik heb haar gekend!

groetjes roelinda

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 19:23

Hij wil r wel weg doen maar niet naar iemand anders omdat ie denkt dat als ze er achter komen dat ze zomereczeem heeft dat ie problemen krijgt. Iedereen hier weet er ondertussen van en dat heb k m ook verteld. Wat k bedoelde met dat ie er niks van weet, is dat ie niet weet dat ik heb gezegd dat jullie dr kunnen komen ophalen. Maybe werkt dat wel t beste, gewoon met een trailer naar m toe gaan en zeggen dat j dr wilt kopen. Geld meenemen en een papier waarop staat dat hij er niks meer mee te maken heeft.
Iemadn die t wil proberen? Ik maak iig geen kans, heb k al geprobeerd. Aan mij verkoopt ie dr zeker niet.
Wie o wie?

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 19:24

Eigenaar heeft al geprobeerd of Henk m terug wil kopen maar die wil niet...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 07:36

Tinne schreef:
Wie zegt dat dit paard geen leven zonder ellende kan hebben? Bij een baasje die de zomereczeem wil en kan behandelen, zal dit beestje nog een perfect leven voor zich hebben. Genezen zal het nooit, maar men gooit een boettdeken erover en warempel, de jeuk neemt met 99% af.
Zoals ik net ook al zei heeft die van mij ook zomereczeem, maar die loopt blij en gelukkig dag en nacht in haar wei, zonder jeuk met deken...
Nee, ik vind het nog steeds geen reden om een paard te slachten om deze reden Lips are sealed


Voor zover ik begrepen heb is de beste man al 4 jaar aan het dokteren met dit dier en issie het nu gewoon zat omdat niks helpt en het dier er giga last van heeft.
Boett dekens helpen helaas niet bij ieder paard, er zijn er ook zat die ondanks de deken vergaan van de jeuk, is het dan nog steeds zielug om dit dier uit zn lijden te verlossen?

Vergelijk het maar met bv hoefkatrol oid, als een paard dit in de ergste fase heeft wordttie toch ook afgemaakt, dan zeg je toch ook niet van hup pijnstillertjes erin elke dag en niet zeuren verder. Of doorsnijden van de zenuwen in de ondervoet, ook zo'n diervriendelijke oplossing Boos!
Paarden worden om alle mogelijke ziektes en redenen naar de paardenhemel gebracht, vaak redenen waar een ander met zn pet niet bij kan en waarvan diegene waarsch denkt van had ik maar.....

Vind dat jullie erg hard oordelen over deze man.... het feit dat dit dier nog steeds op de aardbol rondloopt zegt toch wel dat de man zelf ook nog niet helemaal zeker is van zn zaak, anders had het dier allang in de paardenhemel geweest.......

Nogmaals ik begrijp deze man volkomen en weet zeker dat hij de meest wijze beslissing neemt voor zijn dier.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:03

Vippie schreef:
Voor zover ik begrepen heb is de beste man al 4 jaar aan het dokteren met dit dier en issie het nu gewoon zat omdat niks helpt en het dier er giga last van heeft.
Boett dekens helpen helaas niet bij ieder paard, er zijn er ook zat die ondanks de deken vergaan van de jeuk, is het dan nog steeds zielug om dit dier uit zn lijden te verlossen?

Vergelijk het maar met bv hoefkatrol oid, als een paard dit in de ergste fase heeft wordttie toch ook afgemaakt, dan zeg je toch ook niet van hup pijnstillertjes erin elke dag en niet zeuren verder. Of doorsnijden van de zenuwen in de ondervoet, ook zo'n diervriendelijke oplossing Boos!
Paarden worden om alle mogelijke ziektes en redenen naar de paardenhemel gebracht, vaak redenen waar een ander met zn pet niet bij kan en waarvan diegene waarsch denkt van had ik maar.....

Vind dat jullie erg hard oordelen over deze man.... het feit dat dit dier nog steeds op de aardbol rondloopt zegt toch wel dat de man zelf ook nog niet helemaal zeker is van zn zaak, anders had het dier allang in de paardenhemel geweest.......

Nogmaals ik begrijp deze man volkomen en weet zeker dat hij de meest wijze beslissing neemt voor zijn dier.


Helemaal mee eens.. Het is triest dat het dier naar de slager moet, maar ik denk in dit geval echt voor haar eigen bestwil... En ik snap ook zijn beweegredenen om het niet te verkopen..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:04

Vippie schreef:
Nogmaals ik begrijp deze man volkomen en weet zeker dat hij de meest wijze beslissing neemt voor zijn dier.

