FF flink gal spuwen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:10

irish_lady schreef:
Wat ook verboden voor ruiters is Haha!


daar zijn de meningen over verdeeld Knipoog

het bordje met een paard met streep er door schijnt geen verbodsbord te zijn, maar het betekend "liever niet"

Beetje vaag wel, maar het schijnt door de gemeente gedoogd te worden.

Volgens mij rijden alle IJslanders bij ons op stal over het paddenpad.
Kom ze bijna nooit tegen op het ruiterpad.

Rauk

Berichten: 120
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:06

Cowgirl, ik vind het (als 'íjslanderruiter' Lachen ) gewoon niet kunnen, om andere ruiters (of voetgangers) niet in stap te passeren. Ik denk er eigenlijk nooit over na, maar ga gewoon automatisch in stap als ik iemand passeer. Voor mij is dat gewoon logisch. Ik zou zeker contact zoeken met de ruiter in kwestie, want wat zij doet is gewoon niet sociaal.
Wat ik nog wel wilde opmerken, ff off-topic, dat er ook op dit topic weer zoveel in hokjes gedacht wordt. Natuurlijk is het soms moeilijk om niet iedereen over een kam te scheren, maar waarom gebeurd dit haast altijd bij kleine minderheden (zoals 'de ijslanderruiters'). Zoals in de andere voorbeelden te lezen is komt asociaal gedrag overal voor. Kunnen we mensen niet gewoon beoordelen op hun gedrag, en niet op de 'groep' waar ze toe horen! Ik voel me gewoon ruiter en vind het erg vervelend om aangesproken te worden op het gedrag van een klein groepje ijslanderruiters, (wat vaak genoeg gebeurd) omdat ik toevallig ook op ijslanders rijd. Bedankt!
Groetjes Esmee
(edit: onleesbare zin Lachen )

Rauk

Berichten: 120
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:15

Mijn tweede opmerking gaat over het 'hokjes-denken' in het algemeen en is dus niet bedoeld als commentaar op Cowgirl of andere reacties. Ik begrijp haar volkomen, en vind dat niemand het recht heeft om zich zo asociaal te gedragen, op welk ras je ook rijdt.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:56

ik had echt al een keer gereageerd
als eerste zelfs, maar het databeest heeft mijn berichtje verslonden geloof ik Scheve mond

het maakt niet uit op welk ras je rijd
je hebt je gewoon aan de regels te houden
toen ik stage liep op een ijslander bedrijf reden we veel buiten
ook met de jonkies(of juist met de jonkies)
werden we regelmatig voorbij gesjees door een of andere muts op een kasteel van een paard
zo irritant

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:13

Ja het is te gek voor woorden gewoon. V/d week kwam ik ook 2 ijsco ruiterstegen. Deze reden eerst wel op het ruiterpad, maar toen wij aan kwamen en ze even in de berm hun paard moesten parkeren, wat blijkbaar niet zou lukken ivm niet willen stil staan gingen ze toch maar verder over het voetpad..... Verward
Ga maandag echt even bellen met de gemeente, want wij als niet ijslander ruiters krijgen zo ook een lekkere stempel op gedrukt Boos!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:28

Wodan, ik zie eerlijk gezegt je probleem niet zo... Ik heb liever dat ze over een voetpad verder rijden dan dat er 2 Ijslanders compleet over de zeik gaan omdat ze aan de kant moeten maar niet stil willen staan... Zou ik bij Kelvin ook niet hoeven te proberen (en dat is een KWPN'er), die zou compleet doorslaan.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 11:40

Ik sluit mij bij Pervinco aan. Mijn eerdere reactie sta ik nog steeds achter.

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-04 11:57

In sommige gevallen komt het beter uit even over eht voetpad elkaar passeren maar dat terzijde.

Het zijn hier dus niet alleen de ruiters die er last van hebben.
Dat je je paard ten alle tijden onder controle moet hebben ben ik helemaal mee eens. Maar ellende moet je niet opzoeken dat krijg je vanzelf wel.

Verder ik heb vaak genoeg commentaar gehad van wandelaars die dus last hadden van die mensen met paarden over het voetpad.

Overigens als ik Siggy passeer zegt ie altijd gedag en gaat altijd terug in stap. Ik beschuldig hem ook niet van asociaal gedrag. Siggy is nu verhuist dus die zie ik niet meer.

Mijn brief ligt klaar met een dringend maar vriendelijk woord en met de vraag of het nu werkelijk waar is of ze ontheffing hebben.
Verder met een groot verzoek wat aan de ruiterpaden te doen hierzo.
Mede door slechte begaanbare ruiterpaden(in de winter) wordt dit soort gedrag gestimuleert of kan je soms gewoon niet anders dan een stukje over het voetpad te lopen.

Degene die dit niet willen geloven nodig ik uit om s'winters eens langs te komen.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:00

Ik hoop dat het helpt! Over de kwaliteit van de ruiterpaden zijn al meer brieven verzonden, maar hoe meer ze er krijgen, hoe groter de kans dat ze er eindelijk iets aan gaan doen!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:06

Pervinco schreef:
Wodan, ik zie eerlijk gezegt je probleem niet zo... Ik heb liever dat ze over een voetpad verder rijden dan dat er 2 Ijslanders compleet over de zeik gaan omdat ze aan de kant moeten maar niet stil willen staan... Zou ik bij Kelvin ook niet hoeven te proberen (en dat is een KWPN'er), die zou compleet doorslaan.


Nee even over een voetpad oke, maar je kunt ook even voetpad op. Ruiters laten passeren en weer terug het ruiterpad op.

Rivjenn

Berichten: 4022
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:34

het schijnt dat ze GEEN ontheffing hebben.
1 groot verzinsel

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:36

had hier al een keer gereageert, maar lees de boel nog maar eens en kom tot de conclusie:BOKT rijders passeren in stap!!!!! Haha! Hoeveel bokkers hebben we???dat is dan een klein beetje van de ijsberg. Knipoog
Het ligt dus ook niet aan de plaats, het ras, en het tempo waarmee je iemand passeert, maar aan de gene die erop zit.

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 01:09

Sonja schreef:
:n Ik ben een westernruiter en erger me kapot aan die dressuurtrutjes die met slof en andere kermisversieringen door het bos komen en hun paard niet onder controle hebben cq zelf geen idee hebben waar ze mee bezig zijn....

Zit niet in rijstijl, ras of soort zadel.


Ja, mee eens!!! Asociaal rijgedrag is zeker niet gebonden aan een ras, merk, soort, stijl, geloofsovertuiging, afkomst etc. etc.
Die "kermisversieringen" vind ik trouwens ook erg overdreven en zijn echte werktuigen die je band met je paard niet altijd ten goede komen (uitzonderingen zijn er altijd)... Het zijn hulpmiddelen die niet nodig zijn als je klikt met je paard!
Ze zijn zeker niet nodig als je goede ruiter bent en als je mindere ruiter bent moet je op een ander paard beginnen ipv met hulp van "kermisversieringen". Haha!

Mijn punt is gemaakt. Laat het me zeker weten als je het niet met me eens bent, maar wel graag met uitleg.
Greetz