Zonder zadel :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Zonder zadel :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-04 11:21

Gisteren ben ik gezellig op het "verjaarspartijtje" geweest van Mickydo Haha! We gingen samen rijden Lachen

Alleen tja, het regende nogal hard en Kane was zeiknat!!!! En VIES!!!!!!!!!!!!!
Dus geen zadel.... owjee dacht ik..... Hij heeft 4 weken stil gestaan op het land, voor de rest is hij alleen maar bereden door haar twee vaste bijrijdsters en die hebben in de bak gereden en een keer door het twiske gestapt en meer beweging heeft hij nog niet gehad. Dus het idee van die is niet te houden in het twiske zat er bij mij wel in....

Mickydo ging als eerste omdat ik 12 jaar terug voor het laatst zonder zadel heb gereden het het dus een beetje eng vond.

Ja ik ben bang om te vallen... waarom... omdat ik in al die jaren dat ik paard heb gereden nog maar 3 keer van een paard af ben geknald. 1 keer doordat een paard me braaf liet voorgaan bij de hindernis... 1 keer zonder zadel in amazone zit... met draf heb je dan echt geen houvast.... en 1 keer in het zadel zonder beugels rijden... paardje dacht van BOK en daar vloog ik...
Dus een echt ervaren valler ben ik niet....

Maar goed terug naar gisteren... Mickydo op Kane en ikke op de fiets... en het hield weer eens op met zachtjes regen om echt te gaan hozen... Blikken van mensen die zoiets hadden van " agos dat arme paard... moet ie in dit pokkeweer gaan rijden voor de fun van die meiden..." Niemand staat er ook maar enigzins bij stil dat een paard ook zijn beweging nodig heeft en dat ie het ook weleens fijn kan vinden ... Domme mensen heb je af en toe...

Dus hup het twiske in Lachen Kane wilde in eerste instantie wegspurten op de dijk maar het was drassig en nat en glad dus inhouden die hap... en hij liep MOOI!!!!!! Volledige spiercontrole gewoon.... hij was echt heeeeelllll mooi Lachen

Na een half uurtje drie kwartier zijn we omgewisseld.... Micky op de fiets en ik op Kane... ellende om erop te komen want meneer liep weg en ik lag zowat met me snufferd in een plas modder Scheve mond maar met poging twee zat ik er toch op.
Erg onwennig.... maar wel lekker warm Haha!

Eerst maar eens stappen... dat ging goed. Dus op een gegeven moment hebben we het over draven en wat doet Kane... jawel hoor in draf... alleen maar omdat we het er over hadden!!!!!!! Dat ging ook goed!!!!!!! Moest wel ff me plekkie op zijn rug vinden om fatsoenlijk te kunnen blijven zitten zonder te stuiteren maar dat was met een paar passen zo gevonden. Toen weer stappen... tja dat wilde meneer niet echt dus ging lopen dribbelen... dat is lachen... je zit zowel in draf als in galop en dat voelt heel weird... maar ik bleef gewoon zitten...
Na 10 minuten dribbelen was ik het wel zat en heb een beetje aangespoord zodat ie in een rustig galopje kwam... Helemaal geweldig!!!!!!!! zijn rug zit net zo lekker als een luie stoel in galop!!!!
Nog wat gestapt en gedraaft daarna en lekker uitstappen tot stal...

Voelde me helemaal toppie na dat ritje Haha! niet gevallen en weer een "angst" overwonnen Haha! Helemaal goed dus Lachen
Nu nog wat meer ervaring krijgen daarin Lachen

Nu heb ik alleen wel een zere kont.... maar ja dat gaat ook wel weer over Haha!

Raimond... Ik hou van je en de hele wereld mag weten dat ik je nooit meer kwijt wil!!!!
Kane is de mooiste tinker die ik ooit heb gezien


Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:38

leuk dat het goed ging.
Enne veel oefenen dan krijg je geen zere kont meer Haha!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, anjali, Charat, dierenfan, hooi, Huni, Inney, kreekie, Lestria, Luna_Rose, Mliiesje, MyWishMax, naomi_mickey, Tientjeblij, vierspan en 104 bezoekers