En al zou hij dat niet doen, hij doet wat hij denkt dat goed is. Dat doen we toch allemaal? En nee, misschien is het niet de beste oplossing en misschien ook wel. En zoals ik eerder al zei niemand kan hier oordelen over deze man, want niemand kent de toestand van het paard.

Cuddle

Berichten: 625
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:43

Ik heb nu beide topics gelezen en ik moet zeggen dat ik er echt geen REET van geloof!!! Boos! Moosje, ben je niet een beetje in je eigen wereldje beland??? Verward De antwoorden die je geeft kloppen niet, de ene keer zeg je dat we haar op kunnen halen, dan zeg je weer dat de boer haar zomaar naar de slacht brengt! Boos! Je kan mij niet vertellen dat een boer/ mens een dier, in dit geval een paard naar de slacht brengt terwjl er kopers zijn! Er klopt echt niets van, is dit een poging van negatieve aandacht trekken ofzo? Verward Je fokt de andere bokkers op terwijl je er alleen maar van geniet, ik weet het niet hoor maar als je het ECHT ERG vind dan had je allang het telefoonnummer van de boer kunnen geven, of het juiste adres zodat er iemand langs had kunnen komen. Boos! Maar dat heb je niet gedaan omdat dat paard volgens mij helemaal niet naar de slacht gaat! Anders had je toch allang het juiste adres gegeven vanplaats dat onduidelijke met welke bus je moet en alleen de plaats aangeven.......

Als dit verhaal waar is wil ik van jou een telefoonnummer zien.... Ik wil die boer wel eens bellen of dit verhaal inderdaad waar is... en vragen waarom hij dit doet, jij kan het wel lekker zo vertellen maar of het waar is daar twijfelen nu meerdere mensen aan!

Je hebt die andere vrouw ( met de pensionstal) ook helemaal niet naar die boer laten bellen.... misschien had zij nog meer geld geboden als het paard er nog beter uit ziet dan op de foto's.

Je geeft aan dat je de boer verteld had dat er kopers waren, later zeg je weer dat de boer van niks weet en dat wij dat beessie zo maar ff weg moeten nemen. Klopt niet echt he?

Als je het echt erg vind, dan had je allang een oplossing kunnen vinden, bijv. aan je ouders vragen.. of des noods had je de dierenbescherming kunnen bellen MAAR OOK DIT HEB JE NIET GEDAAN!!!! Er zijn zoveel mogelijkheden om dit paardje te redden maar zo ver ik het in kan schatten heb jij gewoon niet je best gedaan... Boos!

Je had de hele dag aan de kop van de boer lopen zeuren dat ie niet zo maar naar de slacht gebracht kan worden. Je had bijv. inderdaad deze pagina uit kunnen printen van plaats zeggen dat " het geen zin heeft" JE PROBEERD HET NIET EENS!!!!! Hoe weet je nou of het dan geen zin heeft???????

Tot nu toe hebben de meeste bokkers gezegd dat ze jou niet aanvallen, nou ik dus wel... bewijs maar eens dat dit geen onzin is, kom met een telefoonnummer en ik bel hem! Ik wacht je reactie ( dus telefoonnummer) af!!!!!

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:08


Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 13:43

Tja als dit weer zo'n onzinverhaal is zou ik dat op zijn zachts gezegd niet waarderen Boos!
Overigens als mijn verzorgster had gezged dat Joris echt niet ziek was, en er kwamen pennies hem "redden" terwijl IK als eigenaar besloten had dat ik hem beter had kunnen laten gaan, dan zou ik echt uit mijn pan gaan!
Het is nog altijd de eigenaar die bepaalt of het dier dood gaat (moet) of niet, en niemand anders.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 14:13

o.. dat zou ook nog kunnen.. dat het verzonnen is..hahhaha.. Geeneens bij stil gestaan.. Ga altijd er vanuit dat mensen de waarheid zeggen.. bleuh..

Maar nu is mijn nieuwsgierigheid ook wel gewekt, ik wil ook graag het telefoonnummer van deze meneer.. (wilde namelijk vanavond met mijn mannetje overleggen of we dit paardje niet bij ons thuis kunnen stallen) Maar als het verzonnen is dan is dat natuurlijk niet nodig..!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:44

Oh? is er nog een ander topic hierover dan? Vooralsnog ga ik er niet vanuit dat dit verzonnen is................. Graag een reactie van de topicstartster want dit is een behoorlijk zware aantijging.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:33

hé,Cuddle,ik, denk het,jij zegt het!!!!
ik vond er van begin af aan al een vreemd luchtje aan zitten,maar ik dacht :laat ik m'n grote mond maar houden want na dat gedoe met Miep,ben ik wel erg achterdochtig geworden!
maar er zijn toch meerdere die er het zijne van denken!!!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:39

hm... ik weet niet of het waar is maar het kan ook zijn dat....
Moosje een beetje VERLEGEN Haha! is...?
En dat ze geen telefoon-nummer neerzet omdat dan half nederland gaat bellen..?
Ik denk niet dat die vent dat fijn zal vinden!

