handelaren slecht?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:08

Margreth schreef:
Maar misschien verkoopt die hem wel weer door aan een handelaar.
Verder blijkt toch ook wel vaak/meestal dat mensen zich van te voren voornemen om hun ex paard vaak op te gaan zoeken, maar dat daar in praktijk weinig van terecht komt. Mijn vriend heeft al vaak voor mensen een paard moeten verkopen en ze zeiden dan vrijwel allemaal " Ik kom/ ga hem heel vaak opzoeken."De mensen die dit meestal het hardste riepen, zijn nooit meer op komen dagen toen ze hem eenmaal verkocht hadden.


ja daar heb je wel gelijk in vind ik!!
alleen ik vind nog wel dat je dan wat meer kand heb..dan bij een handelaar!
en dan weet je in ieder geval waar hij terecht komt...
maar geloof ook best dat er goede handelaren zijn hoor!

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:41

Er zitten best handelaren tussen die goed voor de paarden zorgen, maar het gaat ze wel voornamelijk om het geld, en er zijn ook heel veel handestallen waarbij de paarden niet goed verzorgd worden, bijv. van daar waar ik mijn pony vandaan heb. Die vent woont in oost-souburg (en nog erg dicht in de buurt ook! Bloos!) en hij heeft zn stallen in 's heer hendrikskinderen ofzo.. en daar heeft mijn pony dus bijna 5 jaar terug gestaan in een modder weitje met niet of nauwelijks gras, werd niet naar omgekeken, was mager, en als wij dr niet gekocht hadden was ze diezelfde week nog bij de slacht terecht gekomen op 3 en een half jarige leeftijd!!!

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:08

ik rij ook al heel lang bij een stoetrtij/HANDELSTAL waar de paarden egt mega goe worden verzorgt.
en het paard wordt egt niet als geld gezien Scheve mond
er zijn te veel particuliren die veel en veel slechter voor hun paard zorgen dan handelaren. Pling

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:10

yvotje14 schreef:
ik rij ook al heel lang bij een stoetrtij/HANDELSTAL waar de paarden egt mega goe worden verzorgt.
en het paard wordt egt niet als geld gezien Scheve mond
er zijn te veel particuliren die veel en veel slechter voor hun paard zorgen dan handelaren. Pling


Dat is ook zo.. Dat er ook genoeg paarden zijn van particulieren die niet goed verzorgd worden..
En zulk soort handelstallen zouden er meer moeten komen OK dan! , en de "slechte" handelaren minder.. Want er zijn er toch nog steeds veel..

En wat je ook hebt met handelstallen, als je je paard aan goede verkoopt, kan het ook zijn dat die hem weer doorverkoopt aan een andere handelaar.. en die weer aan een andere.. enz.. en kan tie uiteindelijk tog nog bij een slechte terechtkomen..
Maja, dat kan ook als je aan particulieren verkoopt.. maja.. ( Verward )

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:24

Vaak bij de handelaren in de lagere prijsklasse heb je de sjoemelaars en sjaggeraars zitten. Iedereen kan begrijpen dat er een groot verschil zit tussen een handelaar met spul van een gemiddelde waarde van 400 euro of een gemiddelde waarde van 7000 euro.

Een paard dat 8000 euro op moet brengen vind je echt niet in een donkere, vieze stal bij een ouwe boer met zn voeten in de drek. Die shet die 150 euro op moet brengen vind je niet op een mooi geplaveide, ruim opgezette stallencomplex met veegmiepen en een springtuin

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:25

Manuutje1990 schreef:
Dat is ook zo.. Dat er ook genoeg paarden zijn van particulieren die niet goed verzorgd worden..
En zulk soort handelstallen zouden er meer moeten komen OK dan! , en de "slechte" handelaren minder.. Want er zijn er toch nog steeds veel..

