Paardenmarkt Voorschoten: leuk met mindere afloop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 18:06

ik ben ook geweest was er om half 8 en was om half 11 thuis.
Was erg leuk en veel oude bekende gezien ( handelaren) 1 mooi paard gezien een schimmel maar ze was 14. verder geen kneuzen gezien.
Idd. die kleine shetveulen in dat hokje.. erg kjoet. maar wat heb je er aan!! niks hhah ik heb al een veulen.. en een shet.

Die friezen waren van een kennis van me. Hij stond er mij ook een aan te smeren ,IK MOT GEEN FRIES MEER .. zeker niet van anderhalf en hengst

Mar leuk dag gehad en lekker broodje been ham gegeten!!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 18:50

Ja ben ook geweest. Was ook een hele leuke bonte hengst.

Wel een naar verhaal zeg! Moet er niet aan denken

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:21

LovingTweety schreef:
Ja ben ook geweest. Was ook een hele leuke bonte hengst.

Wel een naar verhaal zeg! Moet er niet aan denken


Die hengst heb ik gezien erg mager vond ik hem,.
En er stond nog een klein zwart bonte hengst aan een boom maar die was erg Rolleyes debnk sedalin hahaha

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:25

ik hoorde net pas dat die markt er was , had me wel leuk geleken ff neuzen

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:29

He, wat zielig zeg!
Idd niet echt een leuke afsluiting van de dag.
Maar gelukkig heeft het beestje niet lang geleden.

ldwtje
Berichten: 23
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:33

hallo,
ik ben vandaag ook naar de markt geweest, en daar vrij lang gebleven. Ik en een ander meisje hadden het veulentje ook zien vallen, wij zijn later nog teruggelopen, en toen was de bereden-politie erbij, toen hebben ze ( die man, de fokker denk ik, met nog een andere) het veulen in de bosjes gelegd. Toen zijn we later, ik denk rond een uur of 1 nog een keer gaan kijken en toen was het veulen pas weg.
weet iemand hoe oud die bonte hengst was?

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:27

beetje een domper op een leuke dag....

arm diertje heeft gelukkig maar kort geleden..

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:48

vicky schreef:
blij dat ik dat niet heb gezien!
wel 2x een loslopend paard die niet echt wilde laden.
Ik heb houw trouwens ook niet gezien


Whahaha!
Gelukkig liep het allemaal weer goed af!

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:01

ik ga ook welleens naar paardemarkten maar meestal in hedel..ben toen ik klein was een keer naar de brabant hallen geweest was ook een mini markt..die dingen die k heb gezien vergeet ik echt nie meer..ik aaide zn kleine shet maar hij was harstikke koud en bewoog niet meer en hij reageerde ook niet (wist ik veel)...had hij zich opgehangen aan een touw...dood.. Verdrietig ook bij zn ander paard vond ik helemaal geweldig totdat hij een andere kant uitkeek...en ik geen oog in zn hoofd zag maar een groot bloedend gat ik heb zooo lopen huilen wilde meteen naar huis...

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:02

echt zo zielig sommige dinge die je ziet..arm paardje..als ze dan niet zo heel veel paardjes tegelijk vast houden..

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:04

Ik was er ook tussen half 7 en 11,maar heb dat van dat shetje niet meegemaakt.
Ik had de grootste moeite om voorbij een schimmel welshje met valkkleurig hengstenveulentje te lopen. Lovers
Was ook wel grappig om te zien hoe die merrie opgetut werd,beetje baby olie in de maantjes en een likje oogschaduw onder d'r ogen. Haha!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 23:36

Dat merrietje met veulentje vielen inderdaad nogal op ja Lachen. Echt heel leuke beestjes Lachen.

ldwtje: wij moeten elkaar dan wel bijna gezien hebben. Wij stonden er ook bijna direct bij. Daarna is die mevrouw gekomen met scooter die geholpen heeft. Mn vriend heeft toen de DA gehaald. Wij zijn weggegaan toen de DA er bij was en de bereden politie er ook bij stond.
Toen we de auto hadden gepakt zagen we dat het veulentje al ergens anders was neergelegd.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:21

chantal21 schreef:
Ik was er ook tussen half 7 en 11,maar heb dat van dat shetje niet meegemaakt.
Ik had de grootste moeite om voorbij een schimmel welshje met valkkleurig hengstenveulentje te lopen. Lovers
Was ook wel grappig om te zien hoe die merrie opgetut werd,beetje baby olie in de maantjes en een likje oogschaduw onder d'r ogen. Haha!


ja die merrie was erg kwijl baar die stond aan de ander kant van die bonte hengst ja!