Belker

Berichten: 15322
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:26

Cuddle schreef:
Als dit verhaal waar is wil ik van jou een telefoonnummer zien.... Ik wil die boer wel eens bellen of dit verhaal inderdaad waar is... en vragen waarom hij dit doet, jij kan het wel lekker zo vertellen maar of het waar is daar twijfelen nu meerdere mensen aan!

Tot nu toe hebben de meeste bokkers gezegd dat ze jou niet aanvallen, nou ik dus wel... bewijs maar eens dat dit geen onzin is, kom met een telefoonnummer en ik bel hem! Ik wacht je reactie ( dus telefoonnummer) af!!!!!

En dat is dus op Bokt niet toegestaan. !
Als je twijfelt aan de echtheid van een verhaal dan kun je dat ook op een iets normalere manier neerzetten.
Telefoonnummers van derden op Bokt vermelden is niet toegestaan. Dat lijkt mij dus geen goede actie.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:34

Volgens mij bedoelt ze dat niemand een tel.nummer heeft gekregen en via PB had dat toch wel gekund niet ? Overigens hoop ik echt oprecht dat dit verhaal niet verzonnen is, omdat anders de mensen hun vertrouwen toch wel verliezen in de medebokkers. En dat is jammer voor alle mensen die wel gewoon eerlijk zijn.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:46

Cuddle schreef:
.....omdat dat paard volgens mij helemaal niet naar de slacht gaat!.....


Welk paard? Knipoog

Konijntjuh

Berichten: 256
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 22:54

k vind het een beetje vaag eigenlijk Scheve mond
ik kan echt niet geloven dat n paard alleen om zomereczeem naar de slacht gaat Scheve mond

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 10:22

Ik vind het verhaal ook vaag, hoop dat de topicstarter snel met duidelijkheid komt.

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-04 12:53

Heb gisteren weer met m gepraat en er komt vandaag iemand kijken. Een vriend van een kennis ofzo. Die gaat kijken of ie er iets mee kan en wil. K heb m gezegd dat ik een aantal serieuze reacties heb gehad. Hij zou er nog over nadenken als het niks word met die andere vent. Als jullie denken dat t verzonnen is moet je t zelf weten, maar ik weet dat t niet zo is!
Als t goed is weet t volgende week of maybe dit weekend al meer en degenen die wel serieus gereageerd hebben, krijgen t dan wel te horen van me... Diegenen weten t zelf wel, want die hebben ge-pbt. En diie hebben mn nummer...
K zit alleen niet te wachten op ruzie met hem omdat ik een telefoonnummer heb gegeven!

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:41

kan me goed voorstellen dat je zn telefoonnummer niet wilt geven hoor! daar maak je het jezelf waarschijnlijk alleen maar moeilijker door!

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 13:58

maar je schreef een stuk terug, hij is bang dat ze er dan achter komen dat hjij zomer eczeem heeft. dat zien ze toch, en anders vertelt hij dat er toch bij?????????? anders krijgt hij sowieso problemen!!! gewoon zeggen waar het op staat. anders schiet het nooit op. laat je het nog weten hoe het afgelopen is?

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 19:10

rommie schreef:
kan me goed voorstellen dat je zn telefoonnummer niet wilt geven hoor! daar maak je het jezelf waarschijnlijk alleen maar moeilijker door!


ben het helemaal met je eens!

ik denk niet dat dit verzonnen is want waarom zet je dan zo'n heel topic op? Ik zou het paardje graag helpen maar het kan helaas niet..

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 12:05

Zei k ook al. Dat ze kunnen zien bedoel k. Ga maybe strax nog ff langs, maar t is pokkeweer hier. Kan niet rijden, want k heb op de een of andere manier mn voet verdraaid ofzo. Weet ook niet hoe t kan. Fietsen zal wel niet lekker gaan. K laat t horen als k meer weet!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:01

Ben eigenlijk wel een beetje nieuwschierig na het lezen bij beide topics hoe het nou is afgelopen...