En wat je ook hebt met handelstallen, als je je paard aan goede verkoopt, kan het ook zijn dat die hem weer doorverkoopt aan een andere handelaar.. en die weer aan een andere.. enz.. en kan tie uiteindelijk tog nog bij een slechte terechtkomen..
Maja, dat kan ook als je aan particulieren verkoopt.. maja.. ( Verward )


Dat handelaren aan handelaren verkopen gebeurd meestal alleen als die andere een goede klant voor dat paard heeft of als het echt een bagger paard is wat je aan de straatstenen niet kwijt komt.

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:32

marije86 schreef:
hello iedereen!
nou ik wou ff me mening kwijt:
ik word er echt zo zat van dat bij veel paarden staat die te koop staan geen handelaren!
veel mensen vinde handelaren slacht en denken dat er slecht voor de paarden gezorgd word,maar ik rijd nu twee jaar bij pension en HANDELSTAL sipko sipkens in hoogkerk.
en daar word echt niet slecht voor gezorgd!
er word altijd naar goede eigenaaren gekeeken en ze komen er zo wat alle dagen uit!
als de paarden he tland in moeten kan dat daar ook en veel paarden die daar komen worden weer opgeknapt!
dus ik vind het niet fijn als elke handelaar bij voorbaat word afgekeurd!
er zijn ook heus wel slecht bij die het echt alleen maar om geld doen maar ze zijn niet allemaal zo echt niet waar!

zo das eruit!

Ik zou mijn pony ook niet graag naar een handellaar toe doen, MAAR..
dat is niet omdat ik handelaren slecht vind of wat dan ook.
Het is eerder omdat je pony/ paard dan doorverkocht word en je niet weet waarheen (Ja, soms dan wel).
Veel mensen bedoelen het volgens mij ook zo.
Ik verkoop liever mijn paard naar iemand die nog geen pony heeft of er voor zichzelf een wil iig, omdat hij vaak daar wel blijft.
Bij een handelaar weet je dat nooit zeker.. Lachen

AxlRose

Berichten: 32
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:06

ik vind dat je gelijk hebt dat men denkt dat de paardenhandelaren slechte mensen zijn. de handelaar waar jij rijd is die erkend bij de bond van paardenhandelaren? de mensen die zich op de tv en de krant voordoen zijn 9 van de 10 beunhazen waar je gerantie tot aan de stoeprand krijgt. de echte paardenhandelaaren (erkende) weten wat het beste voor een paard is en als paard geslacht moet worden moet dat ook want de erkende handelaar wil niet dat er iemand mee verongelukt. dus mijn vraag is waarom loopt iedereen te zeuren en te fiten op de PAARDENHANDELAAR groetjes Wiliam Axl Rose

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:16

IK heb dus zeer slechte ervaring met verkoop aan particulieren en ik ben niet de enige. Een paard is geen auto, het is emotie maar als je het verkoopt is het gewoon een ding waar je niks meer over te zeggen hebt. Mij maakt het niet meer uit of ik het paard aan een handelaar of aan een particulier verkoop, veel liever hou ik ze zelf.

Als een handelaar hem koopt zou ik wel op de prijs letten, onze pony is voor 3x zoveel verkocht dan dat ik er als particulier voor heb gekregen. Dat steekt ook, ik wist niet dat ik dat kon vragen en dat mensen dat wilden betalen voor een pony van 18.

Onze pony wordt nu voor de 3e keer doorverkocht en weer gaat hij z.g. naar zo'n goed adres maar eigenlijk denk ik wel eens, ik wilde dat ik het allemaal niet wist en zou denken dat hij nog steeds bij de eerste koper stond. Een kwestie van zelfbescherming.

Als mensen bij een advertentie, geen handelaren, zetten dan denk ik meteen dat het beest veel te hoog geprijst is of dat er iets aan mankeert dat een leek niet zo snel door heeft en een handelaar wel.

Een handelaar zal altijd proberen om een paard voor zo veel mogelijk te verkopen, dus zal ook voor hem of haar de slacht als laatste optie gezien worden. Voer en beweging moeten ook in orde zijn.