Die ogen van die merrie spraken me zo aan. net en mini arabiertje

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:01

getver wat een naar ongeluk op het einde zoiets kan je de hele dag nog bezig houden. arme pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:41

Hallo

Ik ben ook op die paarden markt geweest ( n heb eindelijk een lila halster kunnen kopen voor m'n fjord ) maar ff ontopic

Ik heb niks over dat ongeval gehoord.
wel heb ik inderdaad veel manege's met hun paarden zien staan enzo
Maar ik was er in de middag en waren er al een aantal weg.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 19:11

Ik ben er ook even geweest. Ik vind het altijd wel leuk om te gaan.
Er stonden best leuke pony's tussen.
Ik ken trouwens ook een Fries met doorgezakte rug, maar is van ouderdom. Was die kleine "Fries" wel een Fries? Ik dacht meer aan zo'n klein soort Fries zeg maar, de Merens ofzo.
Dat ongeluk heb ik gelukkig niet gezien.

Die Welshen waren idd erg leuk om te zien, beiden merries met veulens. Maar ja, die waren ook van een echte fokker, en dat zie je meestal wel terug.

Pony's die er staan zonder te koop te zijn, zijn er altijd. Zo heb je net wat meer opvullig op de markt, anders is het veel leger. En zo krijg je ook mooiere pony's natuurlijk.

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:10

hebben jullie die leuke grijze andalusier gezien? naast die bonte hengst?? die wilde mijn zus bijna kopen, maar ze vragen echt belachelijke prijzen voor die paarden en ponys op de markt, geen papieren en ze mankeren van alles. vind het zielig voor al die dieren, je weet neit hoe lang ze al in de trailer hebben gestaan, sommige handelaren komen de avond van te voren aan en laten ze lekker in dr trailer staan. sommige paarden hebben allemaal wonden van de trailer. ik heb echt medelijden met ze als ik daar ben. 9 van de 10 zijn odnervoed. alleen de paarden die neit verkocht worden zien er goed uit! word er nooit zo vrolijk van! maargoed, het is gezellig om te kijken. enne die friens met die doorgezakte rug was echt erg, wes niet van ouderdom. het zag er niet goed uit. echt heeeeeel erg doorgezakt. was geoon een kuil. de kont was een rugsteun geworden.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:35

Ik heb het gehoord van dat veulentje! Ik rij paard vlakbij voorschoten en iedereen heeft het erover. Egt superzielig. Ik weet niet of het de nieuwe eigenaar vand e paardjes was of de fokker. Wel vervelend om een pony op zo'n manier te verliezen! Ook zielig dat de nieuwe eigenaar nog maar zo kort van die pony heeft kunnen genieten! Gelukkig heeft de pony niet al te lang hoeven lijden.

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:43

Sorry voor de late reactie... maar wat is er eigenlijk gebeurd???

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 22:59

Wat er gebeurd is staat in mn verslag Haha!. Meer weet ik ook niet.

TotalMona
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:50

ik las het net... jeetje... wat zielig. zo een beestje kan je toch wel in bedwang houden en goed vasthouden.. maargoed. erg zielig...

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:16

Dat vind ik een beetje een rare reactie TotalMona,net alsof het die meneer zijn eigen schuld is Verward

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 12:18

Tsja, die man had dat beestje vast aan een touw. Dus ik denk niet dat hij er verder iets aan had kunnen doen.

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:29

Ow,niet leuk om te zien natuurlijk...
Weet je waarom de pony steigerde ?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:33

Ik kan me voorstellen dat je dan meteen raar gevoel weggaat.
En je weet het toch niet wat er gebeurd is, ook al sta je er met je neus op.
Als een paard/pony een hartaanval krijgt zie je dat ook niet vooraf aankomen. Dus het is een beetje vreemd als iemand dan zegt dat het de schuld van de man is die hem vast hield...