Wel zou ik het liefst zelf de handelaar uitzoeken, dus aanbieden bij een handelsstal. Een mannetje die je erf op loopt om je paard te kopen, waar je niks vanaf weet, dat zal ik niet kunnen. En dat is dus wel met Amondi gebeurt! Door een particulier die hem voor heel weinig mocht hebben als hij daar mocht blijven!

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:18

das minder, is dat kort geleden gebeurt of niet?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:26

dit voorjaar, staat hier uitgebreid op bokt. Is pas geleden ook nog gebeurt, met een ander, ik denk dat het bij verslag vd dag staat: Belazerd, zo heet het.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:34

ok ik zal het vanaaf ff opzoek moet zo weg.

Fannytje
Berichten: 335
Geregistreerd: 15-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:53

Ik heb ooit een paard in de bossen zien staan die van een handelaar bleek te zijn, heel zn been was open en bloeide hevig, en erg mager. kreeg dus geen eten, mensen uit de buurt voerde hem bij. Boos!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:10

Paarden worden bij handelaren als geld gezien, anders zijn het geen handelaren!
Dat betekend niet dat ze er slecht voor zijn, integendeel. D meeste handelaren (sjaggeraars niet meegeteld) zijn juist goed voor hun paarden, omdat die meer geld waard moeten worden. Als je een paard verwaarloosd, lelijk laat worden en slecht of niet laat rijden is ie na een tijdje geen knoop meer waard, dus verlies voor de handelaar.

okkie1 schreef:
Dat handelaren aan handelaren verkopen gebeurd meestal alleen als die andere een goede klant voor dat paard heeft of als het echt een bagger paard is wat je aan de straatstenen niet kwijt komt.

Dat is dus niet waar. Veel handelaren doen onderling ruilhandel, omdat de ene dat paard nou eenmaal beter vind dan de andere, of omdat hij een hele goeie ruilt tegen een paar iets minder goeie. Dat heeft nix te maken met een bagger paard...

leyla

Berichten: 53
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:26

ik ken zat handelaren vooral in de spring sport..
die hun paarden over de hindernissen heen slaan, zodat ze lekker snel op een hoog nivea komen, en dan voor grof geld verkocht worden.
Helaas worden de paarden hierdoor helemaal verpest en raken al het vertrouwen in de mens kwijt.
Ik ontplof zowat als ik weer eens zie hoe ze met de paarden omgaan.

Maar natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, mensen die wel weten hoe je met paarden om moet gaan.. met respect!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:09

je kunt een paard niet "lekker snel" naar een hoog nivo slaan, want daar komt ie niet door op een hoger nivo en als klanten het paard komen proberen zullen ze dat merken aan het beest en hem niet willen kopen.

dus die taferelen waar jij het over hebt komen niet voor. Allicht zal een handelspaard een keer een tik krijgen, maar welk paard nou niet....

goldwing
Berichten: 998
Geregistreerd: 24-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:16

een handelaar gaat niet per definitie slecht om met de dieren
Hij wil ze toch verkopen dus moet hij ze wel goed verzorgen anders blijft hij er mee zitten

Ik denk dat de mensen bang zijn dat het paard in de handel terecht komt en dus van de een naar de ander gaat maar dat is niet de schuld van een handelaar
Dat kun je ook treffen als je hem particulier verkoopt
Wat geeft je de garantie dat die mensen hem blijven houden en hem wel goed verzorgen

Het blijft altijd moeilijk om een paard te verkopen ofdat je dat nu doet bij een handelaar of niet

Een handelaar geeft er meestal wel minder voor omdat hij bij verkoop ook nog verdienen wil

Fannytje
Berichten: 335
Geregistreerd: 15-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 18:15

Ik ken ook wel een goede handelaar hoor

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:19

Je kunt ook bij de handelaar gaan kijken, omdat je wilt weten wat voor handelaar het is.........En je hebt ook slechte particulieren. Wij kopen en verkopen af en toe wel eens wat en ik moet zeggen, overal kom je goede en slechte adressen tegen. Bij particulieren heb ik paarden gezien tussen de wasmachines (was wel het meest bizarre wat ik ben tegengekomen), paarden die de hele winter op een donkere stal staan omdat niemand hen uit de stal durft te laten, enz. enz. Maar ik heb ook handelaren gezien waarbij men handelde in 'twee afdelingen' (oh, mevrouw, komt u dan maar even mee naar de ANDERE stal........). Ik heb trouwens geen goede ervaringen met de stal waar de topicstartster rijdt, maar dat terzijde.

ob_session

Berichten: 161
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: bovenkarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:23

ik ben het wel eens met mikkie. want als je een slechte particulier heb dan is de goede handelaar toch beter. maar je heb goede en slechte handelaren je moet alleen net weten wie goed is en wie slecht.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 10:36

* ik heb niet het hele topic gelezen*

maar ik vind dat niet alle handelaren slecht zijn, toch zou ik mijn paard niet aan een handelaar verkopen, gewoon omdat ik graag wil weten waar ze terrecht komt, ik wil zelf de mensen uit kunnen zoeken. spreken ze me niet aan gaat ze er ook niet heen. dat is voor mij iets wat ik voor mijn paard zou willen doen.
ik heb haar wel bij een handelaar gekocht (daar heeft ze 2 dagen gestaan) toen kwam ik kijken, en heb haar gelijk gekocht. ze zag er toen super uit, en had een mooie ruime box werd netjes gereden, maar dit was een kleine stal met zo'n 6 paarden. (die er allemaal super uitzagen!)
later toen ze drachtig bleek te zijn heeft het heel wat moeite gekost (van max hier op bokt vooral) om de oude eigenaar te vinden en contact te maken.
toen ze een dode tweeling kreeg, heb ik een deel vd DA kosten van de handelaar terug gekregen, terwijl de vorige eigenaar mij opbelde met de mededeling dat hij een advocaten bureau had Clown
dus ik heb heel veel geluk gehad met de handelaar.
maar niet aan een handelaar willen verkopen heeft dus niets te maken met het slecht zorgen voor de paarden van handelaren.

jessica23
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:43

Ik moet mijn paard verkopen i.v.m lichamelijk klachten van mijn kant. Nu twijfel ik of ik via particulier zal doen of hem naar een handelaar zal brengen.
Hij is niet een makkelijk paardje. Als je hem naar een handelaar brengt zeggen ze dat je er meestal niet veel meer voor krijgt. Geven ze er echt heel weinig meer voor dan?.

Jessica

gothic
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:58

Ik vind dat je helemaal gelijk heb, ik bezoek regelmatig handelaren en 90% zorgt zeer goed voor de paarden

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:13

Meestal worden paarden bij een handelaar wel goed verzorgd. Maar persoonlijk zou ik om te kopen liever naar een particulier gaan. Handelaren vragen gewoon meer geld voor een paard en vaak heeft een paard daar maar een korte tijd gestaan zodat de handelaar of ruiter niet echt veel over een paard weet te vertellen.
Ik heb mijn vorige paard wel bij een handelaar gekocht, voor een goeie prijs, en daar heb ik echt heel veel plezier van gehad.

Mellow

Berichten: 6477
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 14:31

jessica23 schreef:
Ik moet mijn paard verkopen i.v.m lichamelijk klachten van mijn kant. Nu twijfel ik of ik via particulier zal doen of hem naar een handelaar zal brengen.
Hij is niet een makkelijk paardje. Als je hem naar een handelaar brengt zeggen ze dat je er meestal niet veel meer voor krijgt. Geven ze er echt heel weinig meer voor dan?.

Jessica


ligt aan de handelaar waar je hem/haar heen doet.
het bedrag dat ze bieden is wel onder je vraagprijs meestal want ze willen wel winst maken.

van de bedragen weet ik niet veel Knipoog

maar bij de handelaar waar ik heb gereden gingen ze wel super met de paarden om.
ook moeilijke paarden werden toch goed behandeld.

maar je hebt ook mindere handelaren maar dat is mischien 10%.
maar daar hoor je meer over dan over de goede handelaren vandaar dat het dan een ''slechte'' naam krijgt....